၂၀၁၄ ကမၻာ့ဖလားၿပိဳင္ပြဲမွာ ပထမဆုံး အသုံးျပဳမယ့္ ဂိုးလိုင္းနည္းပညာ

ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္ - 6/13/2014 06:00:00 PM


ေအာင္ၿငိမ္းေသြး
ဇြန္ ၁၃

ယေန႔ညမွာ ၂၀၁၄ ကမၻာ့ဖလားၿပိဳင္ပြဲႀကီး စတင္က်င္းပေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခက္အခဲေတြအမ်ားႀကီး ၾကားထဲကေနပဲ ၿပိဳင္ပြဲႀကီး စတင္ က်င္းပေတာ့မွာပါ။ ဘရာဇီးမွာ က်င္းပမယ့္ ကမၻာ့ဖလားၿပိဳင္ပြဲဟာ ၿပီးခဲ့တဲ့ ကမၻာ့ ဖလား ၿပိဳင္ပြဲႀကီးေတြကထက္ ပိုမိုစိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတာကေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ အဖက္ဖက္က အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားျပင္ဆင္ထားၾကလို႔ ေအာင္ျမင္တဲ့ ၿပိဳင္ပြဲႀကီးတစ္ခု ျဖစ္မယ္လို႔ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္။

ဒီႏွစ္ၿပိဳင္ပြဲႀကီးမွာ ပထမဆုံး အသုံးျပဳမယ့္ အရာႏွစ္ခုရွိပါတယ္။ အဲ့ဒါေတြကေတာ့ မႈတ္ေဆးဗူးနဲ႔ ဂိုးလိုင္းနည္းပညာ ျဖစ္ပါတယ္။ မႈတ္ေဆးဗူး အေၾကာင္းကို မဇၥ်ိမ သတင္းစာမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္လို႔ အခု ဂိုးလိုင္းနည္းပညာအေၾကာင္းကို ဆက္လက္ မိတ္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္။

ဂိုးလိုင္းနည္းပညာနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးခင္ ပထမဆုံးအေနနဲ႔ ဂိုးလိုင္းနည္းပညာ ေပၚေပါက္လာရတဲ့ အေၾကာင္းကို ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။
ေဘာလုံးေလာကမွာေခတ္မီနည္းပညာေတြကို မိတ္ဆက္သင့္ၿပီလို႔ စတင္အသံထြက္လာခဲ့တာက ၂၀၀၀ ျပည့္ ႏွစ္က ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုက္ဂ်ီးရီးယားနဲ႔ ကင္မရြန္းတို႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့တဲ့ အာဖရိကဖလား ဗိုလ္လုပြဲစဥ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။



ပင္နယ္တီအဆုံးအျဖတ္ကန္သြင္းရာမွာ အိမ္ရွင္ႏိုက္ဂ်ီးရီးယားကစားသမား အိုင္ပီဘာရဲ႕ကန္ခ်က္ ဘားတန္းနဲ႔ထိ၊ ဂိုးထဲ၀င္ၿပီး ျပန္ထြက္လာတာကုိ ဒိုင္လူႀကီးက မဂိုးဘူးလို႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့တာပါ။ ရုပ္သံအေႏွးျပကြက္မွာ ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါမွာေတာ့ ဂိုး၀င္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ႏိုက္ဂ်ီးရီးယားအသင္းလည္း ရႈံးနိမ့္ခဲ့ရၿပီး ခ်န္ပီယံဆုဖလားႀကီးကို လက္လႊတ္လိုက္ရပါတယ္။ အာဖရိကႏိုင္ငံေတြရဲ႕ မီဒီယာအင္အားနည္းပါးမႈနဲ႔ ပရိသတ္ စိတ္၀င္စားမႈနည္းတဲ့ အာဖရိကဖလားၿပိဳင္ပြဲေၾကာင့္ တိုးတုိးတိတ္တိတ္နဲ႔ပဲ ဒီကိစၥ အဆုံးသတ္သြားခဲ့ပါတယ္။

အဲ့ဒီေနာက္ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ ဂိုးလိုင္းနည္းပညာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ထင္ရွားတဲ့ ျဖစ္ရပ္တစ္ခု ထပ္မံျဖစ္ပြားခဲ့ျပန္ပါတယ္။ မန္ယူနဲ႔ စပါးတို႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့တဲ့ ပြဲစဥ္မွာပါ။ စပါးကစားသမား မန္ဒက္စ္ရဲ႕ ၅၅ ကိုက္အကြာက ကန္သြင္းခ်က္ ဂိုးစည္းေက်ာ္သြား ခ်ိန္မွာ မန္ယူဂိုးသမား ကာရိုးလ္က ပုတ္ထုတ္ကာကြယ္သြားခဲ့တာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းႀကီးျဖစ္ေပမယ့္ ဒိုင္လူႀကီးနဲ႔ စည္းၾကပ္ဒိုင္ႏွစ္ဦးစလုံးက ဂိုးမေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဂၤလန္လို မီဒီယာအင္အားေကာင္းတဲ့ ႏိုင္ငံမွာ ျဖစ္ပ်က္ ခဲ့လို႔ ဟိုးေလးတေက်ာ္ ျဖစ္ခဲ့ရေပမယ့္ အဲ့ဒီအခ်ိန္အထိ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲဖို႔ ျပင္းျပတဲ့ စိတ္၀င္စားမႈမ်ဳိး မျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသးပါဘူး။

ေဘာလုံးေလာကတစ္ခုလုံးကို ေျပာင္းလဲေစမယ့္ အျဖစ္အပ်က္ကေတာ့ ၂၀၁၀ ကမၻာ့ဖလားမွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဂၤလန္နဲ႔ ဂ်ာမနီတို႔ ေတြ႕ဆုံခဲ့တဲ့ ကြာတားဖိုင္နယ္ပြဲစဥ္မွာ အဂၤလန္ကြင္းလယ္ကစားသမား လမ္းပတ္ရဲ႕ကန္ခ်က္ ဂိုး၀င္သြားခဲ့ေပမယ့္ ဒိုင္လူႀကီးက မဂိုးဘူးလို႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီျဖစ္ရပ္ေနာက္ပိုင္းမွာ ေတာ့ ေဘာလုံးေလာကအတြင္း က်င္လည္ေနသူ အမ်ားစုက ေဘာလုံးၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ နည္းပညာလိုအပ္ေနၿပီလို႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။

ဖီဖာဥကၠ႒ဘလတၱာလည္း လမ္းပတ္ရဲ႕ ဂိုးကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဂိုးလိုင္းနည္းပညာအသုံးျပဳဖို႔ လုံး၀ စိတ္ေျပာင္းလဲသြားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို သူကိုယ္တိုင္လည္း ၀န္ခံခဲ့ပါတယ္။ ဘလတၱာ က“လမ္းပတ္ရဲ႕ ဂိုးက ကၽြန္ေတာ့ရဲ႕စိတ္ကို အလုံးစုံ ေျပာင္းလဲေပးခဲ့ပါတယ္။ လမ္းပတ္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဒီျဖစ္ရပ္ကို ျမင္လိုက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ အရမ္းကို တုန္လႈပ္သြားခဲ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဂိုးလိုင္းနည္းပညာကို ထပ္မံ စမ္းသပ္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့တာပါ” ဆိုၿပီး ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။

အဲ့ဒီေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဖီဖာက ဂိုးလိုင္းနည္းပညာအတြက္ တင္ဒါေခၚယူခဲ့ပါတယ္။ နည္းပညာေပါင္း ၉ ခု စမ္းသပ္အသုံးျပဳခဲ့ေပမယ့္ ၂ ခုကိုသာေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ဆုံးဖိုင္နယ္မွာ ဂ်ာမန္ကုမၸဏီ GoalControl က ေရြးခ်ယ္ျခင္း ခံခဲ့ရတာျဖစ္ပါတယ္။
GoalControl ကုမၸဏီကို စတင္တည္ေထာင္ခဲ့သူက Dirk Broichhausen ဆိုသူျဖစ္ပါတယ္။ ဂ်ာမနီနဲ႔ အဂၤလန္တို႔ရဲ႕ ကမၻာ့ဖလား ပဲြစဥ္ကို သြားေရာက္ၾကည့္ရႈခဲ့ၿပီး အျငင္းပြားမႈေတြကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရၿပီးတဲ့ ေနာက္တစ္ရက္မွာပဲ သူ႕ရဲ႕တီထြင္မႈကို စတင္ခဲ့တာ ျဖစ္ ပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕တီထြင္မႈကေနစတင္ၿပီး အျခားအင္ဂ်င္နီယာေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းကာ ယခုဂိုးလိုင္းနည္းပညာကို တီထြင္ႏိုင္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါ တယ္။

Broichhausen ကေတာ့ သူ႕ရဲ႕နည္းပညာဟာ ေဘာလုံးေလာကရဲ႕အနာဂတ္လို႔ ရည္ညႊန္းခဲ့ပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕နည္းပညာက ရိုးရွင္းၿပီး ကြင္းလယ္ဒိုင္လူႀကီးရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ဘယ္လုိမွ အေႏွာက္ေပးျခင္းမရွိဘဲ အကူအညီသာ ေပးလိမ့္မယ္လို႔ ဆိုထားပါ တယ္။ ဘရာဇီးက ကြင္း ၁၂ ကြင္းမွာ ဂိုးလိုင္းနည္းပညာအသုံးျပဳဖို႔အတြက္ ကုန္က်စရိတ္က ကန္ေဒၚလာ ၃.၅ သန္းသာ ရွိခဲ့ပါတယ္။

ဂိုးလိုင္းနည္းပညာဆိုတာဘာလဲ။ ရွင္းပါတယ္။ ဂိုးစည္းကို ေဘာလုံးေက်ာ္၊ မေက်ာ္ ဆုံးျဖတ္ေပးတဲ့ ပစၥည္း ကိရိယာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကအလြယ္ေျပာတာပါ။ GoalControl ကမိတ္ဆက္လာတဲ့ ေနာက္ဆုံးေပၚဂိုးလိုင္းနည္းပညာမွာ အေျခခံအက်ဆုံးနဲ႔ အဓိက မျဖစ္မေနပါ၀င္ရမယ့္အရာေတြက ျမန္ႏႈန္းျမင့္ အဆင့္ျမင့္ ကင္မရာ ၁၄ လုံး၊ ေဘာလုံးတစ္လုံးဂိုးစည္းကို ေက်ာ္မေက်ာ္ ပုံရိပ္ဖမ္းယူမယ့္ ကိရိယာ ၁၄ ခု(ဂိုးတိုင္တစ္တိုင္ ၇ ခုစီ)၊ ထိုအရာေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ထားမယ့္ ကြန္ပ်ဴတာ တစ္လုံး၊ ဒိုင္လူႀကီးသုံးဦးအတြက္ ဂိုးမဂိုး အခ်က္ျပမယ့္ နာရီသုံးလုံးတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနည္းပညာရဲ႕အားသာခ်က္က တိက်၊ ျမန္ဆန္၊ မွန္ကန္မႈနဲ႔ ကုန္က်စရိတ္သက္သာမႈပဲျဖစ္ပါတယ္။

ကင္မရာ ၁၄ လုံးဟာ တစ္စကၠန္႔အတြင္းမွာ ပုံရိပ္ေပါင္း ၅၀၀ ကို ဖမ္းယူထားႏိုင္ပါတယ္။ ဂိုးစည္းေက်ာ္၊ မေက်ာ္ ဆုံးျဖတ္ေပးမယ့္ ကိရိယာေလးေတြကလည္း အလြန္ကို တိက်ပါတယ္။ ဂိုးစည္းထဲေဘာလုံးကိုယ္ထည္တစ္ခုလုံး ၀င္သြားမွ အခ်က္ျပမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဘာလုံးက စည္းေပၚမွာ ၀.၅ စင္တီမီတာ၊ လက္မရဲ႕ ေလးပုံတစ္ပုံေလာက္ရွိေနရင္ေတာင္ လုံး၀ အခ်က္ျပမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဘာလုံးဂိုးစည္းေက်ာ္သြားၿပီဆိုတာရင္ေတာ့ တစ္စကၠန္႔အတြင္းမွာပဲ ဒိုင္လူႀကီးေတြရဲ႕ လက္ေပၚကနာရီမွာ Goal ဆိုတဲ့ စာတန္းနဲ႔အတူ တုန္ခါမႈကိုပါ ခံစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပိဳင္ပြဲႀကီးမစတင္မီ အႀကိမ္ေပါင္း ၂၄၀၀ ေလာက္စမ္းသပ္ခဲ့ရာ မွာ တစ္ႀကိမ္မွ အမွားအယြင္းမရွိခဲ့ပါဘူး။ ၂၀၁၃ ကြန္ဖက္ဒေရးရွင္းဖလားၿပိဳင္ပြဲမွာ အသုံးျပဳခဲ့ရာမွာလည္း ေအာင္ျမင္မႈရရွိခဲ့ပါတယ္။ ဘရာဇီးက ေဘာလုံးၿပိဳင္ကြင္း ၁၂ ကြင္းစလုံးမွာ ကိရိယာေတြ အစုံအလင္ တပ္ဆင္ထားၿပီးပါၿပီ။

Mizzima Sport News