မသိကိန္းပုစၦာ
ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္
- 5/15/2014 07:26:00 PM
မည္သူမဆို အရာရာကိုဒိုးကနဲ၊ေဒါက္ကနဲ မသိလွ်င္ေသာ္မွ သိသင့္သိထိုက္သည့္ အေၾကာင္းအခ်က္ အနည္းငယ္မွ်ကိုေတာ့
သိထားရပါမည္။ သို႔မွသာ မမွားသင့္ မမွားထိုက္သည္တို႔ ေလ်ာ့နည္းသြားမည္ျဖစ္သည္။
ပထဝီဘာသာရပ္ကို မေက်ညက္သူျဖစ္ေသာ္လည္း ကခ်င္ျပည္နယ္၏ ၿမိဳ႕ေတာ္မွာ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕ ျဖစ္ေၾကာင္း သိထား
သင့္သည္။ ရွိတ္စပီးယားဆိုသူမွာ မည္သည့္ႏိုင္ငံဖြားမွန္း မသိလွ်င္ေသာ္မွ ျပဇာတ္စာေရး ဆရာတစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္းေလာက္ကိုေတာ့
သိထားရမည္။
ထိုနည္းတူစြာ မဲဇာေတာင္ေျခရတုကို က်န္စစ္သားေရးျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္း သိထားရမည္။
အင္တာနက္ကဖီးဆိုသည္မွာ ေကာ္ဖီမွာေသာက္၍ရေသာ ေနရာတစ္ခုမဟုတ္ေၾကာင္းသိထားရမည္။
ပါရဂူတစ္ဦးအဖို႔ ထမင္းခ်က္တတ္စရာမလိုေသာ္လည္း ထမင္းဘယ္ကရေၾကာင္းသိထားဖို႔ေတာ့ လိုပါသည္။
သည္ေန႔ေခတ္ကို ပညာေခတ္ဟုဆိုကာ ေၾကြးေၾကာ္ေနၾကေသာ္လည္း မေလ်ာ္ကန္သည့္ေမးခြန္းတို႔ကို ၾကားေနရျခင္းမွာ
စိတ္မသက္သာဖြယ္ရာျဖစ္သည္။ တကၠသိုလ္ဒုတိယႏွစ္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ့္ ေနအိမ္နံရံတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ
သခင္ကို္ယ္ေတာ္မႈိင္း ပန္းခ်ီပိုစတာကို ၾကည့္ၿပီး ဒီအဖိုးႀကီးက ဘယ္သူလဲ ဟု ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ဖူးသည္။
ျ ျမန္မာစာအဓိကျဖင့္ ေက်ာင္းၿပီးခဲ့သူတစ္ဦးကလည္း ေဒါက္တာေမာင္ျဖဴး ဆိုတာ ကေလာင္သစ္လားဟု
ေ ေမးျမန္းခဲ့ဖူးသည္။ မူလတန္းျပျမန္မာစာ ဆရာမတစ္ဦးက သရရစ္ၾသ ဟု သူ႔ေက်ာင္းသားမ်ားကို သင္ေပးခဲ့ဖူးသည္။
မသိျခင္းေနာက္ကြယ္မွ ျပႆနာ အတိမ္အနက္မွာအေတာ္ရင္ေလးဖို႔ေကာင္းလွသည္။ မိမိသိလိုရာကို အလြယ္တကူရွာေဖြ
ေလ့လာခြင့္ရေနေသာ ယေန႔အခ်ိန္ကာလမ်ိဳးတြင္ သိေအာင္မႀကိဳးပမ္းျခင္းမွာ ဘာကိုအျပစ္တင္ရမွန္းမသိေတာ့ပါ။
T- Shirt တစ္ထည္၏ေဈးႏႈန္း၊ ေနကာမ်က္မွန္အေကာင္းစားတစ္လက္၏ေဈးႏႈန္း၊ D.V.D ေဈးႏႈန္း၊ Saloon ကားတစ္စီး၏ေဈးႏႈန္း၊
Revlon အလွကုန္ေဈးႏႈန္း၊ Blue Label တစ္ပုလင္းေဈးႏႈန္းတို႔ကိုေတာ့ ညက္ညက္ေၾကေအာင္ သိထားၾကသည္။ သည္ကေန႔ေဘာလံုး
ပြဲစဥ္မွာ ဘယ္အသင္းက ေျခဘယ္လိုရွိတာ သိထားၾကသည္။ ေန႔ခင္းတစ္ႀကိမ္၊ညေနခင္းတစ္ႀကိမ္ ၿဂိဳလ္တုစေလာင္းမွ လႊင့္ထုတ္ေသာ
ရွယ္ယာေဈးႏႈန္း ကိန္းဂဏန္းတို႔ကို မ်က္ေျခမပ်က္ေလ့လာၾကသည္။
သမိုင္းကိုမသိ၊ အမ်ိဳးသားေရးကိုမသိ၊ စာေပကိုမသိ၊ အႏုပညာကိုမသိ ။ပညာေခတ္ႀကီးထဲတြင္ ေနထိုင္ရွင္သန္ေနေသာ္လည္း
သူတို႔ဘဝကို မသိျခင္းအေတာ္မ်ားမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားေလသည္။
မိမိတတ္ကၽြမ္းေသာ ပညာျဖင့္ ဝမ္းဝေအာင္ရွာမစားႏိုင္လွ်င္ လူညံ့ဆိုေသာ စာသားကို ဖတ္ခဲ့ဖူးသည္။ ထိုေပတံျဖင့္ တိုင္းတာၾကည့္လွ်င္ အဆိုပါမသိျခင္းအေတာ္မ်ားမ်ား ရွိေနသူတို႔မွာ သူတို႔၏ဝမ္းကို သူတို႔ ဝ,ေအာင္ ရွာေဖြစားေသာက္ႏိုင္ၾကသျဖင့္ ေခသူမ်ားေတာ့မဟုတ္ၾကပါ။
သို႔ေသာ္ ကမၻာေလာကႀကီးသည္ စားဝတ္ေနေရး လံုေလာက္ေအာင္ ရွာေဖြစားေသာက္ႏိုင္မႈ တစ္ခုတည္း အတြက္ ျဖစ္တည္ေနျခင္း
မဟုတ္ပါေခ်။ စားဝတ္ေနေရး လူတန္းေစ့ႏိုင္ရန္ ရုပ္ဝတၳဳေငြေၾကးေနာက္ကိုသာ သဲသဲမဲမဲလိုက္ေနပါက လူတစ္ျခား၊ဘဝတစ္ျခား၊
အသိဥာဏ္တစ္ျခား က်င္လည္ေနရပါလိမ့္မည္။ စာေရးဆရာမ မစႏၵာ၏ မစပ္ေသာငရုတ္ ဝတၳဳထဲတြင္ အင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္းသူသည္
ငါးစိမ္းပြဲစားျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ဟိုအခ်ိန္ နာမည္ႀကီးတီးဝိုင္းတစ္ခုမွ ေဘ့စ္ဂစ္တာတီးသူမွာ ထင္းကုန္သည္ျဖစ္သြားရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အသိ
ဆရာဝန္ တစ္ဦးသည္ ေဆးခန္းမေအာင္ျမင္သျဖင့္ပိတ္သိမ္းကာ စပါးပဲြစားျဖစ္သြားခဲ့သည္။ ကဗ်ာအေရးေကာင္းသူ မိတ္ေဆြတစ္ဦးသည္
မေလးရွားသြား၍ ဂေဟေဆာ္သူလုပ္ေနရသည္။ လူႏွင့္ဘဝတို႔ထပ္တူမက်ရျခင္းမွာ အသိဥာဏ္ကို အစြမ္းကုန္ႏိုးေအာင္ မႏႈိး၍သာျဖစ္သည္။
ဝမ္းေရးအဆင္ေျပေအာင္ ဘဝလမ္းေၾကာင္းကို ခ်ိဳးေကြ႔လိုက္ျခင္းျဖင့္ တဒဂၤ အဆင္ေျပသြားရေသာ္လည္း ေရရွည္ခံႏိုင္ပါ့မလားဆိုသည္ကို ေစာင့္ၾကည့္ရမည္။မိမိအားနည္းခ်က္ႏွင့္ အတိတ္ကျဖစ္ရပ္တို႔ အေပၚ
သင္ခန္းစာ ထုတ္ယူဆင္ျခင္ႏိုင္မွသာ အနာဂါတ္အတြက္ ေရရာမႈ ရွိႏိုင္မည္။
မသိျခင္း၏ေနာက္ကြယ္တြင္ ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈ၊ လုပ္သင့္၊ မလုပ္သင့္ မခြဲျခားတတ္ၾကေတာ့။မသိ၍ မေၾကာက္ၾကေတာ့။
မေၾကာက္တတ္၍ မရွက္ၾကေတာ့။ ဟီရိၾသတၱပၸ တရားတို႔ကို တစ္ေန႔တစ္ျခား ဆိတ္သုန္း ေျခာက္ခမ္းလာပါက မွန္ျခင္း၊မွားျခင္း၊တရားျခင္း၊မတရားျခင္းတို႔ကို ေဝဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္ေသာ အသိတို႔မရွိေတာ့ၿပီ ျဖစ္၍ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္း၏
အနာဂါတ္သည္လည္း…………………
ေရာမအင္ပါယာႀကီးက်ဆံုးခဲ့ရျခင္းမွာ အျခားေၾကာင့္မဟုတ္။ တိုင္းသူျပည္သူးတို႔စာရိတၱ ပ်က္ယြင္းျခင္း ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္မသိျခင္းကို အေျခခံေသာ ပုစၦာတစ္ပုဒ္၏ ေနာက္ဆံုးရလာဘ္မွာ အေတာ္ ရတက္မေအးစရာ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ။
ဇူးဇူးမြန္
The Myanma Age