ကိုယ္လုံးတီး ဝိေရာဓိ

ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္ - 6/21/2014 07:12:00 PM



အျဖဴ အမည္း ... အလင္းအေမွာင္ၾကားက ေကာက္ေၾကာင္း လွလွေလးတစ္ခုက လူေတြအၾကား တအံ့တၾသ ေရရြတ္သံမ်ားစြာကို ဖိတ္ေခၚလာသည္။
“အဲဒါ ျမန္မာမေလး ဟုတ္ရဲ႕လား”၊ “အလင္းနည္းေနတယ္ကြာ ...”၊ “အႏုပညာ ေျမာက္လိုက္တာ”၊ “ရွက္ဖို႔ေကာင္းလိုက္တာ”၊ “ဘာေတြ ျဖစ္ကုန္တာလဲ” စသျဖင့္ ေထာက္ခံသံမ်ား။ ေဝဖန္သံမ်ား ေသာေသာညံသြားၾကသည္။ေမွာင္အတိ က်ေတာ့မတတ္ အလင္းအနည္းဆုံး ႏွိမ့္ထားသည့္ ေနာက္ခံေပၚတြင္ မိန္းမပ်ဳိတစ္ေယာက္၏ ေျခဖ်ားေလး တစ္ဖက္ေထာက္၊ လက္ႏွစ္ဖက္ ေျမႇာက္ကာ ခပ္ေကာ့ေကာ့ေလး ေကာက္ေကြးေနသည့္ ေဘးတိုက္အေနအထား ဝတ္လစ္စားလစ္ ပုံတစ္ပုံကို ေဝဖန္ေျပာဆိုေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ေမျမတ္မြန္ အမည္ရွိ ေမာ္ဒယ္လ္တစ္ဦးက အမ်ားသုံး လူမႈကြန္ရက္ေပၚတြင္ တင္လိုက္သည့္ ပုံျဖစ္သည္။

ယင္းအေပၚ ေခတ္တစ္ေခတ္ကို ျဖတ္သန္းပုံခ်င္းမတူ၊ အႏုပညာကို လက္ခံပုံခ်င္းမတူ၊ ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းပုံခ်င္း မတူသူတို႔ထံမွ အျမင္မတူသည့္ အသံမ်ား က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။

“ဒါ အေ႐ြ႕တစ္ခု ... ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း Sexy Model ဆိုတာ လိုင္းသီးသန္႔ ရွိတာပဲ။ ေျပာရရင္ Hip Hop သီခ်င္းေတြ ေပၚခါစကလိုေပါ့။ အစကေတာ့ ဘာေတြဆိုေနမွန္း မသိဘူးေပါ့။ ခုေတာ့လည္း အသားက်သြားတာပဲ” ဟု ေျပာလာသူမ်ားလည္း ရွိျပန္သည္။

အဝတ္ဗလာပုံမ်ားျဖင့္ လူသိမ်ား လာသည့္ ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားတြင္ ေမျမတ္မြန္မွာ ပထမဆုံး မဟုတ္ေသး။ ႀကဳိးတစ္ေခ်ာင္းသာ ပါသည့္ အတြင္းခံေဘာင္းဘီႏွင့္ ပုံကို ေဖ့ဘုတ္ပ႐ိုဖိုင္း ဓာတ္ပုံတင္ျခင္းျဖင့္ နာမည္ႀကီးလာသည့္ ဇြန္သင္ဇာ။ ေနာက္ ဇာဇာထက္တို႔ ရွိခဲ့ေသးသည္။

မည္သည့္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ ယင္းပုံမ်ဳိး ႐ိုက္တင္ၾကသည္ဆိုလွ်င္ ဇြန္သင္ဇာက “နာမည္ႀကီးခ်င္လို႔ပါ” ဟု ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပင္ ေျပာၾကားထားသည္။

“ကြၽန္မဟာ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ေမာ္ဒယ္လ္ျဖစ္တယ္။ Porn ေမာ္ဒယ္လ္ မဟုတ္ဘူးဆိုေတာ့ ဘာမွဂ႐ုမစိုက္ပါဘူး” ဟု ဇာဇာထက္က ၎၏ ရပ္တည္ခ်က္ကို ရွင္းျပထားသည္။

သို႔ေသာ္ ၎တို႔ ပုံမ်ားက သမား႐ိုးက်အျမင္မ်ားကို ေဖာက္ခြဲလိုက္သည္။ အျငင္းပြားဖြယ္ရာမ်ားကို ေမြးထုတ္လိုက္သည္။ အခ်ဳိ႕ပုံမ်ားက အႏုပညာသို႔လား၊ ရမၼက္သို႔လား အတပ္ေျပာဖို႔ ခက္လွသည္။

“အစ္ကိုက သေဘာက်တယ္။ ၾကည့္တဲ့႐ႈေထာင့္နဲ႔ မူတည္ၿပီး အရာအားလုံးဟာ ကြဲျပားျခားနားပါတယ္။ ကိုယ္စိတ္သန္႔ဖို႔ အေရးႀကီးတာပါ” ဟု ဆိုလာသူက ဒါ႐ိုက္တာ ဝိုင္း။

ႏိုင္ငံတကာ ဓာတ္ပုံပညာရပ္မ်ား တြင္လည္း Glamour Photography၊ Nude Art တို႔ ရွိေနၾကသည္။ အေမရိကန္ႏိုင္ငံထုတ္ ကမာၻေက်ာ္ PLAY BOY မဂၢဇင္းတြင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ အေဖာ္အခြၽတ္ ပုံမ်ားကို ၁၉၅၃ ခုႏွစ္တြင္မွ ပုံႏွိပ္ေဖာ္ျပသည္။ သို႔ေသာ္ ၁၈ ႏွစ္ေအာက္ မၾကည့္ေစရ။

Glamour (ညႇဳိ႕ငင္ဖမ္းစားႏိုင္ေသာ) ဓာတ္ပုံပညာအေၾကာင္း ျပန္ေျပာရလွ်င္ ယင္းပညာ၏ အဆင့္အတန္းႏွင့္ ဟန္ပန္တို႔မွာ လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းက လက္ခံႏိုင္သည့္ အေနအထားေပၚ မူတည္ကာ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ေျပာင္းလဲလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

၁၉၂၀ ျပည့္ႏွစ္ အေစာပိုင္း ကာလမ်ားတြင္ အေမရိကမွ ဓာတ္ပုံဆရာမ်ားက ေအာင္ျမင္ ထင္ရွားသူမ်ားကို ပိုၿပီး စြဲမက္ဖြယ္ဖန္တီးႏိုင္ရန္ အလင္းအေမွာင္ နည္းပညာကို အသုံးျပဳကာ Glamour ပုံမ်ား ဖန္တီးလာၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္ေက်ာ္သည့္တိုင္ အမ်ဳိးသားမ်ား အတြက္ ရည္႐ြယ္သည့္ မဂၢဇင္းမ်ားႏွင့္ ေၾကာ္ျငာမ်ားရွိ Glamour ဓာတ္ပုံမ်ားမွာ အျငင္းပြားစရာ၊ တရားမဝင္သည့္ အေနအထားတြင္သာ ရွိေနသည္။ အခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ တရားဝင္ သည့္တိုင္ေအာင္ ယင္းမဂၢဇင္းမ်ဳိးကို အမ်ားျပည္သူေရွ႕တြင္ ခင္းက်င္းျပခြင့္ မရွိေပ။

ပလတ္စတစ္အဖုံးမ်ား ဖုံးကာ ခင္းက်င္းျပသရသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ Glamour ဓာတ္ပုံပါသည့္ မဂၢဇင္းမ်ားကို အႏုပညာမဂၢဇင္း၊ က်န္းမာေရး မဂၢဇင္းမ်ားအျဖစ္ ေစ်းကြက္တြင္ ေဖာ္ျပၾကသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္မူ သူတုိ႔ႏုိင္ငံမ်ားေနာက္ ႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ၾကာမွ စသည္ဟု အၾကမ္းဖ်င္း ဆိုႏိုင္သည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ လိင္ပညာေပး ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွ ညႇဳိ႕ မဂၢဇင္း ထြက္ေပၚလာသည္။

Glamour ဆန္သည့္ပုံမ်ား ေဖာ္ျပထားသည့္ ပထမဆုံး မဂၢဇင္းျဖစ္သည္။ မ်က္ႏွာဖုံးတြင္ အ႐ြယ္မေရာက္ေသးသူမ်ား မဖတ္ရ စာတမ္းက သတိေပးထားသည္။ သို႔ေသာ္ အသက္ အကန္႔အသတ္မရွိ။ ေနာက္ဆုံး အျမင္မတင့္တယ္ျခင္း ေၾကာင့္ေပေလာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ ေၾကာင့္ေပေလာ မသိ။ မၾကာမီ ပိတ္သိမ္းလိုက္ရသည္။

အျမင္မတင့္သျဖင့္ ပိတ္သိမ္းျခင္းမွာလည္း ျမန္မာတြင္သာမက ေခတ္မီသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္လည္း ယေန႔တိုင္ ရွိေနေသးသည္။ မၾကာခင္ကပင္ Rihanna ၏ Rogue ေရေမႊးေၾကာ္ျငာမွာ သ႐ုပ္ပ်က္သည္ဟု ၿဗိတိန္ေၾကာ္ျငာ စံခ်ိန္စံၫႊန္း အာဏာပိုင္အဖြဲ႔က ကန္႔ကြက္သျဖင့္ ကေလးငယ္မ်ား မျမင္ႏိုင္သည့္ ေနရာသို႔ ဆိုင္းဘုတ္မ်ား ေရႊ႕ခိုင္းခဲ့သည္။

မေန႔တစ္ေန႔ကမွ ကမာၻႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္လာသည့္ ျမန္မာလူ႔အသိုင္းအဝိုင္း အတြက္မူ Glamour၊ Nude Art တို႔ကုိ လက္ခံရန္မွာ အခ်ိန္သိပ္ေစာလြန္းသည္ဟု ျမင္ၾကဆဲျဖစ္သည္။
“သူတို႔ေဟာ့ၿပီး သိပ္မၾကာဘူး ... ကိုယ္လုံးတီး ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒါ ဘယ္လိုင္းဘက္ကို သြားေနတာလဲ၊ ဟိုလိုင္း (Porn) ကို ဦးတည္သြားတာလား၊ ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကားမႈကို ဦးတည္တာလား” ဟု ေဝဖန္လာၾကသည္။
ယင္းအေတြးမ်ားႏွင့္အတူ ေမာ္ဒယ္လ္ ဇြန္သင္ဇာ၊ ဇာဇာထက္ႏွင့္ ႐ိုတတို႔ ေပါင္းၿပီး လိင္ေခြ႐ိုက္မည္ ဟူသည့္ ေကာလာဟလမ်ား ထြက္လာျပန္သည္။

ျမန္မာျပည္တြင္ Nude Art (ကိုယ္လုံးတီးျဖင့္ သ႐ုပ္ေဖာ္ အႏုပညာ) ကို ခ်ျပစရာ မဂၢဇင္း မရွိေသာေၾကာင့္ ယခုလို ျဖစ္ေနရသည္ဟု ေမျမတ္မြန္ကို ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ေပးထားသည့္ ဓာတ္ပုံဆရာမ်ားအနက္ တစ္ဦးက ရွင္းျပသည္။
“လူမႈကြန္ရက္ေပၚပဲ တင္ခြင့္ရေတာ့ အဆဲခံရတာပဲ ျဖစ္ေနတာေပါ့။ မဂၢဇင္းသာရွိရင္ သူတို႔အတြက္လည္း အဆင္ေျပမယ္။ ဖန္တီးခ်င္တဲ့သူေတြ အတြက္လည္း ေနရာရလာမွာေပါ့” ဟု ၎ကဆိုသည္။



ရီဟားနား၊ ေဂ်လို၊ ဘီယြန္းေဆးတို႔ကို စံျပထားသည့္ ေမာ္ဒယ္လ္ ဇာဇာထက္ကမူ “ကိုယ္နဲ႔ လိုက္ဖက္မယ့္ လိုင္းကို ေ႐ြးတာမွာ Sexy လိုင္းကို ေဖာက္ျဖစ္တာပါ။ ပါးပါးေလးနဲ႔ ပုတ္တာ။ အဲဒီ Sexy ကို လက္ခံထားတာ။ အကုန္လုံး ေဖာ္လိုက္တဲ့ထိေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ႐ိုက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ မိသားစု အသိုင္းအဝိုင္းကလည္း ရွိေသးတယ္” ဟု ၎၏ ရပ္တည္ခ်က္ကို ေဖာ္က်ဴးသည္။

အဝတ္ပါျခင္း၊ မပါျခင္းထက္ ေပးမည့္ အႏုပညာ၊ ခံစားရမည့္ ရသႏွင့္ ေမာ္ဒယ္လ္၊ ဓာတ္ပုံဆရာတို႔၏ ရပ္တည္ခ်က္မွာ အေရးႀကီးလွသည္။ ေမာ္ဒယ္လ္ သႏၲာလိႈင္ကမူ ယင္းအႏုပညာမ်ဳိး ဖန္တီးရာတြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ေပးသည့္ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးထက္စာလွ်င္ ဖန္တီးေရးဆြဲ ႐ိုက္ကူးမည့္ အႏုပညာရွင္၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္ႏွင့္ ေစတနာမွာ ပိုအေရးႀကီးေၾကာင္း ေျပာျပသည္။
“အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ သားျမတ္ဟာ မိခင္ေမတၱာကို ေဖာ္က်ဴးတဲ့ သေကၤတ ျဖစ္ႏိုင္သလို လိင္မႈကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဖန္တီးမႈလည္း ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္” ဟု ၎ကဆိုသည္။

Black and white (အျဖဴ၊ အမည္း) ဟု နာမည္ႀကီးသြားသည့္ ေမျမတ္မြန္ ဓာတ္ပုံအေပၚ ဓာတ္ပုံဆရာက “ဒါကို light and shake (အလင္းနဲ႔ အရိပ္) နဲ႔ပဲ အဓိကထားၿပီး ႐ိုက္တာပါ။ Sex (လိင္အသားေပး) အတြက္ အဓိက မဟုတ္ဘူး။ ဆြဲေဆာင္မႈတစ္ခု အေနနဲ႔ပဲ ႐ိုက္တာပါ။ မေပၚအပ္တာေတြ မေပၚဘဲ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အလွကို ေဖာ္က်ဴးတာ” ဟု ဆိုသည္။ ၎တစ္ဦးတည္း အေနႏွင့္ ဓာတ္ပုံပညာ ေျမာက္ျမားစြာထဲမွ Nude Art ကို အႏုပညာအျဖစ္ စမ္းသပ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆုိသည္။ သို႔ေသာ္ ယခုအခ်ိန္တြင္ ရင္သားထင္ရွားစြာ အျပည့္ေဖာ္ထားသည့္ ပုံမ်ားပင္ စတင္ထြက္ေပၚလာၿပီ ျဖစ္သည္။

ယဥ္ေက်းမႈခ်င္း ကူးလူးရင္း ကမာၻသိ အႏုပညာတစ္ရပ္ ျမန္မာသို႔ ေျခခ်ျခင္း ျဖစ္ေသာ္ျငား Nude မွာ ခက္ခဲလွသည္။ သို႔ေသာ္ ပုံေဖာ္သူမ်ား၊ ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားက အႏုပညာစစ္သို႔ ခံစားရင္း ေရွ႕ဆက္ မည္ဆိုလွ်င္ကား ေတာ္ေသးသည္၊ ေက်ာ္ၾကားရန္ သက္သက္ Nude Art ကို အသုံးခ်မည္ ဆိုလွ်င္ကား ရင္ေလးဖြယ္ရာဟု ယူဆသူမ်ားလည္း ရွိသည္။

ေမာ္ဒယ္လ္ေပါင္း မ်ားစြာကို ေမြးထုတ္ေပးေနသည့္ ေမာ္ဒယ္လ္ တင္မိုးလြင္ကလည္း တက္သစ္စ ေမာ္ဒယ္လ္မ်ား ေရလိုက္လြဲမည္ကို စိုးရိမ္ပူပန္ေနသည္။
“သူ႔အႏုပညာနဲ႔သူ ရွိေကာင္း ရွိမယ္။ ဒါေပမဲ့ တက္သစ္စ ကေလးေတြက ဒီလိုလုပ္မွ ေပၚျပဴလာ ျဖစ္မယ္ထင္ၿပီး လိုက္လုပ္မွာလည္း စိတ္ပူတယ္” ဟု ၎ကဆိုသည္။

ေနာ္ေဝႏိုင္ငံတြင္ ေနထိုင္သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ဓာတ္ပုံဆရာတစ္ဦးကမူ Model ကို ယခုလို အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုျပသည္။
“Model ကို ကိုယ္ဟန္ျပမယ္ ဖက္ရွင္မယ္လို႔ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ခ်င္တယ္။ ေၾကာ္ျငာအတြက္ ႐ိုက္ေပးတဲ့ ေမာ္ဒယ္လ္၊ ႐ိႈးေလွ်ာက္တဲ့ ေမာ္ဒယ္လ္ကို Profession ေမာ္ဒယ္လ္လို႔ပဲ ေခၚၿပီး ဖန္တီးသူ တစ္ေယာက္အတြက္ Pose ေပးတဲ့ ေမာ္ဒယ္လ္ကိုသာ Art Model အႏုပညာေမာ္ဒယ္လ္လို႔ ေခၚတယ္” ဟု ၎ကေျပာသည္။
“Nude Art ႐ိုက္တာနဲ႔ အႏုပညာလို႔ နာမည္တပ္ၿပီး နာမည္ႀကီးေအာင္ လုပ္ေနတဲ့ ဓာတ္ပုံဆရာေတြ ေမာ္ဒယ္လ္ေတြလို႔ မေျပာသင့္ပါဘူး။ Nude Fine Art ဆိုတာ Photography ထဲက ဖန္တီးမႈပါတဲ့ အႏုပညာစစ္စစ္ပါ။ Fashion တစ္ခုတည္းက Photography မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သိေစခ်င္ပါတယ္” ဟု ၎ကဆိုသည္။

ဝိေရာဓိမ်ားအၾကား ကိုယ္လုံးတီးျဖင့္ သ႐ုပ္ေဖာ္အႏုပညာဟု ဆိုႏိုင္ေသာ Nude Art မွာ ရာစုဝက္ၾကာေအာင္ အျငင္းပြားေနႏိုင္ ပါလိမ့္ဦးမည္။ ဖန္တီးသူမ်ားက ခံစားခ်က္ကိုယ္စီျဖင့္ ေဆးေရာင္ျခယ္သလို ခံစားၾကည့္သူမ်ားကလည္း စိတ္ႀကဳိက္ မွတ္ခ်က္ေပးေနၾကေပ ဦးမည္။
ျမန္မာပရိသတ္မ်ား အၾကားတြင္လည္း Nude Art ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေပါင္းေရာ အႏုတ္ပါ အသံဗလံမ်ား ဆက္ထြက္ေနဦးမည္။

Green
The Voice Weekly