ၾဆာဒင္၏ ရယ္ေနလ်က္ႏွင့္ ငိုေလျခင္း

ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္ - 5/30/2014 10:22:00 AM




(၁)
ေနညိဳခ်ိန္ေလႏုေအးကား တသဲြ႕သဲြ႕ေနာ့ေနဆဲကို။
႐ုပ္၊ နာမ္၊ ခႏၶာ၊ အာယတန တည္းဟူေသာ သံသရာစက္ကို ေလးတန္ေသာ မဂ္ျဖင့္ ခ်ဳိးဖဲ့ဖ်က္ ဆီးေတာ္မူၿပီး၍ အရဟံတည္းဟူ သည့္ ဂုဏ္ေတာ္အထူးကို ခံယူ ေတာ္မူထုိက္ေသာ ဘုရားရွင္၏အ ဆုံးအမအတုိင္း ကိေလသာတုိ႔မွ လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္း က်င့္ႀကံ ႀကိဳးကုတ္အား ထုတ္လိုပါေသာ္ ျငား သဒၶမၼဂေ၀သီဘုရား ပေစၥ ကအရိယာတို႔ ရွာမွီး၊ ရေညာင္း သူေတာ္ေကာင္းတရားႏွင့္ မယဥ္ ပါးေသးသည့္ ၾဆာဒင္မွာ ဖူးခက္ ၿမိဳ႕ပါေတာင္ကမ္းေျခမွ အစ္ကို ကာလသားမ်ား သေဘာက်ႏွစ္ ၿခိဳက္ေလသည့္ ယိုးဒယားေမာ္ ဒယ္ အလွပေဂးတို႔၏ အေဖာ္အ ခြၽတ္႐ႈိးပဲြမ်ားဆီသို႔ မၾကာခဏ ေရာက္ေနဆဲျဖစ္ရာ ႐ုတ္ျခည္း ေသာ္ ၾဆာဒင့္အား လူ႔အႏၶစာရင္း ၀င္သူဟု ထင္ျမင္စရာရွိေပ၏။

 သို႔ေသာ္ျငား အဆုိပါပဲြ၊ အႏွီပဲြမ်ားသို႔ စြတ္ကယ္စြတ္ကယ္ ေရာက္ရျခင္းမွာ ၾဆာဒင္၏ ၀ါသ နာအရင္းခံေၾကာင့္ မဟုတ္မူဘဲ သာစြဌာေန ဖူးခက္ေျမနဂရဆီသို႔ အပန္းေျဖအလည္ခရီးအလို႔ငွာ ရံဖန္ရံခါ  ေရာက္လာတတ္ၾက သည့္ ရပ္ေ၀းရပ္နီးမွ ဧည့္သည္ ႀကီးငယ္အသြယ္သြယ္တုိ႔၏ နားပူ နားဆာတုိက္တြန္းေဆာ္ဖန္မႈ ေၾကာင့္ ပါရမီျဖည့္ဆည္းသူ နတ္ လမ္းၫႊန္အျဖစ္ မလဲႊမေရွာင္သာ ေရာက္ခဲ့ရျခင္းသာျဖစ္၍ ျမင္ဆဲ ခဏ၌ သြားရည္ေတာက္ေတာက္ က်ခဲ့ေသာ္ျငား အျပန္လမ္းတြင္မူ ဤ႐ုပ္နာမ္တို႔သည္ အပုပ္ေကာင္းခ်ည္းပါတကားဟု ဆင္ျခင္ခဲ့သည္ကို  ခ်စ္ေသာစာ႐ႈသူတုိ႔သိပါမူ ၾဆာဒင့္အေပၚ ေကာင္းစြာနားလည္ခြင့္လႊတ္ၾကေပလိမ့္မည္။

စင္စစ္ၾဆာဒင္သည္ ၀ိပႆနာတည္းဟူေသာ  ႐ုပ္နာမ္ဓမၼ သခၤါရကို အထူးအားျဖင့္ ႐ႈမွတ္ ျခင္း၊ ပဋိပတၱိအလုပ္တြင္ ဇဲြမႏွစ္ ႏုိင္ေသးေသာ္ျငား ဖူးခက္ၿမိဳ႕ အမ္ မခန္အရပ္ရွိ အိမ္အိုႀကီး၌ အခ်ိန္ ရလွ်င္ ရသလို မွတ္ဖြယ္ရာရာ၊ ထိုထိုစာကို ရွာ၍မျပတ္ အိမ္တြင္ ဖတ္ဟူေသာ အဆုံးအမႏွင့္အညီ ဗုဒၶစာေပက်မ္းဂန္တို႔ကို ေလ့လာ ဖတ္႐ႈေလ့ရွိသည္ျဖစ္ရာ ဘာသာ တရားႏွင့္ ကင္းကြာသူဟူ၍ေတာ့ ဆိုႏုိင္မည္မဟုတ္ေခ်။

ယခုလတ္တေလာ ၾဆာဒင္ ၏ ဖတ္လက္စ စာအုပ္မွာ မင္းဘူး ဦးၾသဘာသစီရင္ ေရးသားေတာ္ မူအပ္သည့္ ဇာတ္ႀကီးဆယ္ဘဲြ႕ ဘုတ္အုပ္ထူႀကီးျဖစ္ၿပီး ဖတ္႐ႈေန ဆဲအခန္းမွာ သု၀ဏၰသာမ ဇာတ္ ေတာ္ျဖစ္၏။

‘‘သု၀ဏၰသာမ ၁၆ ႏွစ္သို႔ ေရာက္လာသည့္တုိင္ေအာင္ အမိအဖတို႔သည္ အစဥ္ေစာင့္ေရွာက္

လ်က္ ေက်ာင္းသခၤမ္း၌ ေနေစလ်က္ မိမိတို႔ အလိုလိုသာလွ်င္ ေတာသစ္သီး၊ သစ္ျမစ္တို႔ကို ရွာအံ့ေသာငွာ ေတာသို႔သြားၾကေလကုန္၏။ တစ္ေန႔တြင္ အခ်ိန္လြန္သည့္တုိင္ေအာင္ ေက်ာင္းသခၤမ္းသို႔ ရေသ့မ်ားျပန္မလာသျဖင့္ အရြယ္ေရာက္ၿပီျဖစ္ေသာ သု၀ဏၰသာမသည္ စိတ္ပူလာေသာေၾကာင့္ေတာထဲသို႔ အရဲစြန္႔ကာ လုိက္ရွာရင္း ‘‘အေဖ၊ အေမ’’ ဟု ေအာ္ေခၚေလ၏။ တစ္ေနရာသို႔ေရာက္လွ်င္ ရေသ့တုိ႔သည္ သစ္သီးရွာရင္း ေလႀကီး မိုးႀကီးက်၍ သစ္ပင္ေအာက္ မုိး၀င္ခိုၿပီး ေတာင္ပို႔ေပၚထုိင္လုိက္သည့္အခါ ေတာင္ပို႔ထဲက ေႁမြဆိုး၊ အခိုးလႊတ္သျဖင့္ အဆိပ္ေငြ႕သင့္ၿပီး   မ်က္စိကြယ္ေၾကာင္း ေျပာၾကကုန္၏။ ထိုအခါသု၀ဏၰသာမသည္ ငိုလည္းငို၏။ရယ္လည္းရယ္၏။ (ငိုရျခင္းအေၾကာင္းကား ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ ႏွင့္ မ်က္စိကြယ္ရျခင္းေၾကာင့္တည္း။ ရယ္ရျခင္းအေၾကာင္းကား မိဘတို႔ကို လုပ္ေကြၽးခြင့္ရျခင္းေၾကာင့္တည္း)ဟုဆို၏’’

(၂)
အိမ့္ေနာက္ဘက္က ေတာ အုပ္မွာ ေက်းငွက္မ်ဳိးစုံတုိ႔၏ အသံတုိ႔ျဖင့္ စီစီညံလ်က္ရွိ၏။ မာဂဓဘာသာႏွင့္ ကြၽမ္း၀င္ရင္းႏွီးမႈမရွိေသာေၾကာင့္ အဓိပၸာယ္အ ျပည့္အစုံကို ၾဆာဒင္အတိအက် ဘာသာျပန္ဆို၊ မေဖာ္ျပႏုိင္ေသာ္ ျငား လူတုိ႔ဘာ၀အားျဖင့္ဆိုလွ်င္ ေတးသီေနၾကျခင္း ျဖစ္တန္ရာပါ ၏။ ခ်စ္ေတးေလာ၊ လြမ္းေတး ေလာဟူသည္ကား ၾဆာဒင္မေ၀ခဲြ ႏုိင္။  မည္သို႔ဆိုေစကာမူ သာ ေတာင့္သာယာရွိလွေသာ ညေန ဆည္းဆာခ်ိန္ေပတည္း။ ေလာက ဓာတ္တစ္ခြင္၏ ေအးခ်မ္းတိတ္ ဆိတ္မႈသည္ ၾဆာဒင့္စိတ္အား၊ သု၀ဏၰသွ်ံဇာတ္ေတာ္တြင္  နစ္ေျမာေစျခင္းငွာ အေထာက္အပံ့သဖြယ္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

  သို႔ေသာ္ သဗၺညဳတရွင္ ေတာ္ျမတ္ဘုရားပင္လွ်င္ ပုဒိအာ တည္းဟူေသာ ေရႊဉာဏ္ေတာ္ကို ရသည္ႏွင့္ မာရ္နတ္အဖ်က္ရန္ ေပၚလာေလဖူးသည့္ ထုံးနည္းအတုိင္း ၾဆာဒင္၏ ေအးခ်မ္းၾကည္ႏူးမႈကို ဖ်က္ဆီးမည့္ အဖ်က္အေမွာင့္သည္ ႐ုတ္တရက္ေပၚလာျပန္ေခ်သည္ တမုံ႔။

‘‘ဟား ဟား ဟား ။ ဟီး ဟီး ဟီး ။ အဟား ဟား ဟားဟား ’’

 ပါးစပ္ႏွင့္ နားရြက္တက္ ခ်ိတ္လုနီးပါး အသံကုန္ေအာ္ဟစ္ ရယ္ေမာလ်က္ ၾဆာဒင္၏အခန္း တြင္းသို႔  ႐ုတ္ျခည္း၀င္လာသူ ကား ၾဆာဒင္၏ တပည့္ေက်ာ္ ေလမင္းသားေပတည္း။ သူသည္ Samsung Note2 ကို လက္ျဖင့္ ပြတ္ရင္း မနားတမ္းရယ္ေမာ လ်က္ရွိရာ ရယ္ေနရင္း အသက္ ထြက္သြားမည္ကို စိုးရိမ္မိသျဖင့္ ၾဆာဒင့္မွာ ခပ္ထန္ထန္ဟန္႔လုိက္ ရေခ်သည္။

‘‘ျဖည္းျဖည္းသက္သာ ရယ္ လည္းရပါတယ္ကိုရင္။ ဘဇာ ေၾကာင့္ ဤသို႔ ခြက္ထိုးခြက္လန္ရယ္ေမာေလသနည္း’’

ေလမင္းသားကား ၾဆာဒင့္ အေမးကို ႏႈတ္ျဖင့္မေျဖ၊ သူ႔လက္ ထဲမွ ႏုတ္တူးကိုသာ ကမ္းေလ သျဖင့္ ၾဆာဒင္သည္ ဘတ္ႏွစ္ ေသာင္းေက်ာ္တန္ Police တံ ဆိပ္မ်က္မွန္ကိုေက်ာ္ျဖတ္ၾကည့္ ႐ႈမိေသာအခါတြင္ ႏုတ္တူးဖန္ သားျပင္၌ ေအာက္ပါစာသားကို ဖတ္႐ႈရေလသည္။

အျမန္လမ္း ေသဆုံးသူမ်ား ေလ်ာ္ေၾကးေပးအပ္ပဲြတြင္ ဒု၀န္ ႀကီးဦးေမာင္ေမာင္သိမ္းက ‘‘ပရီ မီယံေၾကးက သုံးရာပဲ ရွိတယ္။ မုန္႔ဟင္းခါးတစ္ပဲြဖိုးပဲ ရွိတယ္။ ေလ်ာ္ေၾကးက အဆတစ္ေသာင္း ေပးတယ္။ ကမၻာမွာ ျမန္မာျပည္ ပဲ ရွိတယ္’’ ‘‘အာမခံတစ္ခု၀ယ္ ရင္ သိန္းသုံးဆယ္ ႏွစ္ခု၀ယ္ရင္ သိန္း ၆၀ ရမည္ဟုဆို’’ ပီအိတ္ခ်္ ဒီေဒါက္တာဘဲြ႕ရ ဒု၀န္ႀကီး၏ ‘‘အျမန္လမ္းမႀကီးေပၚမွာ ကာလနာသာ အတုိက္ခံ ေငြမ်ားမ်ားရမယ္’’‘‘အာမခံမ်ားမ်ား၀ယ္ ျမန္ျမန္ေသ၊ေလ်ာ္ေၾကးမ်ားမ်ား ထုတ္’’ ဟူေသာ အနက္အဓိပၸာယ္ေဆာင္သည့္ အဆုိပါ စာကိုဆုံးေအာင္ ဖတ္ၿပီးသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ၾဆာဒင္သည္ တခီြးခြီးႏွင့္ တံေတြးသီးေအာင္ ရယ္မိေလေတာ့၏။ အားရပါးရရယ္မိ၏။ ႏွစ္မိနစ္ခန္႔ဆက္တုိက္ရယ္ေမာျခင္းၿပီးဆုံးသည့္အခါတြင္မူ ၾဆာ ဒင့္မ်က္၀န္းအိမ္တြင္ ၿပိဳေတာ့မည့္မုိးကဲ့သို႔ မ်က္ရည္စို႔ေနေလျပန္သည္။

(၃)
 ဤေလာကႀကီး၌ အခ်ဳိ႕ ေသာ အေၾကာင္းတရားတုိ႔သည္ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ မရည္ရြယ္၊ မထင္မွတ္ပါဘဲလ်က္ ဆက္တုိက္ ဆင့္ကာ ႀကံဳရတတ္သည္ကား ထူးဆန္းအံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းေလ စြ။ ‘‘ဗ်ဳိ႕ၾဆာဒင္’’ဟူေသာ က်ယ္ ေလာင္သည့္ ေအာ္ေခၚသံႀကီးႏွင့္အတူ ၾဆာဒင့္ေရွ႕ေမွာက္သို႔ ေရာက္လာျပန္သူကား ကပၸလီ ျဖစ္၏။ သူသည္လည္း ‘‘ေဟး ေဟး ေဟး ၊ အေဟ ေဟ့ ေဟ၊ ေဟေဟ ေဟ့’’ဟူေသာ ရယ္သံရွည္ႀကီးျဖင့္ ဆက္တုိက္ရယ္ရင္း အူတက္မသြားေစရန္ အလို႔ငွာ ၀မ္းဗုိက္ကို ညာလက္ျဖင့္ ႏွိပ္ထားေခ်၏။ က်န္၀ဲဘက္လက္တြင္ကား ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ကို ကိုင္လ်က္ရွိ၏။ ၾဆာဒင္သည္ က်လုလုမ်က္ရည္စတို႔ကို သတိတရားျဖင့္ ထိန္းရင္း ကပၸလီကို ေမးခြန္းထုတ္ရျပန္သည္။

  ‘‘ဘာျဖစ္လာျပန္ၿပီတုံး ကပၸလီငယ္အရယ္ကို ေခတၱရပ္၍ ရယ္ရျခင္းကို ရွင္းပါေလ’’

   ကပၸလီငယ္သည္လည္း ေလမင္းသား၏ နည္းႏွင္ႏွင္ ႏႈတ္ ျဖင့္ တုံ႔ျပန္စကားမဆို လက္ထဲ မွ ဂ်ာနယ္ကိုသာ ၾဆာဒင့္ထံ ထုိး  ေပးရင္း သူရယ္ရသည့္ စာမ်က္ ႏွာကို ၫႊန္းေလရာ ၾဆာဒင္ဖတ္ရ သည္မွာ SALAI NAING HTOO ၏လက္ရာ ကာတြန္းတစ္ကြက္ ျဖစ္၏။ သ႐ုပ္ေဖာ္ပုံမွာ သြတ္သြက္ခါေအာင္႐ူးေနသည့္ အ႐ူးတစ္ေယာက္က တုိက္ပုံ၀တ္လူႀကီးလူေကာင္းတစ္ေယာက္ ေရွ႕ တြင္ ႏႈတ္မွေတြ႕ကရာ စကားတို႔ ကို ေရရြတ္ေအာ္ဟစ္ေနပုံျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ အ႐ူးစကားမွာေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္ေလ၏။

 ‘‘တုိင္ပတ္ေတာ့ တပ္ပိုင္။ ႏုိ႔ ေသာက္ေတာ့ ေနာက္သို႔။ သုံး သိန္း သိမ္းတုန္း။ ေတာေပ်ာက္ေတာ့ ေသာက္ေျပာ၊ ပတ္မ ေဖာက္၊ဘတ္ဂ်က္ေပ်ာက္။ မျပင္မျပင္ေနာက္လွည့္ၿပီး ေနာက္မျပင္’’ဟူ၏။

  သ႐ုပ္ေဖာ္ပုံႏွင့္ စာသား သည္ အပ္စပ္လွသည္ျဖစ္ေလ ေသာေၾကာင့္ ၾဆာဒင္သည္ ဟီး ဟီး ဟီး ဟီး တဟီးဟီးႏွင့္ ဟီး ေလးတုိက္ ရယ္မိျပန္ေတာ့သည္။ အရယ္လြန္ေသာေၾကာင့္ ၾဆာဒင့္မွာတံေတြးသီး႐ုံမက ေခ်ာင္းေျခာက္ပါဆိုးလာေတာ့၏။ အဟြတ္၊ အဟြတ္၊ အဟြတ္၊ ထို အဟြတ္အဆုံးတြင္ကား ၾဆာဒင္သည္ရယ္ျခင္းကို ခ်က္ခ်င္းရပ္ကာ တစ္ကိုယ္လုံးသိမ့္၍သိမ့္၍   တုန္ေအာင္က်ိတ္၍ က်ိတ္၍ ႐ႈိက္၍ ႐ႈိက္၍ ငိုေလ၏။

(၄)
ၾဆာဒင္၏ ငိုျခင္း၊ ရယ္ျခင္း ဒုကၡကား ဤတြင္ဆုံးခန္းမတုိင္ ေသးေခ်။ တပည့္ေက်ာ္ေဖၾကည္ ေပါက္ခ်လာျပန္ေခ်ၿပီ။ ေဖၾကည္ သည္လည္း ပါးၿဖဲ၊ နားၿဖဲ၊ ၿပံဳးၿဖဲ  ၿဖဲႏွင့္ ရယ္ေမာလ်က္ ၀င္လာ၏။ မုတ္ဆိတ္ေမြးတိုနံ႔န႔ံႏွင့္မို႔ သူ႔ရယ္ သံမွာ ဆိတ္ေအာ္သံႏွင့္တူေန သည္ဟု ၾဆာဒင္ထင္မိသည္။

‘‘ဗ်ဳိ႕ၾဆာဒင္၊ ၾဆာဒင့္ဆုိင္ မွာ ကိုကိုလႈိင္ရွိလားဗ်။ ဒီေန႔လုပ္ ခက ဉာဏ္ထြန္းပဲရတာမို႔ အ ေႂကြးလုပ္ဗ်ာ။ ဆန္ေရာဆီပါ၀ယ္ ရမွာမို႔ ပိုက္ဆံျပတ္ေတာ့မယ္။ ကြၽန္ေတာ္က သိန္းစိန္ကို မႀကိဳက္

ဘူး။ ေတာ္ၾကာမနက္ညေပါင္းၿပီး ျမင့္လႈိင္လုပ္ေနရမယ္။ ထုိင္းရဲက လည္း Work Permit မွာ အလုပ္ ရွင္နာမည္မတူလို႔ လစဥ္ေၾကး မေပးရင္ အုန္းျမင့္မယ္ခ်ည္း ေျပာေနၿပီဗ်။ ၾကံပါဦး ၾဆာဒင္ရယ္။ လုပ္ကိုင္စားရတာ ဟန္မက်ခ်က္ကေတာ့ ေအာင္သိန္းလင္းခ်င္ ၿပီၾဆာဒင္ေရ႕’’

   ေဖၾကည္ေခၚ အာ႐ုံ၏ ပေဟဠိဆန္လွေသာ စကားတို႔ ကိုၾဆာဒင္နားမရွင္းေခ်ရကား မရွက္မ၀့ံပင္၊ ၀န္ခံေမးျမန္းသမႈ ျပဳရျပန္ေလရာ ေဖၾကည္ငယ္ရွင္း လင္းသမႈ ျပဳေသာအနက္ကား ေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္၍ မူရင္း ဗမာ့သားေကာင္းအမည္ရွိ ေဖ့စ္ ဘြတ္ခ္စာမ်က္ႏွာမွ ျခယ္မႈန္းခ်က္ ကို နည္းမွီသည္ဟုဆိုပါ၏။

  လွ်ပ္စစ္မီးမလာလွ်င္ ဖေယာင္းတုိင္ထြန္းျခင္းျဖင့္ မီး လင္းေစသည့္ ႏုိင္ငံေတာ္အႀကံ ေပး၏ မဟာေရႊဉာဏ္ေတာ္အရ ၎အား ဖေယာင္းတုိင္ျဖင့္ တင္ စားသည္ဟု ဆုိ၏။ မိသားစုတစ္ စုတစ္ေန႔လွ်င္ က်ပ္ႏွစ္ေထာင္ျဖင့္လုံေလာက္ၿပီဟု ႁမြက္ၾကားေလ သည့္ ဒုသမၼတမင္းအား က်ပ္ႏွစ္ ေထာင္ႏွင့္ ပမာျပဳသည္ဆုိ၏။ ထမင္းတစ္နပ္ေလွ်ာ့စားျခင္းျဖင့္ လယ္သမားတို႔ အေႂကြးဆပ္ၾကပါ ကုန္ဟူေသာ ပညာရွိ၀န္မင္းကိုမူ ထမင္းတစ္နပ္ျဖင့္ ရသအလကၤာ ေျမာက္ ေခၚေ၀ၚသမႈျပဳသည့္နည္း တူ၊ အားရွိေစရန္ အရက္အစား ႏြားႏုိ႔ေသာက္ေစသည့္ မဟာက႐ု ဏာရွင္ သမၼတႀကီးအား ႏြားႏုိ႔၊တုိင္းျပည္အႏွံ႔လွည့္၍ လက္စြမ္း ျပလုိသည့္ ေက်းလက္၀န္မင္း၏ အမည္ကို ပါး႐ုိက္၊ ေျပာင္းဖူး တစ္ေခ်ာင္း ေထာင္ျပလ်က္ ျမစ္ ဆုံစီမံကိန္းကို   မျဖစ္မေနျပန္ လည္စတင္ရမည္ ဆိုေလသည့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ေဟာင္း အမတ္မင္းအား ႐ူးသြပ္သည့္ စကားပမာျဖင့္လည္းေကာင္း ခုိင္းႏိႈင္းဖလွယ္ ျပက္ရယ္ျပဳၾကသည္ဟု  ဆိုပါ သည္။

ဤခက္ဆစ္အဓိပၸာယ္ဖြင့္ ဆိုခ်က္ကို  ၾကားရသည္တြင္ လည္း ၾဆာဒင္သည္ ထိမိလွေသာ အဆိုပါသေရာ္ခ်က္ကို လြန္စြာ ႏွစ္ၿခိဳက္သေဘာက်မိျပန္ရကား တဟက္ဟက္ႏွင့္ ဟက္ဟက္ပက္ ပက္ အသံထြက္ေအာင္ ရယ္ရျပန္ ၿပီးသည္၏ေနာက္တြင္ကား ခုနစ္ အိမ္ၾကား၊ ရွစ္အိမ္ၾကား အသံၿပဲ ႀကီးျဖင့္ တဟီးဟီးႏွပ္ေခ်းပါထြက္ ေအာင္ ငိုခ်င္းရွည္ႀကီးျဖင့္ ခ်ဳံးပြဲခ် ငိုမိျပန္ေလသည္။

တပည့္ေက်ာ္တုိ႔ကား ၾဆာ ဒင္၏ ထူးဆန္းေထြျပားလွေသာ တစ္ၿပိဳင္တည္းရယ္ျခင္း၊ ငိုျခင္း အျပဳအမူေၾကာင့္ အံ့ဩျခင္းႀကီး စြာ ျဖစ္ၾက႐ံုမွ်မက ေနာက္ဆက္ တြဲစိုးရိမ္ပူပန္မႈတုိ႔ပါ စြက္လာခဲ့ ေခ်ၿပီ။ သို႔ေၾကာင့္ ဆရာသခင္ အား ေပကလပ္ေပကလပ္မ်က္ လံုးမ်ားျဖင့္ ၾကည့္႐ႈရင္း အေမး ပုစၧာထုတ္ၾကပါကုန္၏။

(၅)
‘‘အို။ ခ်စ္ခင္ေလးျမတ္ရ ေသာ ၾဆာဒင္၊ ရယ္ျခင္း၊ ငိုျခင္း အမႈကို အဘယ္ေၾကာင့္ တစ္ၿပိဳင္ တည္းျပဳေလသနည္း’’

 ‘‘ၾဆာဒင္၊ ဆီးယိုသည္ေနျပင္းသည့္အခ်ိန္ စိတ္ကေယာင္ေခ်ာက္ခ်ားျဖစ္ျခင္းကို သက္သာေပ်ာက္ကင္းသည္ဟု  တပည့္ၾကားဖူးပါ၏’’

  ‘‘ၾဆာဒင္၏ စိတ္အေျခ အေနကို  စစ္ေဆးရန္အလို႔ငွာ ဖူးခက္ၿမိဳ႕ရွိ ေဆး႐ံု၊  ေဆးခန္းသို႔ ျပသသင့္သည္ဟု ႐ိုးသားစြာထင္ ျမင္ပါ၏။  စိတ္ကိုထိန္းသင့္ပါ သည္ၾဆာ’’

 ထိုသို႔လွ်င္ တပည့္ေက်ာ္ အသီးသီးက  စိုးရိမ္တႀကီးမ်က္ ကလဲဆန္ပ်ာေမးလာသည့္အခါ တြင္ကား ၾဆာဒင္သည္ ငိုျခင္း၊ ရယ္ျခင္းကို ရပ္တန္႔လ်က္ ႀကီးစြာ ေသာဣေႁႏၵကိုေဆာင္ကာ  သင္း တုိ႔သံုးဦးကို  ရင္ဝယ္သားကဲ့သို႔ သနားၾကင္နာ၊ မဟာက႐ုဏာ ျဖင့္ ၾကည့္႐ႈရင္း ဆိုေရးရွိက ဆုိ အပ္လွ၏ဟူေသာ ေလာကီပညာ ရွိတို႔၏ မိန္႔မွာခ်က္ႏွင့္အညီ ယင္း တုိ႔သိလိုေသာအေျဖကို ရွင္းလင္း မိန္႔ႁမြက္ရေလ၏။

‘‘အို အခ်င္းတို႔။ အထက္က သင္တုိ႔  သယ္ေဆာင္လာသည့္ သတင္းစကားတုိ႔၏ ဇာစ္ျမစ္ကား ယူနီေဖာင္းခြၽတ္  စစ္ဗိုလ္တို႔၏ အျမင္အသီးသီးျဖစ္ေခ်၏။ အဆို ပါပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ ဒီမိုကေရစီ ေခတ္ဆီသို႔ ဦးတည္ေနၿပီဆုိေလ ေသာ ဤကာလ၌ပင္ က်ဥ္းေျမာင္း ေသးသိမ္ေသာဦးေႏွာက္ကိုယ္စီ ျဖင့္သာ ဟိတ္ဟန္မပ်က္၊ အက်င့္စ႐ိုက္မပ်က္ ခရီးေရွ႕ဆက္ေန ၾကဆဲပင္ျဖစ္ေလရာ ၎တို႔ျပဳမူ ေျပာဆုိအပ္သမွ်အရာမွန္သမွ် ရယ္ဖြယ္လိလိ ဟာသရသေျမာက္ လွေခ်၏။ သို႔အတြက္ ၾဆာဒင္ ရယ္သတည္း။

‘‘ေနာက္တစ္မူလည္း ဤမွ် ညံ့ဖ်င္းႏံုခ်ာလွေသာ စစ္ေခါင္း ေဆာင္တို႔သည္ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးတုိး တက္ေသာႏုိင္ငံေတာ္သစ္ႀကီးဆီ သို႔ဟူသည့္  ေႂကြးေၾကာ္သံကို ဟန္ျပ အသံေကာင္းဟစ္လ်က္ကိုယ္က်ိဳးရွာခဲ့သည္မွာ သစ္ေတာ ဖံုးလႊမ္းသည့္ ဗမာတစ္ျပည္လံုး ငုတ္တိုခ်ည္းက်န္သည့္ အေျခ ဆုိက္ရ၏။ တ႐ုတ္တရက္တုိ႔၏ ဩဇာခံဘဝေရာက္ခဲ့ရ၏။ အိမ္ နီးခ်င္းႏုိင္ငံတုိ႔ႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ပင္ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊အမ်ိဳးသား ေရးသိကၡာတို႔တြင္ ဓားမေနာက္ ပိတ္ေခြးဘဝေရာက္ခဲ့ၾကရ၏။ သင္းတုိ႔၏ အေျမာ္အျမင္ဉာဏ္ နည္းလြန္းလွေသာ လုပ္ရပ္တို႔ ေၾကာင့္ မွန္ကင္းအစစ္မွ ထင္း ျဖစ္ရေလသည့္ ဗမာျပည္၊ ဗမာ လူမ်ိဳးတို႔၏ဘဝကို  ယူက်ဳံးမရ အပူလုံးႂကြမိသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္သည္လုိပုံႏွင့္ မိုးႀကီးခ်ဳပ္လွ်င္ျဖင့္တုိင္းျပည္ေရွ႕ေရးကို ဆက္မေတြးဝ့ံသည္ေၾကာင့္   ၾဆာဒင္ငိုသတည္း’’

 တပည့္ေက်ာ္သံုးဦးကား ၾဆာဒင္၏ ရွင္းလင္းေျဖၾကားမႈကို ႏွစ္ေထာင္းအားရရွိလွေသာ အမူ အရာကိုယ္စီျဖင့္  ေခါင္းကို  တညိတ္ညိတ္ဆတ္ၾကရင္း...

‘‘ၾဆာဒင္ ဤသို႔ဆုိပါမူ ထို သို႔ေသာ ငိုရျခင္း၊ ရယ္ရျခင္းတို႔ မွ လြတ္ေျမာက္ရာသည္မရွိၿပီ ေလာ။ ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔မည္သို႔လွ်င္ ေရွ႕ ခရီးဆက္ၾကေပအံ့နည္း။ ကြၽႏ္ုပ္ တို႔သည္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ေဝးၿပီ ေလာ’’ဟု အထြန္႔တက္၊ အေမး ကြန္႔လာသည္တြင္ကား ၾဆာဒင္ သည္ တုိက္႐ိုက္ျပန္လည္ေျဖ ၾကားျခင္းမျပဳေတာ့ဘဲ ေတးျပဳစာ ဆိုၿမိဳ႕မၿငိမ္း၏ လက္ရာ၊ မူရင္းအဆိုရွင္ကိုအံ့ႀကီး၏  ကိုယ္ဒူး ကုိယ္

ခြၽန္ေခတ္ေဟာင္းေတးသီခ်င္းကို ကိုအံ့ႀကီးပင္လုိက္မမီသည့္ ေအာင္ျမင့္ခ့ံညားေသာ အသံဝါႀကီးျဖင့္ ဌာန္က႐ိုဏ္းက်စြာ သီဆိုရင္း တုံ႔ျပန္သမႈျပဳခဲ့ရေပေတာ့သည္တကား။

 ‘‘(ေယာက်္ားေကာင္း အ ေတာင္ႏွစ္ဆယ္ဆုိတာ ေကာင္း ကင္ကၾကယ္မလြတ္စတမ္းသာ၊ ဝီရိယ၊ လံု႔လကိုသာ ထာဝစဥ္ရွိဖို႔ သတိယွဥ္ပါ)၂

အထက္ကိုခ်ိန္ကာ ဝတႎသာ ေခါင္ထိပ္၊ ေမာင့္စိတ္တံခြန္တလူ လူျဖာ၊ သူမ်ားအားကိုး ခါးက်ိဳး နာလန္မထူတကယ့္လူဆုိတာ၊ အတၱဟိ အတၱေနာ နာေထာ မိမိကိုယ္သာကိုးကြယ္ရာ။

ဇနကဇာတ္ေတာ္အလာ၊ ကိုယ္ေရးႀကံဳတဲ့အခါ ရဲဝံ့တည္ ၾကည္ ဘယ္ဆီေသာင္ကမ္း လမ္း မျမင္ပါ၊ ကူးလ်က္သမုဒ္ျပင္မွာ ခုနစ္ရက္ပတ္လံုးသာ အားထုတ္ ယံုၾကည္ ဇာနည္ေသြးမုိ႔အေရး ေအာင္တာ၊ အို၊ အတၱဟိအတၱ ေနာ မိမိကိုယ္သာကိုးကြယ္ရာ’’
(ေဖာ္ျပပါ သေရာ္စာသည္ စာေရးသူ မင္းဒင္၏ အာေဘာ္သာျဖစ္သည္။)

မင္းဒင္
7day daily