႐ုန္းထြက္ဖို႔ခက္တဲ့ အုိပါးတို႔ရဲ႕လိႈင္းဂယက္
ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္
- 8/08/2014 09:48:00 AM
မုိးေရစက္မ်ားက စီတန္းေနေသာ ေရာင္စံုထီးမ်ားဆီသို႔ အရွိန္ျပင္းျပင္းျဖင့္ က်ေရာက္ေနသည္။
ထီးေရာင္စံုမ်ားေအာက္တြင္ေတာ့ ေတာင္ကိုရီးယားဂီတဗီဒီယိုမ်ားတြင္ ျမင္ေတြ႕ရေလ့ရွိေသာ ဖက္ရွင္ခပ္လန္းလန္းမ်ား ဝတ္ဆင္ထားသည့္ လူငယ္မ်ားက ေဖ်ာ္ေျဖေရးစင္ျမင့္ရွိရာ ဝင္ေပါက္သို႔ တုိးေဝွ႔ဝင္ေရာက္ေနၾကသည္။
၎တို႔လက္ထဲတြင္ နာရီပုိင္းအတြင္း စတင္ေတာ့မည့္ ေကေပါ့ပ္ေဖ်ာ္ေျဖပြဲလက္မွတ္မ်ားကိုလည္း အဆင္သင့္ကုိင္ေဆာင္ထားၾကသည္။
လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္အနည္းငယ္ကဆုိလွ်င္ စိတ္ကူးေတာင္မယဥ္ခဲ့ဖူးသည့္ ကမၻာ့စင္ျမင့္မ်ားထက္ ေအာင္ျမင္ေနသည့္ နာမည္ေက်ာ္ေကေပါ့ပ္အဖြဲ႕ျဖစ္သည့္ 2NE1 အဖြဲ႕ကုိ ကုိယ္တိုင္ျမင္ေတြ႕ရေတာ့မည္ဟူေသာ အေတြးမ်ားျဖင့္ ထုိလူငယ္မ်ား၏ သြင္ျပင္မွာ မုိးသည္းေနသည္ကုိပင္ ေမ့ေလ်ာ့ကာ တက္ႂကြရႊင္လန္းလ်က္။
ထုိလူငယ္တို႔မွာ ၾသဂုတ္ ၂ ရက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ေတာင္ကုိရီးယားမွ နာမည္ေက်ာ္ 2NE1 အဖြဲ႕၏ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲကုိ ၾကည့္႐ႈႏုိင္ရန္ တန္းစီေစာင့္ဆုိင္းေနသူမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ယင္းေဖ်ာ္ေျဖပြဲသည္ ကမၻာေပၚတြင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအနိမ့္က်ဆံုးစာရင္းဝင္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ဖူးသမွ် ႏုိင္ငံတကာေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ားတြင္ လက္မွတ္ေစ်းအႀကီးဆံုး ျဖစ္ခဲ့သည္။ လက္မွတ္မ်ားကုိ အနိမ့္ဆံုး ေငြက်ပ္ႏွစ္ေသာင္းခြဲမွ ကိုးသိန္းအထိ ေရာင္းခ်ခဲ့ရာ အားလံုးနီးပါး ေရာင္းကုန္ခဲ့ၿပီး ႐ံုျပည့္ခဲ့သည္။
ေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္ 2NE1 အဖြဲ႕၏ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမွာ ျမန္မာႏုုိင္ငံတြင္ ကုိရီးယားယဥ္ေက်းမႈလိႈင္းဂယက္ မည္မွ်ႀကီးမားလႊမ္းမိုးေနသည္ဆုိသည္ကုိ ျမင္ေတြ႕ႏုိင္သည့္ အေကာင္းဆံုးသာဓကတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။
ဂီတအႏုပညာေရစီးေၾကာင္းသာမက ကုိရီးယားဖက္ရွင္ဒီဇိုင္းမ်ား၊ အစားအေသာက္၊ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားမွစ၍ လူ႔အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ား၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအထိ ကိုရီးယားႏုိင္ငံ၏ အသြင္အျပင္ ဓေလ့စ႐ိုက္မ်ားသည္ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္အလြန္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ သိသိသာသာ ဝင္ေရာက္စီးဆင္းလာသည္မွာ ျငင္းဆန္၍မရေသာ အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။
ကုိရီးယားဒရာမာကားတုိင္းလုိလိုတြင္ ဇာတ္ဝင္ခန္းအျဖစ္ ပါဝင္တတ္ေသာ အက်ႌဆင္တူမ်ား ဝတ္ဆင္ကာ ေခါင္းတြင္ တဘက္ျဖဴပတ္ၿပီး အပန္းေျဖရင္း ေခြၽးထုတ္ၾကသည့္ ေခြၽးထုတ္ခန္း၊ ေခြၽးေပါင္းခန္းကို ရာသီဥတုပူအုိက္သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လုိေနရာမ်ိဳးတြင္ လာေရာက္ဖြင့္လွစ္ျခင္းကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံသုိ႔ ႐ိုက္ခတ္လာေသာ ကိုရီးယားယဥ္ေက်းမႈ လႈိင္းဂယက္မ်ားထဲမွ တစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။
ယင္းေခြၽးထုတ္ခန္းမ်ားကို မိသားစုလုိက္၊ လူငယ္မ်ားက အဖြဲ႕လုိက္၊ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ သြားေရာက္ကာ ဒရာမာကားမ်ားတြင္ ေတြ႕ရသည့္ ေတာင္ကိုရီးယားလူမ်ိဳးတို႔၏ ေနထုိင္မႈပံုစံအတုိင္း စုေဝးထုိင္ကာ ၾကက္ဥျပဳတ္စား၊ အေအးထုိင္ေသာက္ကာ အဖြဲ႕လုိက္ စကားထုိင္ေျပာေနၾကသည့္ ျမင္ကြင္းမ်ားက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ၏ ကုိရီးယားေရစီးေၾကာင္းထဲမွ တစ္ခုပင္။
ေတာင္ကုိရီးယားလူမ်ိဳးတို႔သည္ ၎တို႔၏ယဥ္ေက်းမႈကုိ ႏုိင္ငံတကာမွ သိျမင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေရးသည္ အမ်ိဳးသားေရးမူဝါဒတစ္ခုအျဖစ္ ခ်မွတ္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ကိုရီးယားယဥ္ေက်းမႈသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္သာမက ေဒသတြင္းႏုိင္ငံမ်ားျဖစ္ေသာ ထုိင္း၊ မေလးရွားကဲ့သုိ႔ေသာ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ စီးဝင္လ်က္ရွိသည္ဟု ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ စီးပြားေရးအႀကံေပး ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ကေျပာသည္။
‘‘ခုေနာက္ပုိင္း ကမၻာမွာ ႏုိင္ငံတစ္ခုကတစ္ခုကို ဝင္ေရာက္တဲ့အခါ Soft Power ကုိပဲသံုးၿပီးေတာ့ ဝင္ၾကေတာ့တယ္။ Hard Power ကိုသံုးတာ နည္းသြားၿပီ’’ ဟု ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ကဆုိသည္။
ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံက ၎တို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့မ်ား၊ ႐ိုးရာအစားအေသာက္မ်ား၊ ႏုိင္ငံ၏ ေဒသအလွအပမ်ား၊ ဘာသာစကား၊ ဖက္ရွင္တုိ႔ကုိ ႏုိင္ငံတကာက သိျမင္လာေအာင္ ေစ်းကြက္ျမႇင့္တင္ရာ၌ ယင္းႏုိင္ငံက ဖန္တီးထားေသာ အႏုပညာမွတစ္ဆင့္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေအာင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေၾကာင္း စာေရးဆရာမ ပုညခင္က ကုိရီးယားယဥ္ေက်းမႈမ်ား ျပည္တြင္းသို႔ စီးဝင္လာမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။
‘‘ဂီတ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာေတြကို ႏုိင္ငံအရပ္ရပ္က လက္ခံလာတာနဲ႔အမွ် သူတို႔ယဥ္ေက်းမႈဟာ တျခားႏုိင္ငံေတြကို စီးဆင္းလႊမ္းမိုးသြားႏုိင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အႏုပညာကုိယ္ခံအားမေကာင္းတဲ့ ႏုိင္ငံေတြကို ပုိၿပီးစီးဆင္းလႊမ္းမိုးႏုိင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ႏုိင္ငံရဲ႕ အႏုပညာဖန္တီးမႈေတြ အားနည္းေလေလ သူ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ အႏုပညာလႊမ္းမိုးဝါးမ်ိဳမႈကို ခံရေလေလပါ’’ဟု ဆရာမပုညခင္က ကုိရီးယားယဥ္ေက်းမႈ စီးဝင္လာမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာသည္။
‘ေဆာင္းဦးရြက္ေႂကြ ခ်စ္သက္ေသ’ဟု အမည္ရသည့္ ကုိရီးယားဒရာမာဇာတ္လမ္းတြဲ စတင္ျပသခဲ့သည့္ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ေနာက္ပုိင္း တစ္စိမ့္စိမ့္စီးဝင္ခဲ့သည့္ ကုိရီးယားယဥ္ေက်းမႈ လိႈင္းဂယက္မွာ ယခုအခါ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အေတာ္ပင္အားေကာင္းေနေလၿပီ။
‘ေဆာင္းဦးရြက္ေႂကြ ခ်စ္သက္ေသ’ဇာတ္လမ္းတြဲမွ ဇာတ္လုိက္ေက်ာ္မ်ားျဖစ္သည့္ အြန္ေစာ၊ ဂြၽန္ေစာ၊ ထယ္ေစာက္တုိ႔မွအစျပဳကာ ဒါ႐ိုက္တာရင္၊ ဂ်ဴမံု၊ ခ်န္ဂင္၊ ဆန္းမီ စသည့္ ဇာတ္ေကာင္အမည္မ်ားျဖင့္ ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲမ်ားကို ျမန္မာပရိသတ္ သည္းသည္းလႈပ္ခဲ့သည္မွာ ယေန႔တုိင္ပင္။
ကုိရီးယားဒရမ္မာဇာတ္လမ္းတြဲမ်ား ေနာက္တြင္ေတာ့ အဖြဲ႕လုိက္သီဆုိကာ ဖက္ရွင္ႏွင့္ အကကုိ ဦးစားေပးသည့္ ေကေပါ့ပ္ဟုေခၚသည့္ ကုိရီးယားဂီတမွာလည္း အျခားႏုိင္ငံမ်ားနည္းတူ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ လူငယ္ထုအၾကား အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ လႊမ္းမိုးလာခဲ့သည္။
ေကေပါ့ပ္သီခ်င္း ယဥ္ေက်းမႈေၾကာင့္ ျမန္မာလူငယ္မ်ား၏ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈပံုစံမွာလည္း ေျပာင္းလဲလာခဲ့သည္။ အေရာင္ေတာက္ေတာက္၊ စကတ္တုိျပတ္ျပတ္ႏွင့္ ႐ႈပ္႐ႈပ္ေထြးေထြးဝတ္ဆင္ေသာပံုစံ (သုိ႔မဟုတ္) ခပ္ပြပြႏွင့္ အတိုအက်ပ္ တြဲဝတ္ၾကသည္က ယေန႔ေခတ္၏ ေတြ႕ျမင္ေနက် ဝတ္စားဆင္ယင္မႈမ်ား ျဖစ္လာသည္။
အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားကေတာ့ ထုိသူမ်ားကို ကိုရီးယား႐ူးေနသူမ်ား၊ ကိုရီးယားကိုသာ အေကာင္းထင္ေနသူမ်ားဟူ၍ စသျဖင့္ ကုိရီးယားယဥ္ေက်းမႈ ႏွစ္သက္သူမ်ားကုိ အမ်ိဳးမ်ိဳးေဝဖန္မႈမ်ားလည္းရွိသည္။
‘‘ဒါကေတာ့ ႐ိုး႐ိုးသာမန္ပါပဲ။ သူမ်ားႏုိင္ငံက ေဘာလံုးပြဲေတြကို ႀကိဳက္သလုိေပါ့။ ကုိရီးယားမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ္ႀကိဳက္တဲ့ နာမည္ႀကီးအဆိုေတာ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အသံုးအေဆာင္ေတြကိုေတာ့ သံုးမွာပဲ၊ ဝယ္မွာပဲေလ။ ဒါက သာမန္ပါပဲ။ ကိုရီးယားႀကိဳက္တဲ့သူက ကုိရီးယားေပါ့’’ဟု အသက္(၂၀)ဝန္းက်င္ရွိ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
လက္ရွိ ေခတ္စနစ္အရ ဘယ္အရာကိုမွ တံခါးပိတ္ထား၍မရပါဘဲ တုိင္းတစ္ပါးႏုိင္ငံမ်ား၏ အႏုပညာယဥ္ေက်းမႈမ်ား မိမိတို႔ ႏုိင္ငံအတြင္းသို႔ ဝင္မလာေအာင္ မတားဆီးႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ႏုိင္ငံတြင္းမွ ျပည္သူမ်ားလည္း မခံစား၊ မႏွစ္သက္ရဘူးဟူ၍ တားျမစ္၍မရႏုိင္ေၾကာင္း စာေရးဆရာမပုညခင္က သံုးသပ္သည္။
‘‘ကုိရီးယားမွမဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္ႏုိင္ငံက အႏုပညာကုိ ခံစားတဲ့ေနရာမွာျဖစ္ျဖစ္ ေကာင္းတာေတြကိုသာ အတုယူၿပီး မေကာင္းတာေတြ အတုမယူမိဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္’’ဟု ၎ကဆိုသည္။
ဒရာမာဇာတ္လမ္းတြဲမ်ားတြင္ အမ်ားဆံုးပါေလ့ရွိေသာ ပဲေခါက္ဆြဲ၊ ကင္ခ်ီ၊ ၾကက္ဥလိပ္ထမင္းေၾကာ္၊ ေတာ့ပုိကီ စသည့္ ကုိရီးယားအစားအေသာက္မ်ားကိုလည္း စြဲလမ္းစြာ စားသံုးလာၾကၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္သာမက အခ်ိဳ႕ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားအထိပါ ကုိရီးယားစားေသာက္ဆုိင္ အမ်ားအျပား ေျခဆန္႔လာေလၿပီ။
ကုိရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲမ်ားတြင္ ၎တို႔၏ ႐ိုးရာအစားအေသာက္မ်ားကို စားခ်င္စဖြယ္ ျပင္ဆင္ထားေသာေၾကာင့္ စိတ္ဝင္စားခဲ့ကာ ကုိရီးယားစားေသာက္ဆုိင္မ်ားတြင္ သြားေရာက္စားျဖစ္ခဲ့ရာမွ ကိုရီးယားအစားအစာမ်ားကုိ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ခဲ့ေၾကာင္း အသက္(၂၅)ႏွစ္အရြယ္ ကုမၸဏီဝန္ထမ္းတစ္ဦးကေျပာသည္။
‘‘ကုိရီးယားအစားအေသာက္ေတြက ပူပူစပ္စပ္ေတြ၊ ခ်ဥ္ခ်ဥ္စပ္စပ္ေတြ မ်ားတာဆုိေတာ့ ျမန္မာပါးစပ္နဲ႔လည္း အႀကိဳက္ေတြ႕တယ္။ ေနာက္ၿပီး အခုေနာက္ပုိင္းမွာ ကုိရီးယားစာေရာင္းတဲ့ဆုိင္ေတြလည္း အရမ္းမ်ားလာတယ္။ ဆုိင္ႀကီးေတြမွ မဟုတ္ဘူး။ တခ်ိဳ႕ေကာ္ဖီဆုိင္ေတြဆုိရင္ေတာင္ ကိုရီးယားစာကို တြဲေရာင္းလာတယ္’’ဟု ၎ကေျပာသည္။
‘‘ကိုရီးယားဆုိရင္ ကင္ခ်ီယဥ္ေက်းမႈက ႏုိင္ငံတကာကုိ ထုိးေဖာက္တယ္။ ထုိင္းလည္း အတူတူပဲ။ ထုိင္းအစားအေသာက္ေတြကုိ ပ႐ိုးမိုးရွင္းလုပ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာ့အစားအေသာက္ေတြကုိ ဘယ္အရာေတြက လုပ္လုိ႔ရတယ္ဆုိတာေတြကိုေတာ့ ေလ့လာၿပီး လုပ္သင့္တယ္’’ဟု ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္က လမ္းၫႊန္ေျပာသည္။
ကိုရီးယားတုိ႔သည္ ႏုိင္ငံတကာ၏ စီးပြားေရးစစ္မ်က္ႏွာျပင္မ်ားသို႔ ၎တို႔ ႐ိုးရာအစားအေသာက္မ်ား ေရာင္းခ်ေသာ စားေသာက္ဆုိင္မ်ားျဖင့္ ဝင္ေရာက္လာသလို ကိုရီးယားနည္းပညာသံုး လူ႔အသံုးအေဆာင္မ်ားကလည္း ကမၻာတစ္ဝန္းတြင္ ဝင္ဆံ့ေနၿပီျဖစ္သည္။
ကိုရီးယားႏုိင္ငံသည္ နည္းပညာဆုိင္ရာ အားေကာင္းေသာ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံျဖစ္ၿပီး အာရွတြင္ ဂ်ပန္ကဲ့သို႔ ကိုရီးယားထုတ္ကုန္မ်ားျဖစ္သည့္ ဥပမာ-ဆမ္ေဆာင္းစမတ္ဖုန္းမ်ား၊ ဟြန္ဒုိင္းေမာ္ေတာ္ကားမ်ားသည္ ကမၻာ့ေစ်းကြက္တြင္ ထုိးေဖာက္ႏုိင္သည့္ ေအာင္ျမင္မႈရရွိေနၿပီျဖစ္သည္။
ေတာင္ကုိရီးယားႏုိင္ငံသည္ ႏုိင္ငံ၏ ထူးခြၽန္ေအာင္ျမင္ေသာ ခ်န္ပီယံလုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္ၿပီး ႏိုင္ငံတကာသို႔ ထုိးေဖာက္မည္ဆုိပါက ႏုိင္ငံ၏ခ်န္ပီယံမ်ား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိသည္ဟု ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္က ေျပာသည္။
‘‘ျမန္မာေတြက သူတို႔ရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈေတြကို အတုယူတတ္ဖို႔လိုတယ္။ က်န္တာေတြကိုေတာ့ လုိက္ေျပာေနလုိ႔မရဘူး။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဆံုးျဖတ္ရမွာပါ။ သူတုိ႔မွာ ေကာင္းတာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္’’ဟု ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္က သံုးသပ္ေျပာသည္။
[2NE1 အဖြဲ႕မွ ျမန္မာပရိသတ္မ်ားကို အမွတ္တရလက္မွတ္ေရးထိုးေပးေနစဥ္/ဓာတ္ပံု − ေဂ်ေမာင္ေမာင္(အမရပူရ)]
လက္ရွိတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ ကုိရီးယားႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အဝတ္အစားဖက္ရွင္မ်ား၊ အလွျပင္ပစၥည္းမ်ား၊ အစားအေသာက္မ်ားသာမက ကုိရီးယားႏုိင္ငံထုတ္ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ား၊ ကိုရီးယားႏုိင္ငံထုတ္ ဆမ္ေဆာင္းအမွတ္တံဆိပ္၊ အယ္လ္ဂ်ီကဲ့သုိ႔ေသာ အီလက္ထရြန္နစ္ပစၥည္းမ်ားကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ဝယ္ယူ၍ရေနၿပီျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏွင့္ ကုိရီးယားႏုိင္ငံတို႔၏ ႏွစ္ႏုိင္ငံကုန္သြယ္မႈပမာဏသည္ လြန္ခဲ့သည့္ငါးႏွစ္ေက်ာ္ကာလ ၂၀၀၆-၀၇ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၅၀ ဝန္းက်င္သာရွိေနခဲ့ၿပီး ၂၀၁၂-၁၃ ဘ႑ာႏွစ္တြင္မူ ကန္ေဒၚလာ သန္း ၆၀၀ ေက်ာ္ ရွိေနခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေျခာက္ႏွစ္အတြင္း ေလးဆေက်ာ္ျမင့္တက္လာခဲ့သည္။
စီးပြားကူးသန္းဝန္ႀကီးဌာန၏ စာရင္းမ်ားအရ ၂၀၁၃ ႏွစ္ကုန္တြင္ ကုိရီးယားႏုိင္ငံသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ လုပ္ငန္းေပါင္း ၈၄ ခုတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈပမာဏ ကန္ေဒၚလာသံုးဘီလီယံေက်ာ္ (၃၀၄၅ ဒသမ ၂၂၄ သန္း) ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားခဲ့ၿပီး ႏုိင္ငံအလုိက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈစာရင္းတြင္ အဆင့္(၅)ေနရာ၌ ရွိေနခဲ့သည္။
ႏွစ္ႏုိင္ငံ စီးပြားေရးဆက္ဆံမႈမ်ား တုိးတက္လာသလုိ အျခားက႑အသီးသီးတြင္လည္း တျဖည္းျဖည္း လႊမ္းမိုးလာသည့္ အေျခအေနကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္မည့္သူမ်ားမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ အဆင္းရဲဆံုးႏုိင္ငံ စာရင္းဝင္ေနေသာ္လည္း ဖြံ႕ၿဖိဳးသည့္ႏုိင္ငံမ်ားကဲ့သုိ႔ပင္ ႏုိင္ငံတကာေဖ်ာ္ေျဖပြဲတစ္ခုကို ေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပႏုိင္ခဲ့သည္ဆုိသည့္ အင္အားက အနာဂတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ စိန္ေခၚမႈတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။
တစ္ခ်ိန္က တ႐ုတ္ဇာတ္လမ္းတြဲထဲတြင္ ေမ်ာပါကာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံက ထြက္ကုန္အမ်ိဳးမ်ိဳး၏ စီးပြားေရးအခ်က္အခ်ာ နယ္ေျမတစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ မၾကာမီအခ်ိန္အတြင္း ကိုရီယား၏ စီးပြားေရးေစ်းကြက္တစ္ခု ျဖစ္မည္၊ မျဖစ္မည္ကိုမူ မည္သူမွ်ခန္႔မွန္းႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ။ ။
7day daily