အကြၽတ္အလြတ္ပြဲေတာ္
ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္
- 5/05/2014 07:46:00 PM
မီးမ်ားထိန္လင္းေနသည့္ ေနရာတစ္ခု၌ ကေလးငယ္ မ်ားစြာတို႔ ေဆာ့ ကစားေနၾကသည္။ ထိုသို႔ ကစားေနျခင္းက ကေလးသဘာဝမို႔ ထူးဆန္းသည့္ ကိစၥေတာ့မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ ထူးျခားေနသည္က ၎တို႔ ကစားရာေနရာျဖစ္သည္။ ကေလးငယ္မ်ားသည္ ဖေယာင္းတိုင္မီးမ်ား ထြန္းညႇိထားသည့္ အုတ္ဂူျဖဴျဖဴတို႔ၾကား ေျပးလႊားေဆာ့က စားေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ညက နက္သထက္နက္လာသည္ႏွင့္အမွ် လူငါးဆယ္ေက်ာ္ခန္႔ရွိမည့္ လူအုပ္ႀကီးက ၎တို႔၏ အလယ္ရွိ စည္းဝိုင္းသဖြယ္ေနရာကို ပို၍ အာ႐ံုတုိးစိုက္ လာၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ လူအမ်ားစုမွာမူ အနီးအနားတြင္ မတ္တတ္ရပ္သူရပ္၊ ဟိုတစ္စုဒီတစ္စုႏွင့္ လူအုပ္ႀကီးထံမွ ထြက္လာမည့္အသံကို နားစြင့္ေနၾကဟန္တူသည္။
သတ္မွတ္ထားသည့္ အခ်ိန္က်ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည့္အသံကို ဇရပ္အတြင္းမွ ေလာ္စပီကာ ျဖင့္ ေျပာေသာအခါ ယင္းလူအုပ္ႀကီးမွာ ပို၍ လႈပ္္ လႈပ္ရွားရွားျဖစ္လာၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္တြင္မူ ယင္းစည္းဝိုင္းနားႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုလံုး ဆယ္မိနစ္ ခန္႔ မီးအေမွာင္က်သြားခဲ့သည္။ အဆုိပါ ဆယ္မိနစ္ ခန္႔အခ်ိန္သည္ သခ်ဳႋင္းႏွင့္ အနီးပတ္ ဝန္းက်င္ရွိ ေဝ မာနိကၿပိတၱာ၊ မကြၽတ္မလြတ္ေသးသူမ်ားအတြက္ ရည္စူးက်င္းပသည့္ ”အကြၽတ္အလြတ္” ပြဲ၏ အစာအာဟာရေကြၽးေမြး ခ်ိန္ပင္ ျဖစ္သည္။
”အကြၽတ္အလြတ္ပြဲ”ဟူသည္ မကြၽတ္မလြတ္ေသးသည့္ ပုဂၢိဳလ္အပါအဝင္ ေဝမာနိကၿပိတၱာမ်ားအား ရည္စူးျပဳလုပ္ေပးသည့္ပြဲ လည္းျဖစ္သည္။ ထို႔ ေၾကာင့္ ယင္းပြဲျပဳလုပ္ၿပီးပါက ၿပိတၱာႏွင့္ မကြၽတ္မလြတ္ေသးသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား တစ္ေနရာတည္း တစ္ထုိင္တည္း ကြၽတ္လြတ္သြားၾကပါသလားဟု အျငင္းပြားဖြယ္ရာရွိပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ ထုိသို႔ေသာ အကြၽတ္အလြတ္ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္၍ ကြၽတ္တန္းဝင္သြားၾကလွ်င္ တေလာကလံုး၌ နာနာဘဝ၊ ၿပိတၱာႏွင့္ သရဲတေစၧမ်ား လံုးဝမရွိေတာ့ သလားဟုလည္း ထပ္မံေစာဒက တက္စရာရွိလာႏုိင္ပါသည္။
ထုိသို႔ေသာ ေမးခြန္းတို႔၏အေျဖကို ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလံုးတြင္ အကြၽတ္ အလြတ္ပြဲမ်ား အခမဲ့လိုက္လံျပဳလုပ္ေပးေနသည့္ မႏၲေလးေအာင္ေျမ သာဇံၿမိဳ႕နယ္မွ ကလ်ာဏ မိတၱလူမႈကူညီေရးအသင္း၏ ဥကၠ႒ ဦးခင္ေမာင္တင့္က အကြၽတ္အလြတ္ပြဲလုပ္သူ၊ လွဴဒါန္းသူ ႏွင့္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ၿပိတၱာမ်ားအၾကားရွိရမည့္အခ်က္ အလက္မ်ားႏွင့္ တကြ ေျဖသည္။
အကြၽတ္အလြတ္ပြဲျပဳလုပ္မည့္ သူမ်ားအေနျဖင့္ ၎ပြဲကို (၁) မကြၽတ္ မလြတ္ျဖစ္ေနသည့္ ၿပိတၱာႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကိုရည္စူးျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္ သည္။ (၂) ၎ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ပြဲျပဳလုပ္သူမ်ား၏ အသံျဖင့္ဖိတ္ေခၚ ရမည္။ (၃) မကြၽတ္မလြတ္ေသးသူမ်ားအား ရည္စူးလွဴဒါန္းသည့္ လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ားကို လက္ခံသူမွာ သီလ၊ သမာဓိ၊ သိကၡာျပည့္ စံုသည့္ ဆရာေတာ္မ်ားျဖစ္ရမည္ စသည့္အခ်က္မ်ားျဖင့္ ျပည့္စံုရမည္ျဖစ္သည္။
ထုိ႔အျပင္ အမွ်အတန္းရယူၾကမည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဘက္၌လည္း (၁) အကြၽတ္အ လြတ္ ပြဲ ေရစက္ခ်အမွ် ေဝခ်ိန္တြင္ ယင္းေနရာ၌ ရွိေနရမည္။ (၂) အမွ်အတန္းရယူမည့္သူ၏ အကုသိုလ္အၾကြင္းအက်န္မ်ား ကုန္စင္ရမည္။ (၃) ၎တုိ႔ေရာက္ရွိေၾကာင္း အနံ႔၊ အသံတစ္ ခုခုျဖင့္ ျပသရမည္ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ပဲခူးတိုင္းအတြင္းရွိ နတ္တလင္းၿမိဳ႕၏ ေပါက္ပင္သုသာန္တြင္မူ သႀကၤန္ အၿပီးရက္ပိုင္းအတြင္း”အကြၽတ္အလြတ္ပြဲ”ကို ႏွစ္စဥ္က်င္းပေလ့ရွိသည္။ သာ မန္အခ်ိန္မ်ား တြင္ လူစည္ကားရန္မဆိုႏွင့္ ျဖတ္လမ္းသဖြယ္ျဖစ္၍ တခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားသာ ျဖတ္သန္းတတ္ၾကေသာ္လည္း အမ်ားစုမွာ သခ်ဳႋင္းျဖတ္လမ္းအား ေယာင္၍ပင္ အသံုး မျပဳၾကေၾကာင္း နယ္ခံမ်ားက ဆုိသည္။ သို႔ေသာ္ အကြၽတ္အလြတ္ပြဲအခ်ိန္တြင္မူ သခ်ဳႋင္းမွာ ထိုသို႔မဟုတ္ေတာ့ေပ။
သခ်ႋဳင္းသို႔ လူႀကီးမ်ားသာမက ကေလးငယ္မ်ားကပါ လာေရာက္ၾကသည္။ မီးေရာင္မရႏိုင္သည့္ သခ်ဳႋင္းေနရာ တခ်ဳိ႕၌ပင္ ကေလးငယ္မ်ားသြားလာ လ်က္ရွိသည္။ ကေလးငယ္မ်ား၏ မ်က္ႏွာတြင္မူ အေၾကာက္တရား မေတြ႕ရေခ်။ ကေလးသဘာဝေျပးလႊား ေဆာ့ကစားရန္သာ စိတ္အားသန္ဟန္ရွိေနသည္။ လူငယ္လူရြယ္မ်ားစြာ ကို လည္း သခ်ဳႋင္းအတြင္း ေတြ႕ရၿပီး အခ်ဳိ႕က ပြဲလုပ္သူမ်ားကေပးထားသည့္ ဖေယာင္းတုိင္ ငယ္မ်ားကို ဂူမ်ားအေပၚတြင္ လိုက္လံ ထြန္းညႇိေပးေနၾကသည္။
အမွန္တကယ္ပင္ သခ်ဳႋင္းေျမေပၚတြင္ သြားလာလႈပ္ရွားမႈျပဳေနသည့္ လူတို႔ကမနည္းမေနာ ျဖစ္သည္။ သခ်ဳႋင္းအဝင္တြင္ ဆုိင္ကယ္၊ စက္ဘီးရပ္ရန္ ေနရာပင္မရွိ။ မိသားစု လိုက္ လမ္းေလွ်ာက္ လာၾကသူမ်ားလည္း ရွိသည္။ ”အကြၽတ္အလြတ္ပြဲ”ကို ည ၈ နာရီ၌စမည္ ဆုိေသာ္လည္း တတ္ႏုိင္သမွ် ညဥ့္နက္ရန္ ေစာင့္ဆုိင္းၾကသည္။ နတ္တ လင္းၿမိဳ႕ ေပါက္ပင္သုသာန္မွာ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားက ယခုကဲ့သို႔ သပ္သပ္
ရပ္ ရပ္မရွိ။ ခ်ံဳ ေတာႀကီးသာသာျဖစ္ေနသည္ဟု သုျဗဟၼစာရီအဖြဲ႕ တြင္ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ ဆယ္ေက်ာ္ ခန႔္ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ အဘုိးဦးတင့္က ဆုိသည္။
အဆုိပါ ခ်ံဳေတာႀကီးအား ရွင္းလင္း၍ ယခုကဲ့ သို႔ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ျဖစ္ေစရန္ အုတ္ေျမတြင္းဆရာေတာ္ ဘႏၵႏၲဝိသုတ(အဂၢမဟာပ႑ိတ)ဘႏၵႏၲသုမန အဂၢမဟာ ဂႏၳဝါစက ပ႑ိတက ႀကီးမွဴးေဆာင္ရြက္ခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ လူတို႔မျဖစ္မေန ေသရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေသဆံုးသူ မ်ား အားျမႇဳပ္ႏွံ သၿဂႋဳဟ္ေပး မည့္ ေနရာ အား ျဖစ္က တတ္ဆန္း မျဖစ္ေစလုိခဲ့ သည္က ဆရာေတာ္ႀကီး၏ စိတ္ကူးျဖစ္ၿပီး ယင္းအတြက္ စတင္ ရွင္းလင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။
အကြၽတ္အလြတ္ပြဲမွာလည္း သခ်ဳႋင္းေျမသန္႔ ရွင္းသပ္ရပ္ လာေစရန္ ျပဳလုပ္သည့္ တစ္ခုေသာအစဥ္ အလာလည္းျဖစ္သည္ဟု ဦးတင္က ဆုိသည္။”ဆရာေတာ္က သခ်ဳႋင္းေျမႀကီးမလာေကာင္းဘူး ဆိုတဲ့အရာမ်ဳိးမျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္အကြၽတ္ အလြတ္ပြဲလုပ္ရင္ အနည္းဆံုး ဒီသခ်ဳႋင္းမွာေဆြမ်ဳိးေတြ ေသဖူးတဲ့သူေတာ့ လာမယ္။ လူ လာမ်ားရင္ သခ်ဳႋင္းက အရင္တုန္းကလုိ ခ်ဳံေတာႀကီး မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး လုပ္ခဲ့တာလည္း ပါတယ္”
”အကြၽတ္အလြတ္ပြဲ”သည္ ေၾကာက္လန္႔စရာမသြားအပ္သည့္ေနရာတစ္ခု
အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသည့္ သခ်ႋဳင္းေျမအား ပြဲလမ္းသဘင္တစ္ခုသဖြယ္ စည္ကားေစေသာ္ လည္း လြယ္ကူလွသည္ေတာ့ မဟုတ္ဟု ယင္းပြဲမ်ား ဦးေဆာင္ျပဳလုပ္သူ ဦးခင္ေမာင္တင့္က ဆိုသည္။ ”လူေတြေၾကာက္တဲ့ သခ်ႋဳင္းကို မီးေတြထိန္လင္း ၿပီး လွေနေအာင္ တန္ဆာဆင္ရတယ္” ဟူ၍ျဖစ္သည္။ လက္ရွိတြင္မူ အကြၽတ္အလြတ္ပြဲ၏ ျမင္ေတြ႕ရသည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမွာ သုသာန္အား ေကာင္းမြန္ ေသာဇရပ္၊ သန္႔ရွင္းေသာ သၿဂႋဳဟ္ စက္ႏွင့္ျဖစ္ေနေစၿပီျဖစ္သည္။
သခ်ဳႋင္းအဝင္လမ္းမွအစ ေျမျမႇဳပ္သၿဂႋဳဟ္ ရာေနရာအဆံုး ခ်ံဳပင္ျမက္ပင္မ်ား ဖံုးအုပ္မေနေတာ့။ ဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မမူခင္ ၿမိဳ႕အ တြက္ျပဳ လုပ္ ေပးသြားသည့္ အႀကီးမားဆံုးေက်းဇူး တရားျဖစ္သည္ ဟု သုျဗဟၼစာရီအဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕လံုးက ဆုိသည္။
အဘိုးဦးတင္က သၿဂႋဳဟ္စက္ထားရာ ေနရာသို႔ သြားကာ သၿဂႋဳဟ္စက္တံခါးကို ဖြင့္လိုက္ရင္း ”လူ ရယ္လို႔ျဖစ္လာရင္ သုသာန္ဆိုတာနဲ႔ မကင္းပါဘူးဗ်ာ” ဟု ဆိုေလသည္။ အကြၽတ္အလြတ္ပြဲအေပၚ ယံုၾကည္မႈရွိ၊ မရွိဟူ သည္ ျပဳလုပ္သူ၏ စိတ္သေဘာထားေပၚ၌သာ သက္ ေရာက္မည္ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္လည္း ယင္းဆုေတာင္း ပြဲမ်ားေၾကာင့္ ယခင္က အနိ႒ာ႐ံုဟု သတ္မွတ္ခံထား ရသည့္ သခ်ဳႋင္းေျမမ်ားမွာ လူသြားလူလာရွိလာ သည့္ ေနရာမ်ားျဖစ္လာသည္။ သခ်ဳႋင္းေျမေပၚတြင္ ေခ်ာ္မ လဲေစရန္ သတိေပးၾက သည့္လူအမ်ားက သားသမီးမ်ား သခ်ဳႋင္းေျမ အတြင္း ေျပးလႊားေဆာ့ကစားေနၾက သည့္အေပၚပိတ္ပင္ မႈေလ်ာ့နည္းစျပဳ လာသည္။ ”ေသ ေသာသူသည္ သုသာန္သို႔သြား သည္”ဟု ဆုိေသာ္လည္း မေသခင္ကပင္ သုသာန္သို႔ သြားရဲလာရဲျဖစ္လာၾက သည္က မ်က္ျမင္ဒိ႒ အက်ဳိးမ်ားျဖစ္သည္ဟု အကြၽတ္ အလြတ္ပြဲျပဳလုပ္ သူတို႔က ဆုိၾကသည္။
သုျဗဟၼစာရီအဖြဲ႕မွ အဘုိးဦးတင္ကမူ ”ယံုတာ မယံုတာ သူတို႔အလုပ္ေပါ့ဗ်ာ။ ၿပိတၱာေတြအတြက္ အကြၽတ္အလြတ္ပြဲအာဟာရေကြၽးလို႔ သူတို႔မစားခဲ့ဘူး ဆုိရင္ေတာင္ ပိုး မႊားတိရစၧာန္ေတြ စားသြားလည္း ကုသိုလ္ရပါတယ္”ဟု ဆုိသည္။ အသက္ ၁၉ ႏွစ္ခန္႔ရွိ ေမာင္ၿဖိဳးမင္းထက္က အကြၽတ္အလြတ္ပြဲကို လာေရာက္ျခင္းက ယခုႏွစ္ႏွင့္ ဆုိ လွ်င္ ႏွစ္ႏွစ္သာရွိေသးသည္ဟု ဆုိသည္။
”ယံုလို႔ရယ္ေတာ့ မဟုတ္ေပမယ့္ မႏွစ္ကစ လာၾကည့္ျဖစ္တယ္။ အဲလူေတြလုိပဲ ေရွ႕ဆံုးေနရာနားမွာ တုိးၾကည့္တာေလ”ဟု စည္းဝိုင္းနံေဘးေနရာကို လက္ ညႇဳိးထုိးျပသည္။
သူကတေစၧသရဲမ်ားကိုယ္ထင္ျပကာ လာေရာက္စားေသာက္ၾကမည္ဟု ထင္၍ လာၾကည့္ ျခင္းဟုလည္း ဆုိသည္။ သို႔ေသာ္ သူထင္ထားသလုိ မျဖစ္ခဲ့။”ေကြၽးတာ အမဲသားဟင္းနဲ႔ တစ္ပံု၊ သက္သတ္လြတ္ကတစ္ပံု။ သက္သတ္လြတ္ထမင္းပံုက အသား ဟင္းထမင္းပံုထက္ပိုေလ်ာ့ေန တာ ေတြ႕ရတယ္။
ဘာ ေၾကာင့္မွန္းေတာ့မသိဘူး” ဟု သူေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရပံုကို ဆုိသည္။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ပင္ ယခုႏွစ္လည္း လာေရာက္ ၾကည့္႐ႈျခင္းျဖစ္သည္ဟုေျပာ သည္။ မယံုၾကည္မႈဆုိ ျခင္းထက္ သိလုိစိတ္သာ မ်ားလာခဲ့ သည္ဟုသိရသည္။
အကြၽတ္အလြတ္ပြဲမ်ားအား တစ္ႏုိင္ငံလံုး လိုက္လံျပဳလုပ္ေနသည့္ ဦးခင္ေမာင္တင့္က ရွမ္းျပည္နယ္ ေနာင္ခ်ဳိၿမိဳ႕ အကြၽတ္အလြတ္ပြဲသို႔ သီေပါၿမိဳ႕မွ မကြၽတ္ မလြတ္ေသး သူမ်ား တက္လာၾကေသာ္လည္း အစားအစာမ်ားစားခြင့္မရခဲ့ေၾကာင္း၊ အမွ်အတန္းယူခြင့္မရခဲ့ေၾကာင္း သီေပါရွိ ၎တို႔၏ ေဆြမ်ဳိးမိတ္ သဂၤဟမ်ားထံ အိပ္ မက္ေပးခဲ့ သည္ကို ႀကံဳခဲ့ဖူးေၾကာင္း ဆိုသည္။ ”ေနာင္ခ်ဳိမွာ လွဴတဲ့အထဲမွာ သီေပါကလူေတြ မပါဘူးေလ။ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းေတြပါမွ ေရစက္ခ်အမွ်ေဝေပးရင္ရတာ”ဟု ဦးခင္ေမာင္ တင့္က ၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္တုန္းက ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည့္ ထူးျခားျဖစ္စဥ္တစ္ခုကို ျပန္ေျပာင္းေျပာသည္။
”တခ်ဳိ႕ကအရမ္းသနားဖို႔ေကာင္းတယ္။ မိသားစုကလည္း ေသၿပီးၿပီးေရာ အလွဴအတန္းလုပ္မေပးၾကေတာ့ဘူး။ အဲဒီလိုပုဂၢိဳလ္ေတြအတြက္ အကြၽတ္အ လြတ္ပြဲက ေကာက္ ႐ိုးတစ္မွ်င္ပဲ” ၎ကအကြၽတ္အလြတ္ပြဲျပဳလုပ္သူ ဦးခင္ေမာင္တင့္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုလည္းျဖစ္သည္။
ထို႔ ေၾကာင့္ ၎တို႔အေနႏွင့္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူ သြားၿပီျဖစ္ သည့္ မင္းကြန္း ဆရာေတာ္ႀကီးအပါအဝင္ ေရႊက်င္ ဆရာေတာ္၊ ျဗဟၼစိုရ္ေက်ာင္း ဆရာေတာ္ တုိ႔၏ အဆံုး အမၾသဝါဒတရားမ်ားကိုခံယူ၍ အကြၽတ္အလြတ္ပြဲ မ်ား ဆက္ လက္ျပဳ လုပ္ေနဆဲျဖစ္သည္ဟုသိရသည္။
ထို႔ျပင္ သူ႔ထံတြင္ ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုလည္း ရွိေနေသးသည္ဟုဆိုျပန္သည္။ ယင္းက အကြၽတ္အ လြတ္ပြဲကို တစ္ဦးတည္းအလွဴရွင္ျဖင့္ လက္ခံက်င္းပမႈ မျပဳျခင္း ပင္ျဖစ္ သည္။ အကြၽတ္အလြတ္ပြဲဟူသည္ ႏုိင္ငံအတြင္းရွိ မကြၽတ္မလြတ္ေသးေသာ ပုဂၢိဳလ္အေပါင္းကို စုစည္းကုသိုလ္ေပးျခင္းျဖစ္ရာ မိသားစုတစ္စုတည္း၏ သီးျခား အလွဴ အတန္းမျဖစ္လုိဟုလည္း ဆုိသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းပြဲအေပၚယံုၾကည္မႈရွိလာရန္ မတိုက္တြန္းလိုေၾကာင္းလည္း ထပ္ေလာင္းဆိုသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၌သာမက ကမၻာေပၚရွိ ႐ိုမန္ကက္သလစ္ဘာသာ ကိုးကြယ္ၾကသည့္ႏုိင္ငံမ်ားတြင္လည္း ေသဆံုးၿပီးသူမ်ားအတြက္ ဆုေတာင္းပြဲကို ႏွစ္စဥ္ ႏုိဝင္ဘာလ ၂ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပၾကသည္။ ၎ဆုေတာင္းပြဲေန႔ကို ” All Soul’s Day ” ဟုသတ္မွတ္ၿပီး ႏုိဝင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပေလ့ရွိသည္။ ”All Saints’ Day ‘ႏွင့္ ဆက္စပ္က်င္းပျခင္းျဖစ္သည္ဟုလည္းသိရသည္။ သရဲပြဲေတာ္ည” Hollowe’en Day ‘ကိုမူ ေအာက္တိုဘာ ၃၁ ရက္ေန႔ညတြင္ က်င္းပၿမဲျဖစ္သည္။ ဝိညာဥ္မ်ားအတြက္ ဆုေတာင္းပြဲကို ေသလြန္ၿပီး အျခားတစ္ဖက္၌ ရွိေနသူမ်ားအတြက္ ရည္စူးျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္ကာ သခ်ဳႋင္းမ်ားတြင္ မီးထြန္းျခင္း၊ ေဆြမ်ဳိးႏွင့္ခ်စ္ခင္ရသူမ်ားအတြက္ ပန္းစည္း မ်ားခ်ကာ ဘာသာေရးအရ ဆုေတာင္းေပးၾက ျခင္း ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏အကြၽတ္အလြတ္ပြဲသည္ ယံုၾကည္သူတို႔အတြက္မူ မကြၽတ္မလြတ္သူမ်ားက အစားမ်ားလာေရာက္ စားေသာက္သည္ဟု ဆုိၾကေသာ္လည္း မယံုၾကည္သူမ်ား အတြက္မူ ”ဘာမွလည္း မဟုတ္ပါဘူးကြာ”ဟု ဆုိကာ လွည့္ထြက္သြားၾကသည္။ မည္သုိ႔ပင္ ဆုိေစယံုၾကည္သူႏွင့္ မယံုၾကည္သူမ်ား ေရာ ျပြမ္းေနျခင္းကပင္
အကြၽတ္ အလြတ္ပြဲ၏ ညအခ်ိန္ကို စည္ကားေနေစခဲ့သည္။
”လာၾကည့္တဲ့လူေတြကေတာ့ အမွ်ေပးေဝမယ့္ ေန႔ထက္ ဒီလုိအစာေကြၽးမယ္ဆုိတဲ့ညမွာ ပိုမ်ားတာပဲ” ဟု သုျဗဟၼစာရီအဖြဲ႕၏ တာဝန္ခံတစ္ဦးက ေျပာသည္။ အစာ အာ ဟာရ ေကြၽးေမြးပြဲည ၿပီးဆံုးသြားေသာ္လည္း အကြၽတ္အလြတ္ပြဲလုပ္သူမ်ားအေနႏွင့္ေတာ့ အလုပ္မၿပီးေသးေခ်။ သိမ္းဆည္းစရာမ်ား၊ လွည္း က်င္းစရာမ်ား ကို ေဝ ယ်ာဝစၥအဖြဲ႕မွ ျပဳလုပ္ၿပီးသည္ ႏွင့္ ေနာက္ေန႔မနက္တြင္ ေဝမာနိကၿပိတၱာႏွင့္မကြၽတ္မလြတ္သူမ်ားအတြက္ အမွ်အတန္းေပးေဝ ရမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၎တို႔ကို ထပ္မံဖိတ္ၾကားရဦးမည္ဟုလည္း သိရသည္။
သခ်ဳႋင္းကို ပြဲလမ္းသဘင္ေနရာတစ္ခုအျဖစ္စည္ကားေစေသာ အကြၽတ္အလြတ္ပြဲ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ မျမင္ရေသာ အက်ဳိးရလဒ္ အျပင္ ျမင္သာထင္သာသည့္ ရည္မွန္း ခ်က္တစ္ခုလည္းပါေသး သည္ ဟု ဦးခင္ေမာင္တင့္က ဆိုသည္။ ယင္းမွာ …. ”ကြၽန္ေတာ္ ဘာလုိ႔ဒီအလုပ္ကို စြဲၿမဲလုပ္ေနလဲသိလား။ လူေတြရဲ႕အယူသီးမႈေတြကို တိုက္ ဖ်က္ခ်င္တယ္”ဟူ၍ျဖစ္သည္။
သုတလင္း
Popular Myanmar News Journal