ပရဟိတ ကာ/ခ်ဳပ္ႀကီး ဦးေက်ာ္သူထံ အိတ္ဖြင့္ေပးစာ

ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္ - 3/13/2014 12:44:00 PM



ကြၽန္ေတာ္သည္ ပရဟိတလုပ္ငန္းျဖင့္ အမ်ားျပည္သူတုိ႔အား အတၱျဖဳတ္၍ အနစ္နာခံေပးဆပ္ခဲ့ရာ ယခုဆုိလွ်င္ (၁၃) ႏွစ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ (၁၃) ႏွစ္ ျပည့္ေသာ အခ်ိန္ ကာလျဖစ္သည့္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ (၁)ရက္ေန႔တြင္ ကြၽန္ေတာ္၏ စိတ္အလ်ဥ္တုိ႔သည္ သာသနာျပဳလိုေသာစိတ္ သာသနာျပန္႔ပြားလိုေသာ စိတ္ႏွင့္အတူ ပရိဟိ တေလာကသားမ်ားအတြက္ ကမၻာတည္သေရြ႕မွတ္ေက်ာက္တင္ႏုိင္ရန္ ပရဟိတ ေစတီေတာ္တည္ထားကိုးကြယ္ ရန္ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ယခု ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ မိမိစိတ္တြင္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ေတာ္ႀကီး အား ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ အႀကံ ဥာဏ္ မ်ား ေတာင္းခံခဲ့ၿပီး သည့္ ေနာက္ ျပည္ၿမိဳ႕တစ္ဖက္ကမ္းရိွ ျမတ္စြာဘုရား သက္ရိွထင္ရွားရိွစဥ္ကာလတြင္ ျမတ္စြာဘုရားၾကြေရာက္ သာသနာျပဳခဲ့ သည့္ ေတာင္ကိုး လံုး တြင္ပါဝင္ေသာ ဖိုးဦး ေတာင္အနီးရိွ ၾကခတ္ေတာင္ေတာ္ေပၚတြင္ ”မဟာပ႑ိတ ပရဟိတေအာင္ေတာ္ မူေစတီ”ႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရား ဆင္းတုေတာ္ႀကီး အား တည္ ထားကိုး ကြယ္ရန္အတြက္ ရည္စူး၍ နတ္ေမာက္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရိွ သမုိင္းဝင္ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ေက်ာ္ရိွၿပီျဖစ္ေသာ ပင္းမဟာေဗာဓိ ေရႊေညာင္ေတာ္ႏွင့္ သေျပညီေနာင္တုိ႔ရိွရာ နတ္ေမာက္ ၿမိဳ႕နယ္ပင္းေဂြးခ်ဳိေက်းရြာအုပ္စု ပင္း ၿမိဳ႕ေဟာင္းေက်းရြာ ပုဗၺာ႐ုံေက်ာင္းတြင္ လာေရာက္၍ အဓိ႒ာန္ဝင္ခဲ့ေတာ့သည္။
ထိုသို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းတိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ ေသာ အရပ္ေဒသတြင္ အဓိ႒ာန္ဝင္စဥ္ ကြၽန္ေတာ့္ထံသုိ႔ အထက္ပါေခါင္းစဥ္ျဖင့္ အိတ္ဖြင့္ေပးစာတစ္ေစာင္ေရာက္ရိွ လာခဲ့ေတာ့ သည္။ ထိုစာ၏ အေၾကာင္းအရာအခ်က္အလက္မ်ားသည္ ေလာကီကိစၥရပ္မ်ား ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ကြၽန္ ေတာ့္အေနျဖင့္ ေလာကုတၱရာနယ္ပယ္အတြင္းမွ မည္သုိ႔မွ် မစဥ္းစား မဆံုးျဖတ္လိုေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလာကီကိစၥ ပရဟိတကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေန၍ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ရိွ ျပည္သူလူထုမ်ား၊ ပရဟိတသမားမ်ား၊ ပရဟိ တအ သင္း အဖဲြ႕မ်ားအား သိရိွေစရန္ စာေပတုိက္မ်ားသုိ႔ ျပန္လည္၍ ေပးပို႔သူေရးသားထားေသာ မူရင္းအတုိင္း တစ္ဆင့္ေပးပို႔ လိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ရက္စဲြ-၄-၃-၂ဝ၁၄
”ပရဟိတကာ/ခ်ဳပ္ႀကီး ဦးေက်ာ္သူထံ အိတ္ဖြင့္ေပးစာ”
”အသင္းအဖဲြ႕မ်ားဆုိင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳျပ႒ာန္းလုိက္ရင္ လူမႈေရးေလာကကေန ႏုတ္ထြက္ေတာ့မည္ဟု နာေရးကူညီမႈအသင္း (ရန္ကုန္) ဥကၠ႒ ဦးေက်ာ္သူ” ေျပာဆိုၿပီး  (၂၈-၂-၂ဝ၁၄) ရက္ ေသာၾကာေန႔ထုတ္ ေမာ္ဒန္ဂ်ာနယ္ မ်က္ႏွာဖံုးမွာ စာလံုးအႀကီးႀကီးႏွင့္ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္) ဥကၠ႒ ဦးေက်ာ္သူ ရဲ႕ဓာတ္ပံုအႀကီးႀကီးကို ေတြ႕လိုက္ရေတာ့ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔ ေတာ္ေတာ္ေလး တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားသြားမိပါတယ္။ ဦးေက်ာ္သူကုိ ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔အေနျဖင့္ လူမႈေရးအရ ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈရိွပါေသာ္လည္း ယခုကိစၥကိုကြၽႏ္ုပ္တုိ႔၏ ႏႈတ္မွ ေျပာၾကားျခင္းထက္ ”ႏႈတ္တစ္ရာစာတစ္လံုး” ဆုိသလို တေလးတစား စာေရးသားေပးပို႔ ဖို႔ စိတ္ကူးျဖစ္မိတာပါ။ စာတစ္တန္ ေပတစ္တန္နဲ႔ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ေရးသားေပးပုိ႔တယ္လို႔ မယူဆဖို႔ ဦးစြာေမတၱာ ရပ္ပါရေစ။
ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္အနည္းငယ္က ေတာင္ ဦးေက်ာ္သူနဲ႔ ကြၽႏ္ုပ္ပုသိမ္ၿမိဳ႕ စာေပေဟာေျပာပဲြမွာ အတူတကြသြားတုန္းကေတာင္ ဧရာဝတီတုိင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ရဲ႕ ဖိတ္ၾကားခ်က္နဲ႔  ဧရာဝတီတုိင္း ေဒသႀကီးအစိုးရအဖဲြ႕႐ုံးမွာ ဝန္ႀကီး (၅) ဦးနဲ႔ေတြ႕ဆံုေတာ့ ကြၽႏ္ုပ္အတူ ပါခဲ့ပါေသးတယ္။ အဲဒီမွာ ဦးေက်ာ္သူကိုေတာင္ ဝန္ႀကီးေတြက လူမႈေရးႏွင့္ပတ္ သက္ၿပီး အႀကံဥာဏ္ေပးဖို႔ႏွင့္ ”လူမႈေရး အဖဲြ႕ေတြကို ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စကားအခြန္းတစ္ရာေျပာတာနဲ႔ ဦးေက်ာ္သူ စကားတစ္ခြန္းေျပာတာ ပိုထိေရာက္ေၾကာင္း” ကို ဝန္ႀကီး အဖဲြ႕ေတြက တကယ့္ကို ေလးေလးစားစားနဲ႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးစြာေတြ႕ဆံုခဲ့တာ အမွတ္ရမိေသးတယ္။ အဲဒီမွာဝန္ႀကီးတစ္ဦးကအသင္းအဖဲြ႕ေတြမွာ လိုင္စင္မဲ့ကားကိစၥေတြ တရားဝင္ျဖစ္ဖို႔အေၾကာင္း ဦးေက်ာ္သူနဲ႔ ေဆြးေႏြးခဲ့တာ ကြၽႏု္ပ္မွတ္မိေနပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ကြၽႏု္ပ္လည္း မိမိတုိ႔ကိုယ့္အရပ္ေဒ သကို ျပန္ၿပီးေရာက္႐ုံ ရိွ ေသး တယ္။ ေမာ္ဒန္ဂ်ာနယ္က ဦးေက်ာ္သူ အင္တာဗ်ဴးဖတ္လိုက္မိေတာ့ မတုန္လႈပ္ဘဲ ရိွႏိုင္ပါ့မလားဗ်ာ။ အဲဒါနဲ႔ ဦးေက်ာ္သူထံ ဖုန္းဆက္ၿပီး ေမးၾကည့္ မယ္ လုပ္ျပန္ေတာ့ မေကြးတုိင္း နတ္ေမာက္ၿမိဳ႕ကုိ သြားေရာက္ၿပီး အဓိ႒ာန္စခန္းဝင္တယ္ ဆုိတာသိရပါတယ္။ အဲ ဒါေၾကာင့္ ယခုလို စာေရးၿပီး အိတ္ဖြင့္ ေပးစာ ေပးပို႔ရတာကို သာသနာျပဳ အလုပ္ သြားေရာက္လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ ဦးေက်ာ္သူအေနနဲ႔ အေႏွာင့္အယွက္ေပးတယ္လို႔ သေဘာမထားဘဲ သတိတရဖတ္မိပါေစလို႔ ဆုေတာင္းရင္း ဒီစာကို ေရးပါရေစ။

ဦးေက်ာ္သူ ခင္ဗ်ာ ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔ ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလံုးမွာရိွၾကတဲ့ လူမႈေရးအသင္းမ်ားအားလုံးနီးပါးဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ ပရဟိတေခါင္းေဆာင္ႀကီးအျဖစ္၊ ပရဟိတ ဖခင္ႀကီးအျဖစ္၊ လူမႈေရးပရဟိတ သူရဲ ေကာင္းႀကီးအျဖစ္၊ လူမႈေရးအသင္းအ ဖဲြ႕မ်ား၏စံျပပုဂၢိဳလ္ႀကီးအျဖစ္၊ လူမႈေရး အသင္းအဖဲြ႕မ်ားေရွ႕မွာ မားမားမတ္ မတ္ႏွင့္ ရပ္တည္ကာ ကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ ေပးေနတဲ့ ပရဟိတကာ/ခ်ဳပ္ႀကီးအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၾကတယ္ဆုိတာ ဦးေက်ာ္ သူတစ္ေယာက္ သိေစခ်င္ပါတယ္။ ဦးေက်ာ္သူအေနနဲ႔ ဒီအသင္းအဖဲြ႕ ဥပေဒၾကမ္းကုိလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလိုက္လို႔ ပရဟိတေလာကကေနအၿပီး ႏုတ္ထြက္သြားေတာ့မယ္ဆုိရင္ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔လူမႈေရးေလာကႀကီးရဲ႕ ေခါင္း ေဆာင္ သူရဲေကာင္းတစ္ေယာက္ က်ဆံုးသြားသလို ခံစားၾကရမွာပါ။ ဒီေန ရာမွာ ကြၽန္ေတာ္ ဒီဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ ေလ့လာမိသေလာက္ (မိ ေခ်ာင္းမင္းေရခင္းျပတယ္လို႔ မထင္ပါနဲ႔) နားလည္သလို တင္ျပပါရေစခင္ဗ်ာ။

ဒီအသင္းအဖဲြ႕ဆုိင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းကုိ ကြၽန္ေတာ္စတင္ ေလ့လာမိသည္မွာ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက (၂၇-၇-၂ဝ၁၃) ရက္စဲြနဲ႔ ေၾကးမံုသတင္းစာမွာ စ တင္ေဖာ္ျပတဲ့အခ်ိန္ မွာ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာ ၾကည့္မိပါတယ္။ အဲဒီ ဥပေဒထဲမွာ အဓိက ျပႆနာသည္ ယခုတည္ဆဲဥပေဒျဖစ္ ေသာ ၆/၈၈ အသင္းအဖဲြ႕မ်ားဆုိင္ရာ ဥပေဒထက္မနိမ့္ေသာ ျပစ္မႈျပစ္ဒဏ္အခန္းေတြကအစ ပါလာတာေတြ႕ရိွရ ပါတယ္။ ဦးေက်ာ္သူ အင္တာဗ်ဴးေတြမွာ ေျပာေနသလိုကိုယ့္ထမင္းကိုယ္စား ႀကီး ေ တာ္ႏြား ေက်ာင္းေနရတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ပရဟိတသမားေတြဟာ ဥပမာ ခႏၶာ ကိုယ္ထဲကေသြးလည္းေဖာက္ၿပီး လွဴခြင့္ရဖို႔ အစိုးရကုိ မွတ္ပံုတင္ေၾကးတင္ေဆာင္ၿပီးမွ လုပ္ရ မယ္ဆုိတာ ျဖစ္သင့္သလား။ ေနာက္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ျဗဟၼစိုရ္တရားေလးပါး လက္ကိုင္ျပဳေနတဲ့ လူမႈေရးသမားေတြကို ဥပေဒေတြနဲ႔ ကိုင္ခ်ဳပ္ေန တာ ဟာ ျမတ္ စြာဘုရားကုိ ဥပေဒနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ေနသလို မျဖစ္ဘူးလားဆုိၿပီး ဦးေက်ာ္သူ ေျပာခဲ့တာကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူမႈေရးအသင္းေတြအား လုံးတစ္ညီတ စ္ညြတ္ တည္း ေထာ က္ခံခဲ့ၾကပါတယ္။

ေနာက္ၿပီး ဦးေက်ာ္သူ အ ၿမဲတမ္းေျပာေျပာေနတဲ့ NGOအဓိပၸာယ္ဟာ အစိုးရမဟုတ္ေသာ အဖဲြ႕အစည္းဆုိၿပီး ဘာလုိ႔အစိုးရက ဥပေဒထုတ္ၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ခ်င္ေနတာလဲဆုိ တာကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေတာ္ေတာ္ေလး စဥ္းစား မိပါတယ္။ ထားလိုက္ပါေတာ့ေလ။ အဲဒီ ၂၇-၇-၂ဝ၁၃ ရက္ေန႔ထုတ္ ေၾကးမံုမွာပါတဲ့ အသင္းအဖဲြ႕ဆုိင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းကို လူမႈေရးအသင္းအဖဲြ႕ေတြက လက္မခံႏုိင္ေၾကာင္း အသံေတြထြက္လာေတာ့ ၁၉-၈-၂ဝ၁၃မွာ ဒုတိယ အႀကိမ္ မူၾကမ္းအျဖစ္ ျပန္လည္ ထြက္ရိွလာျပန္ ပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာ ျပစ္မႈျပစ္ဒဏ္ေတြပါလာတာ မေတြ႕ ေတာ့ျပန္ဘူး။ အဲဒီေနရာမွာဦးေက်ာ္သူပဲ စဥ္းစားၾကည့္ပါဗ်ာ။ ဒီဥပေဒၾကမ္းကို ဘယ္သူေတြက ေရးဆဲြေနတာလဲ၊ ဘယ္သူေတြက အႀကံဥာဏ္ေတြေပးေနတာလဲဆုိတာ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္လာတာေပါ့။ ဒါနဲ႔ ဒီဥပေဒၾကမ္းေရးဆဲြေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အဖဲြ႕အစည္းေတြ ကို ေလ့လာၾကည့္မိ ပါ တယ္။ ဘာေတြ႕ရသလဲဆုိေတာ့ ဒီအသင္းအဖဲြ႕မ်ားဆုိင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းကို ဦးေဆာင္ေရးဆဲြေနတဲ့ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္အဖဲြ႕ဟာ အရပ္ဘက္အဖဲြ႕အစည္း ကိုယ္ စားလွယ္ေတြနဲ႔ အႀကိတ္အနယ္ ေဆြးေႏြးၿပီးမွ ေရးဆဲြေနပါ တယ္လို႔ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ အင္တာဗ်ဴး ေတြကေန ေတြ႕ျမင္ေနရပါတယ္။

ဟုတ္ပါၿပီ အဲဒီအရပ္ဘက္ အဖဲြ႕အစည္းေတြ ဆုိတာ ဘယ္အရပ္ဘက္ အဖဲြ႕အစည္းေတြလဲ ဘယ္တုိင္းဘယ္ၿမိဳ႕နယ္က အသင္းအဖဲြ႕ေတြကို ဘယ္ေလာက္ကုိယ္ စားျပဳႏို င္တ့ဲ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္မလာဘူးလား။ ေကာင္းၿပီ ဒီလိုအႀကိတ္ အနယ္ေဆြးေႏြးဖို႔ ေနျပည္ေတာ္သဂၤဟ ဟိုတယ္ႀကီးမွာ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးပဲြမွာ ပါဝင္ခဲ့တဲ့ သူ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ရင္ဖြင့္သံ ကို ဦးေက်ာ္သူႀကီးပဲ နားေထာင္ၿပီး စဥ္း စားၾကည့္စမ္းပါဗ်ာ။ သူက ဘာေျပာသလဲဆုိေတာ့ သူဟာ မႏၲေလးၿမိဳ႕နယ္ထဲက အဖဲြ႕အ စည္း တစ္ခုရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ေပါ့။ သူတုိ႔ ေနျပည္ေတာ္ မွာ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ဒီ အသင္းအဖဲြ႕ဥပေဒၾကမ္းကိစၥ ေဆြးေႏြးဖို႔ ဖိတ္ၾကားျခင္း ခံရတယ္တဲ့။ ၃ ရက္ ၾကာတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ေန႔တြက္ တစ္ရက္ကို က်ပ္ (၁ဝဝဝဝိ/-) ေပးတဲ့ အျပင္ ခရီးစရိတ္အသြားအျပန္နဲ႔ တည္း ခုိစရိတ္ (ႏွစ္ေယာက္ခန္းကို ၈ဝဝဝဝိိ/-ေလာက္တန္တဲ့ဟိုတယ္) နဲ႔ အစားအေသာက္အလွ်ံအပယ္ ေကြၽးေမြး ဧည့္ခံ ေၾကာင္း၊ တယ္လီဖုန္းကတ္ေတြ ေပးၿပီး စည္း႐ုံးေျပာဆုိသြားေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ လည္း ေယာင္ေတာင္ေတာင္နဲ႔ ပါသြားတာေပါ့။

ပထမေတာ့ ဦးေက်ာ္သူ ဦး ေဆာင္တဲ့အဖဲြ႕ဆုိေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္တစ္ခုခုေတာ့ ထူးျခားမႈရိွမွာပဲလု႔ိထင္ၿပီး လိုက္သြားတာ ဟိုေရာက္ေတာ့မွ နာေရးကူညီမႈ အသင္း (ရန္ကုန္)ဥကၠ႒ ဦးေက်ာ္ သူမဟုတ္ဘဲ သူ႔နဲ႕နာမည္တူတဲ့ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ကလည္း ဆံပင္အရွည္ ႏႈတ္ခမ္းေမြးနဲ႔ အရပ္ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္း နဲ႔ INGO အဖဲြ႕တစ္ခုက ဦးေက်ာ္သူျဖစ္ေနေတာ့ နည္းနည္းေၾကာင္သြားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လို ဦးေက်ာ္သူမွားၿပီးေယာင္ေတာင္ေတာင္ပါသြားတဲ့လူေတြ အမ်ားႀကီးဆုိတာ ဟိုေရာက္မွသိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ နည္းနည္းေျဖသာလိုက္ပါတယ္။ ဒါတင္ဘယ္ကမလဲ နာမည္တူကိစၥ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ ဖတ္မိေသးတယ္။ နာေရးကူညီမႈ အသင္း(ရန္ကုန္)ဥကၠ႒ ဦးေက်ာ္သူထံကို မႏၲေလးၿမိဳ႕မွာ ရိွေနတုန္း ဖုန္းဝင္လာတယ္။
”ဦးေက်ာ္သူ ဘယ္ေရာက္ေနလဲ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေတာင္ႀကီးကပါ” တဲ့ အဲဒီမွာ ဦးေက်ာ္သူက ကြၽန္ေတာ္အ ခု မႏၲေလးမွာလို႔ေျပာေတာ့ ဒီေန႔ေတာင္ႀကီးကိုလာၿပီး အသင္း အဖဲြ႕ေတြနဲ႔ ေတြ႕ ဖို႔ ရိွတယ္လု႔ိဆုိၿပီး ေမးေတာ့ ဘယ္ကလာရိွရမွာလဲ ကြၽန္ေတာ္ကအခု ရန္ကုန္ ျပန္ေတာ့မွာဆုိေတာ့ အဲဒီေတာင္ႀကီးကလူက ဒီေန႔ ဦးေက်ာ္ သူ ေ တာင္ႀကီးက လူမႈေရးအဖဲြ႕ေတြကို ေတြ႕မယ္ဆုိေတာ့ ဒီကအသင္းအဖဲြ႕ေတြကဝမ္းသာအားရ နဲ႔ ဦးေက်ာ္သူကို ႀကိဳဆုိေနတာသြားပါ ၿပီဗ်ာ။ ဘယ္က နာမည္တူက ေပၚ လာပါလိမ့္ဆုိၿပီး စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္နဲ႔ ဖုန္းခ်သြားတယ္။ အဲဒီမွာ ဦးေက်ာ္သူက ေတာင္ျပန္ေျပာလိုက္ေသးတာ ကြၽန္ေတာ္ မွတ္မိေသးတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ေက်ာ္သူ စစ္မစစ္သိခ်င္ရင္ ”သခ်ႋဳင္းကုန္းတစ္ခုကို ေခၚၿပီး မသာထမ္းသြားခုိင္းလို႔ရရင္ ေက်ာ္သူစစ္တယ္လို႔ ေတာင္ ေျပာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ဖတ္ၾကည့္ၿပီး သက္ျပင္း အခါခါခ်မိပါေသးတယ္။ ဦးေက်ာ္သူေရ ပုသိမ္ဘက္တုန္းကလည္း ေျပာသံၾကားလုိက္ေသးတယ္။ ပုသိမ္ကို ဦးေက်ာ္သူလာၿပီး အသင္းအဖဲြ႕ေတြနဲ႔ ေတြ႕ဖို႔လာမယ္ဆုိေတာ့ ပုသိမ္ၿမိဳ႕က အာဏာပိုင္ကေတာင္ မင္းသားေက်ာ္သူထင္ၿပီး ခြင့္ျပဳမိန္႔ေတာင္း  လက္မွတ္ထုိးေပးၿပီးမွ နာမည္တူတဲ့ ဦးေက်ာ္သူ ျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ ပုသိမ္ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ ခ်ဳပ္ ေရးကေတာင္ ဖုန္းဆက္ၿပီးေျပာတယ္ ဆုိေတာ့ ဒီနာမည္တူကိစၥအား ကာယကံရွင္ေတြ နာမည္တူေနတာ ဘာမွ မထူးဆန္းေပမယ့္ လူတူမရွား နာမည္တူမရွားဆုိတာ လက္ခံေပမယ့္အခုကိစၥက ဒီ နာမည္တစ္ခု ေနာက္မွာ ရိွေနတဲ့လူမႈအ ဖဲြ႕အစည္းေတြအေနနဲ႔ ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ေယာင္ေတာင္ေတာင္ဝါး တားတားနဲ႔ျဖစ္ သြားၾက တာေတာ့ မေကာင္းဘူးေပါ့။
ဦးေက်ာ္သူ (မင္းသားဦးေက်ာ္သူ)ႀကီးေရ အဲဒီေတာ့ ဦးေက်ာ္သူနဲ႔ အမည္တူ NGO က ကိုေက်ာ္သူကိုလည္း ေတြ႕ရင္ေျပာေပးပါ။ ေနာက္ေနာင္ နယ္အသင္း အဖဲြ႕ေတြ ကို ေတြ႕ေတာ့မယ္ဆုိရင္ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဘယ္အဖဲြ႕ကဘယ္သူပါ ဘာအတြက္ လာေရာက္ဖို႔ရိွ ေၾကာင္းရွင္းလင္းစြာ အရင္ေျပာဆိုၿပီးမွ သြားေရာက္ေတြ႕ ဆံုရင္ ပိုေကာင္းပါလိမ့္မယ္လို႔ အႀကံျပဳေပးေစခ်င္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕အသင္းအဖဲြ႕ေတြက ေက်ာ္သူကို နာေရးကူညီမႈအသင္း (ရန္ကုန္) ဥကၠ႒ ဦးေက်ာ္သူပဲ ထင္ ထင္ေနၾကေတာ့ မိမိ အတြက္လည္း မေကာင္းေၾကာင္း အႀကံ ျပဳေပးပါခင္ဗ်ာ။ လူတစ္ေယာက္ကို ၃ဝဝဝဝဝိ/- သံုးသိန္းဝန္းက်င္ေလာက္ အကုန္အက်ခံသံုးၿပီး ဒီဥပေဒမူၾကမ္း ကိစၥတုိင္ ပင္ဖို႔ကို ဘယ္သူက အဲဒီစရိတ္ေငြေၾကးေတြ စိုက္ထုတ္သလဲ INGO လို႔ေခၚတဲ့ ႏုိင္ငံတကာအစိုးရမဟုတ္ေသာအဖဲြ႕အစည္းကေန မွတ္ပံုတင္လိုခ်င္အားႀကီးၿပီး စိုက္ ထုတ္ေပးေနသလား အစိုးရဘက္ကပဲ လူမႈေရးအသင္းေတြ ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ခ်င္အားႀကီးၿပီး အကုန္အက်ခံသလား စသျဖင့္ သို႔ေလာသို႔ေလာ ေတြ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လူမႈေရး အမည္ေတြ ၾကားဂယက္႐ိုက္သြားတာေပါ့။

ဦးေက်ာ္ သူႀကီးပဲစဥ္းစားၾကည့္ေလ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လူမႈေရးအဖဲြ႕အစည္းဆုိတာအမ်ား ျပည္သူ ေခြၽးနည္းစာထဲကေန အမ်ား ျပည္သူေတြအတြက္ သဒၶါတရားထက္ သန္စြာနဲ႔ လွဴဒါန္းေပးတဲ့ ဒီအလွဴေငြေတြ ကို ဒီလို မလိုအပ္ဘဲအကုန္အက်အ မ်ားႀကီးခံၿပီး လုပ္သင့္ပါသလားဗ်ာ။ သံုးတဲ့သူေတြေရာ စားတဲ့သူေတြပါ သံရည္ပူေတြ စားမိသလို အပူေတြတေပြ႕တစ္ပုိက္ႀကီး ရသြားၾကမွာေပါ့။ ဒါနဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ အကဲခတ္ၾကည့္ေတာ့ အဲဒီအဖဲြ႕ေတြအမ်ားစုဟာ INGO  ေတြ မ်ားေန တာ ေတြ႕ေနရ ပါတယ္။ INGO  ဆုိတာ ျပည္ပအေထာက္အပံ့နဲ႔ ျပည္တြင္းမွာ ျပန္ၿပီးကူညီေနၾကတာဆုိေတာ့ သူတုိ႔အေနနဲ႔ တရားဝင္မွတ္ပံုတင္ရရိွေရး အတြက္ ေငြေၾကးေပးေဆာင္ဖို႔ အခက္အခဲမရိွသလို (ဒီေနရာမွာ INGO မ်ားကုိ ကြၽႏ္ုပ္မေကာင္းေျပာေနတာ မဟုတ္ပါ) INGO တြင္ လုပ္အားေပးမရိွပါ။ အားလံုးလခစား ဝန္ထမ္း မ်ားျဖင့္ ေဆာင္ ရြက္ေ နေသာ အဖဲြ႕အစည္းမ်ား ျဖစ္သည့္အတြက္ သူတုိ႔အိတ္စိုက္ဘယ္ သူမွ မလုပ္ၾကပါဘူး။ NGO ဆုိေသာ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ အစိုးရမဟုတ္ေသာ ျပည္တြင္း အဖဲြ႕ေတြ က်ေတာ့ ျပည္ တြင္းရိွ အမ်ား ျပည္သူမ်ားရဲ႕ ေခြၽးနဲစာနဲ႔ လွဴဒါန္းေငြ ေတြနဲ႔ ရပ္တည္ေနရတဲ့ လူမႈေရးပရဟိတ အဖဲြ႕ေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ မွတ္ပံုတင္ေၾကးတုိ႔ ဘာတုိ႔ဆုိတာ ဘယ္ပိုက္ဆံနဲ႔ တင္ရ မွာလဲ။ ကုိယ့္ထဲကပိုက္ဆံထုတ္ၿပီး အိတ္ စုိက္လုပ္ကိုင္ေနၾကေသာ ပရဟိတလူမႈ အဖဲြ႕အစည္းေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ ဒီအ သင္းအဖဲြ႔ ဥပေဒမူၾကမ္းဟာ လက္ခံစ ရာလံုးဝမရိွေၾကာင္း ေတြ႕ေနရပါတယ္။

ႏုိင္ငံတကာ စံႏႈန္းနဲ႔ေလ့လာၿပီးမွ ေရးဆဲြေနတာပါလို႔ေျပာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး ကိုလည္း ဦးေက်ာ္သူ ေျပာေပးစမ္းပါ ဗ်ာ။ ကိုယ့္ျပည္တြင္းစံႏႈန္းနဲ႔ ကိုက္ညီ ေအာင္ပဲ အရင္ လုပ္ ပါ။ ႏုိင္ငံတကာစံ ႏႈန္းဆုိရင္ ထပ္ေျပာမယ္ အျခားႏုိင္ငံ ေတြမွာ ပရဟိတလူမႈအဖဲြ႕အစည္းေတြ ကို ဒီလို အခြန္အခေကာက္ခံၿပီး ဥပေဒ နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ေနေန သာသာ သူတုိ႔ အစိုးရ ေတြက လူမႈေရးအဖဲြ႕အစည္းေတြ လုိ အပ္သမွ် ပံ့ပိုးကူညီသလို ¤င္းလူမႈေရး အဖဲြ႕ေတြကို လွဴဒါန္းေနတဲ့ အလွဴရွင္ ေတြရဲ႕ စီးပြားေရး ဝင္ေငြခြန္ (အျမတ္ ခြန္)ေတြ ကုိေတာင္ အဲဒီလို လွဴဒါန္းတဲ့ အလွဴေငြေပၚၾကည့္ၿပီး အခြန္ေလွ်ာ့ခ် ေပးတာမ်ဳိးေတြ ရိွေနတယ္။ ဒီမွာလို ျပည္ပက အလွဴေငြေတြကိုေတာင္ ၁ဝ ရာခုိင္ႏႈန္း အခြန္ျဖတ္ တာမ်ဳိးက ေဝးစြ။ အဲဒီလိုနဲ႔ ၂-၁၁-၂ဝ၁၃ ေၾကးမံုမွာ တတိယအႀကိမ္ အသင္းအဖဲြ႕မူၾကမ္းဆို ၿပီး ၂၉-၁-၂ဝ၁၃ရက္ေန႔ ထပ္မံၿပီး မူ ၾကမ္း ထုတ္လာျပန္တယ္။ ဒါကိုပဲ ဒီက ေန႔ လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးအတည္ျပဳ ဖုိ႔လုပ္ေနတာဆုိတာသိရပါတယ္။ မသာ အေလာင္းတစ္ေလာင္းမခ်ဖူးသူ၊ ေသြး တစ္လံုးမွ ခႏၶာကိုယ္က ေဖာက္ထုတ္ မလွဴ လူနာတစ္ေယာက္ေတာင္ က်န္း မာေရးေစာင့္ေရွာက္မေပးရသူ၊ ပရဟိတ လူမႈေရးဘာတစ္ခုမွ အေတြ႕အႀကံဳမရိွ ေသာ ပုဂၢိဳလ္ေတြက တကယ္ လူမႈဒု ကၡ ေတြကုိ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် နဖူးေတြ႕ ဒူးေတြ႕ ကူညီလုပ္ေဆာင္ေပးေနေသာ အနယ္ နယ္အရပ္ရပ္က လူမႈေရးသမားေတြ ေလာက္ သိပါ့မလား။ လူမႈေရးအဖဲြ႕အ စည္းေတြ မွာ ဘာအခက္အခဲရိွသလဲ၊ နာေရးကိစၥေတြမွာ ဘာအခက္အခဲရိွ သလဲ၊ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈေတြ မွာ ဘာေတြ လုိအပ္ေနသလဲ စသည္ျဖင့္ ဘယ္သူေတြက ပုိသိႏုိင္မလဲ။
ဦးေက်ာ္ သူတုိ႔ နာေရးကူညီမႈ အသင္း (ရန္ကုန္) ကုိ ခ်န္လွပ္႐ုံတင္မကဘဲ တစ္တုိင္းျပည္ လံုးမွာရိွတဲ့ လူမႈေရးအဖဲြ႕အစည္းေတြရဲ႕ ဆႏၵ သေဘာထားေတြကို လ်စ္ လ်ဴ ႐ႈၿပီး ေရးဆဲြမည္ဆုိရင္ေတာ့ ဒီအသင္းအဖဲြ႕ ဥပေဒက ဘယ္လုိမွ ျပည့္စံုလာမွာ မ ဟုတ္သလို တစ္ခ်ိန္မွာ ကန္႔ကြက္မႈေတြ ႀကံဳေတြ႕လာလိမ့္မယ္ဆုိတာ မလဲြမေသြ ကြၽန္ေ တာ္ေျပာရဲတယ္။ တကယ္တမ္း ျပင္သင့္တာကေတာ့ ဒီဥပေဒၾကမ္းကုိ ေရးဆဲြေတာ့မယ္ဆုိရင္ အေရးႀကီးဆံုးက ဒီဥပေဒ သက္ေရာက္မည့္ အသင္းအ ဖဲြ႕ေတြရဲ႕ သေဘာ ဆႏၵေတြဟာ အဓိက က်ပါတယ္။ ဥပေဒေရးဆဲြမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ ေတြအေနနဲ႔ နယ္ေပါင္းစံုက အသင္းအ ဖဲြ႕ေတြကုိ ေတြ႕ဆံုဖို႔ခက္ခဲေနမယ္ဆုိရင္ ဥပမာ သက္ဆုိင္ ရာ တုိင္းက တာဝန္ခဲြ ေဝယူၿပီး ေနာက္ခ႐ိုင္၊ ၿမိဳ႕နယ္ ရပ္ကြက္ အဆင့္ဆင့္ တာဝန္ခဲြေဝယူၿပီး ၎တုိ႔သက္ဆုိင္ရာ နယ္ပယ္ အသီးသီးမွာ ရိွ ေနတဲ့ လူမႈေရးအ သင္း အဖဲြ႕ေတြရဲ႕ ဆႏၵ သေဘာထားေတြကိုတင္ျပေပးဖို႔ ေတာင္း ခံမယ္ဗ်ာ။ ၿပီးရင္ အသင္းအဖဲြ႕ေတြက တင္ျပလာတဲ့ သေဘာထားေတြကုိ ဥပေဒ ၾကမ္းေရးဆဲြမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေတြ က ေလ့လာၿပီး ဘံုတူညီတဲ့ သေဘာထားေလးေတြ ေရြးခ်ယ္ၿပီး သတ္မွတ္ေရးဆဲြမယ္ဗ်ာ။ ၿပီးရင္ ျပန္ၿပီးအသင္းအဖဲြ႕ေတြကို ျပန္ ေျပာမယ္ဗ်ာ လိုအပ္ရင္ ျပင္ဆင္ညိႇႏိႈင္း ၿပီး သေဘာတူညီမႈ ရယူၿပီး ျပ႒ာန္းမယ္ ဆုိရင္ေတာင္ နည္းနည္းခံသာေသးတယ္။

ဧရာဝတီတုိင္း ဝန္ႀကီးေျပာသလို အသင္းအဖဲြ႕ေတြက လုိင္စင္မဲ့ ကား ကိစၥကုိ သူတ႔ိုဘက္က တရားဝင္ျဖစ္ခ်င္ ေနေၾကာင္းေျပာတာ ကြၽန္ေတာ္ ၾကား ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အသင္းေတြ ကိုယ္ တုိင္က ပိုၿပီးတရားဝင္ လိုင္စင္ကားေတြ ကိုပဲသံုးခ်င္တာေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမ့ဲအသင္း ေတြရဲ႕ ရန္ပံုေငြေၾကး မျပည့္စံုလို႔သာ အခုလိုသင့္ေတာ္တဲ့ လုိင္စင္မဲ့ ကားေတြ ကို သက္ဆုိင္ရာၿမိဳ႕နယ္ က-ည-န ေတြ မွာ သြားေရာက္စာရင္းေပးၿပီး အစိုးရ ဘက္က ဥပမာ နာေရးကားဆုိ နိဗၺာန္  ယာဥ္နံပါတ္နဲ႔ တပ္ဆင္ၿပီး က်န္းမာေရး သံုး ကားဆုိ က်န္းမာေရးနံပါတ္ေပးၿပီး တရားဝင္အသိအမွတ္ျပဳမယ္ဆုိ ဘယ္ ေလာက္ေကာင္းမလဲ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အ သင္းေတြက လိုင္စင္မဲ့ကားေတြကုိ 4/G , 5/Gေတြ ေပး စရာမလိုပါဘူး။ ျပန္လည္ ေရာင္းခ်လို႔မရ၊ ကိုယ္ပိုင္လည္း စီးခြင့္ မရိွေအာင္ နိဗၺာန္ယာဥ္နံပါတ္၊ က်န္းမာေရးနံပါတ္စသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္ေပးမယ္ဆုိရင္ မရႏုိင္ဘူးလား ခင္ဗ်ာ။ အ ကယ္၍ အသင္းေတြက ၎ကားေတြကုိ ကုိယ္က်ဳိးရွာၿပီး အျမတ္ထုတ္တာေတြ႕ရင္ လုိင္စင္ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းၿပီး ထိ ေရာက္စြာအေရးယူပါ လို႔အႀကံျပဳေပးပါ ဦးေက်ာ္သူႀကီးေရ။ ဦးေက်ာ္သူေရ ဥပေဒဆုိတာ ထုတ္ၿပီးရင္လည္း ျပည္သူလက္မခံရင္ ျပန္ျပင္ဆင္ခြင့္ရိွေန တဲ့ေခတ္ဆုိေတာ့ ဦးေက်ာ္သူႀကီးအေနနဲ႔ ဒီဥပေ ဒေၾကာင့္ေတာ့ ပရဟိတလူမႈေရး ေလာကကေန ႏုတ္ထြက္တာမ်ဳိး လုပ္မယ့္အစား ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လူမႈေရးအဖဲြ႕ အစည္းေတြ အားလံုးနဲ႔အတူတကြ ဆက္လက္ လက္တဲြဦးေဆာင္ၿပီး ၎ဥပေဒကို လက္မခံႏုိင္ရင္ ျပင္ဆင္ေပးဖို႔ လမ္းမေပၚထြက္ၿပီး ဆႏၵေဖာ္ထုတ္သြား ၾကတာေပါ့ဗ်ာ။

တစ္တုိင္းျပည္လံုးမွာ ရိွၾကတဲ့ ပရဟိတအသင္းမ်ားအေနနဲ႔ မိမိတုိ႔ႏွင့္တုိက္႐ိုက္သက္ဆုိင္ေသာ ၎အသင္းအဖဲြ႕ဥပေဒကုိ လက္ခံႏုိင္ျခင္း မရိွခဲ့ရင္ ကန္႔ကြက္ ဆႏၵ ထုတ္ေဖာ္သြားဖို႔ ပရဟိတလူမႈေရးသူရဲေကာင္းအေပါင္းတုိ႔ဟာ ပရဟိတတကာ/ခ်ဳပ္ႀကီး (သို႔ မဟုတ္) နာေရးကူညီမႈအသင္း (ရန္ကုန္) ဥကၠ႒ ဦးေက်ာ္သူရဲ႕ ဦးေဆာင္ မႈေအာက္မွာ အသင့္ရိွေနပါေၾကာင္းႏွင့္ ကြၽႏ္ုပ္တုိ႔ဟာ ပရဟိတကုိ အသံုးခ်ေသာ အႏုပညာသမားမ်ား ပရဟိတကို ခုတံုး လုပ္ေသာ စီးပြားေရးသမားမ်ား၊ ပရ ဟိတကုိ နင္းေခ်တက္လွမ္းဖို႔ ႀကိဳးစား ေနေသာႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား၊ ပရဟိတ ကုိ ဗန္းျပလုပ္စားေနေသာ အတၱသမား မ်ားမဟုတ္ေသာ အမ်ားျပည္သူအ တြက္ ကိုယ္က်ဳိး မဖက္ေပးဆပ္ေနေသာ ပရဟိတစစ္စစ္လူမႈေရးသမားမ်ား ျဖစ္ ၾကပါသည္ဟု သစၥာဓိ႒ာန္ျပဳ ၾကပါ ကုန္စို႔။ပရဟိတမ်ဳိးဆက္သစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား မွ ေရး သားေပးပို႔ ပါသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ယခုပရဟိတမ်ဳိးဆက္သစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား စိုးရိမ္တႀကီးေရးသားေပးပို႔လိုက္ေသာ အထက္ပါစာအားဖတ္႐ႈၿပီးသူ ပရဟိတစိတ္ဓာတ္ ထက္ သန္ၾကေသာ ပရဟိတသမားမ်ားလူသားခ်င္းစာနာစိတ္ေမြးျမဴၾကေသာ ျမန္မာျပည္သားမ်ားအေနျဖင့္ မည္သုိ႔ ခံစားေတြးေတာမိမည္ကိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ မသိ။ ထို႔ျပင္ ယင္းအရပ္ဘက္ လူ႕အဖဲြ႕ အစည္းဥပေဒအား ျဗဟၼစိုရ္တရားေလး ပါး လက္ကိုင္၍ အတည္ျပဳသည္ဟု လည္း ကြၽန္ေတာ္ မသိ။ ျပည္ေထာင္ စုလႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳၿပီးသည့္ ေနာက္ သမၼ တႀကီးမွလည္း သန္း ၆ဝ ျပည္သူလူထုတုိ႔ ကိုယ္စားျပဳၿပီး လက္ မွတ္ထိုးမည္လား ဆိုသည္ကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္မသိ။ ကြၽန္ေတာ္ ယခုအခ်ိန္ တြင္ အနတၱနယ္ပယ္ အတြင္း ေရာက္ရိွ ေနစဥ္ကာလ အတုိင္းအတာအတြင္း ကြၽန္ေတာ္ဘာကိုမွ မသိခ်င္ေတာ့။ ကြၽန္ ေတာ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေတာ့မည့္ မဟာပ႑ိတ ပရဟိတ ေအာ င္ေတာ္မူ ေစတီေတာ္ႀကီး ျမန္မာျပည္တြင္းရိွ ပရ ဟိတသမားမ်ား၊ ပရဟိတေလာကကုိ ေျခစံုခ်မည့္သူမ်ားအတြက္ မရိွမျဖစ္ ဦး တုိက္ကိုးကြယ္သစၥာ ဆုိႏုိင္ မည္။ ေအာင္ ျမင္တည္ထား ကိုးကြယ္ႏုိင္ရန္အတြက္ သာ ကြၽန္ေတာ္ ေခတၱေရာက္ရိွေနေသာ ေလာကီနယ္ပယ္အတြင္း အဓိ႒ာန္ျပဳ က်င့္ႀကံပြားမ်ား လ်က္ရိွပါေတာ့ သည္။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ ေလာကီနယ္ ပယ္တြင္က်င္လည္ရင္း ပရဟိတနယ္ ပယ္အတြင္း၌ ျပန္လည္ေျခခ်မိခဲ့ၿပီဆုိ ရင္ေတာ့ ျဗဟၼစိုရ္က်ည္ဆန္မ်ားျဖင့္ ပရဟိတ စစ္ပဲြမ်ားကို ေမတၱာလက္နက္ ႀကီးမ်ားျဖင့္ ဆင္ႏႊဲၾကပါစို႔ဟု ပရဟိတ လူမႈေရးသမားစစ္စစ္မ်ားအား ႏိႈးေဆာ္ လိုက္ရပါ သည္။
ေက်ာ္သူ