မွားယြင္းသြားေသာ ႀကိယာ၀ိေသသန

ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္ - 3/04/2014 07:13:00 PM


‪#‎emg_opinions‬
(Written by: နရီမင္း)

"မင္းမရွိရင္ အသက္မရွင္ခ်င္ဘူး အခ်စ္ရယ္....မေန႔က ငါ ေသဆံုးသြားခဲ့တယ္။ ရွင္သန္ျခင္းရဲ႕ အဓိပၸာယ္ ဘယ္မွာလိုက္လို႔ရွာမယ္ ၾကင္နာသူ မင္းမရွိတဲ့ေနာက္..."

မႈန္ကုပ္ကုပ္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ေလးအတြင္း စုတ္ခ်ာခ်ာ ကက္ဆက္မွ မႈန္ကုပ္ကုပ္ ထူးအိမ္သင္၏ သီခ်င္းသံ ထြက္ေပၚလာေနခဲ့သည္။ ဤေနရာ၌ ႀကိယာ၀ိေသသန အထားမွားသြား၏။ "ထြက္ေပၚ လာေနခဲ့သည္" ဟူေသာ ႀကိယာေရွ႕၌ "မႈန္ကုပ္ကုပ္" ဟူေသာ ႀကိယာ၀ိေသသနကို ထားရမည့္အစား ယင္းသည္ 'ထူးအိမ္သင္' ဟူေသာ နာမ္၏ေရွ႕သုိ႔ နာမ၀ိေသသနအျဖစ္ ေရာက္ရွိသြားေသာေၾကာင့္ ထူးအိမ္သင္ခမ်ာ အေျခာက္တုိက္ မႈန္ကုပ္ကုပ္ ျဖစ္သြားရေလသည္။

စာကို တမင္မရွည္ရွည္ေအာင္ ဤကဲ့သုိ႔ အပိုဆာဒါးမ်ား ထည့္သြင္းေရးသားျခင္းမ်ဳိးကို "၀တၳဳအစ၌ နံရံေပၚတြင္ ေသနတ္တစ္လက္ ခ်ိတ္ထားပါက ယင္းေသနတ္ကို တစ္ေနရာရာတြင္ ပစ္ကိုပစ္ရမည္" ဟု ဆုိခဲ့ဖူးသည့္ ႐ုရွားစာေရးဆရာႀကီး ခ်က္ေကာ့ဗ္ကဲ့သုိ႔ သိပ္သည္းက်စ္လ်စ္ေသာ စကားေျပ အေရးအသားကို အလိုရွိၾကကုန္ေသာ ပညာရွင္အေပါင္းတုိ႔က လက္ခံႏိုင္ၾကလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။

ငယ္စဥ္က သင္ၾကားခဲ့ရေသာ "အထက္တန္းစကားေျပ လက္ေရြးစင္" စာအုပ္ပါ ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္း၏ "ခြန္အားရွိေသာစာ" ေဆာင္းပါး၌-

(၁) ေရးလိုသည့္ အေၾကာင္းအရာကို ေကာင္းစြာ နားလည္ျခင္း။

(၂) အခ်က္က်က် ေရးတတ္ျခင္း (၀ါ) သင့္ေလ်ာ္ေသာ စကားလံုးမ်ားကို ေရြးခ်ယ္တတ္ျခင္း။

(၃) ၾကံ့ခိုင္က်စ္လ်စ္ေသာ ၀ါက်မ်ဳိး တည္ေဆာက္ျခင္းတုိ႔ လိုအပ္ေပသည္" ဟု ခံ့ညားစြာ ေရးသားထားသည္ကို သင္႐ိုးအျဖစ္ သင္ၾကားနာယူ ခဲ့ရဖူးပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ ခက္ေနသည္က ကြၽန္ေတာ့ဘာသာ "ဘာေရးခ်င္မွန္း မသိျခင္း" ပင္ျဖစ္သည္။

တစ္နည္းအားျဖင့္ဆုိေသာ္ ေရးလိုသည့္ အေၾကာင္းအရာကို (ကိုယ္တုိင္က) ေကာင္းစြာနားမလည္ဟု ဆုိရေပလိမ့္မည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆုိရလွ်င္ ကြၽန္ေတာ့္အေၾကာင္းအရာကို စာဖတ္သူအေနျဖင့္ "နားမလည္" ဟု ေျပာလာခဲ့ပါက ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္တုိင္သည္ပင္လွ်င္ နားမလည္ေၾကာင္း မရွက္မေၾကာက္ ၀န္ခံလိုက္ပါသည္။

အမွန္အတုိင္း ၀န္ခံရပါက အဖြင့္စာေၾကာင္း၌ ကြၽန္ေတာ္သည္ ၾကိယာ၀ိေသသနကို တမင္မွားယြင္းစြာ သံုးစြဲခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အကယ္၍ အစကတည္းက အမွန္အတုိင္း ျဖစ္ခဲ့ပါလွ်င္ ဤစာစု ေပၚေပါက္လာႏိုင္ စရာပင္ အေၾကာင္းမရွိပါ။ ၀တၳဳဇာတ္လမ္း တစ္ပုဒ္၌ပင္လွ်င္ အစကတည္းက အရာရာသည္ အမွန္အတုိင္း ျဖစ္ေနပါက (၀ါ) အရာရာ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေနပါက စိတ္၀င္စားဖြယ္ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ ျဖစ္လာေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ လူတုိင္းလူတုိင္းသည္ ကိစၥတုိင္း ကိစၥတုိင္း၌ အမွန္အတုိင္းသာ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ ေနၾကမည္ဆုိပါလွ်င္ ေျပာစရာ(၀ါ) ေရးသားစရာ အေၾကာင္းအရာမ်ား ရွားပါးကုန္ခန္း လာႏုိင္ပါသည္။ (ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားစြာတုိ႔ အလုပ္လက္မဲ့ဘ၀သုိ႔ က်ေရာက္သြားႏုိင္သည္။)

အိမ္တစ္လံုးအတြင္း၌ ပစၥည္းကိရိယာ အ၀၀ကို အျမဲထာ၀ရ ေနသားတက် ျပန္ထားပါက အိမ္ကိုရွင္းရန္ မလိုအပ္ေတာ့ေသာေၾကာင့္ အိမ္ရွင္မတုိ႔၏ ဘ၀သည္ အေတာ္ပင္ ပ်င္းရိၿပီး ၿငီးေငြ႔ဖြယ္ ေကာင္းသြားေပလိမ့္မည္။ (ဤစာေၾကာင္းကို ဖတ္ၿပီးလွ်င္ သင့္အေနျဖင့္ '႐ႈပ္' ဟူေသာစကားလံုး မရွိပါက 'ရွင္း' ဟူေသာ စကားလံုးေပၚေပါက္လာႏုိင္စရာ အေၾကာင္းမရွိေၾကာင္း ဘာသာစကား သမုိင္း႐ႈေထာင့္မွ နားလည္သေဘာေပါက္ သြားႏိုင္ပါသည္။)

အစတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ထူးအိမ္သင္၏ သီခ်င္းသံထြက္ေပၚ လာခ်ိန္သည္ ကြၽန္ေတာ္တစ္ေယာက္ '႐ိႈပင္ေဟာင္း၀ါး' ၏ 'အသက္ရွင္ ရပ္တည္လိုေသာဆႏၵ' ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အေတြးအေခၚအေပၚ စဥ္းစားဆင္ျခင္ခ်ိန္ႏွင့္ တိုက္ဆုိင္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ "ကြၽန္ေတာ္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ေနခဲ့သည္" ဟူ၍ Verb ကို Past Continuous Tense သံုးသင့္ပါသည္။

ထူးအိမ္သင္၏ သီခ်င္းသံထြက္ေပၚလာၿပီးမွ ယင္းသီခ်င္းစာသားက ႏႈိးဆြေပးလိုက္ေသာေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ ႐ိႈပင္ေဟာင္း၀ါးကို သတိရသြားျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္ပါ။ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ျဖစ္ျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ "ထူးအိမ္သင္သီခ်င္း ထြက္ေပၚလာခဲ့ၿပီးေနာက္" ဟူ၍ Past Perfect Tense ကိုသံုးရန္ မသင့္ေလ်ာ္ပါ။

ထုိ႔ေနာက္ ေဟာင္းႏြမ္းလွၿပီျဖစ္ေသာ ကက္ဆက္ေၾကာင့္ ခ်မ္းလြန္း၍ ေခြးအိုႀကီးတစ္ေကာင္ တအီအီ ညည္းညဴေနသည္ႏွင့္တူေသာ သီခ်င္းသံကို လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ပိုင္ရွင္ ကိုယ္တိုင္က နားၾကားျပင္းကတ္သြား၍ လားမသိ၊ သူ၏ကက္ဆက္ကို ပိတ္ပစ္လိုက္၏။ အမွန္တကယ္၌ ယခုေခတ္ကဲ့သုိ႔ အိုင္တီထြက္ကုန္မ်ား ေပါၾကြယ္၀လွေသာ ေခတ္အခါတြင္ ကက္ဆက္ကို အသံုးျပဳေသးျခင္းကပင္ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ ႏိုင္သလိုလို ထူးဆန္းသလိုလို ျဖစ္ေနသည္။ တစ္စံုတစ္ရာ မွားယြင္းေနသည္ဟု ဆုိႏိုင္သည္။

ရသေဗဒအျမင္အရ ဆုိင္ရွင္သည္ ကက္ဆက္ကို ေရွးေဟာင္းပစၥည္း တစ္ခုကဲ့သုိ႔ သေဘာထားကာ 'ျမတ္ႏုိးမႈတန္ဖိုး' ျဖင့္ ထိန္းသိမ္းထားသည္ဟု ဆုိရမည္လား သုိ႔မဟုတ္ ႏိုင္ငံေရးေဘာဂေဗဒ အျမင္အရ ေခတ္သစ္၏ အသီးအပြင့္မ်ားကို လူတုိင္းခံစားခြင့္ မရၾကဟုဆုိရမည္လား မေျပာတတ္။

႐ိႈပင္ေဟာင္း၀ါး၏ အလိုအရ လူတုိ႔၏ အသက္ရွင္မႈသည္ စိတ္ဆႏၵေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ တစ္နည္းဆုိေသာ္ အသက္ရွင္သန္လိုေသာ ဆႏၵေၾကာင့္သာလွ်င္ လူတုိ႔သည္ ဘ၀တြင္ ႐ုန္းကန္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ လူတုိ႔၏ ေလာဘ၊ ႀကိဳးပမ္းမႈ၊ ႐ုန္းကန္မႈ၊ ခံစားမႈ အလံုးစံုတုိ႔သည္ စိတ္ဆႏၵေၾကာင့္သာ ေပၚေပါက္လာရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စိတ္ဆႏၵသည္သာ အရာခပ္သိမ္းကို ျပ႒ာန္းေသာ အေျခခံအေၾကာင္းတရားျဖစ္သည္။

မည္သို႔ပင္ဆုိေစကာမူ တုန္ႏႈန္းမမွန္ေသာ ကက္ဆက္ေၾကာင့္ နား၀င္ပီယံ မရွိလွေသာ သီခ်င္းသံ ရပ္ဆုိင္းသြားရာ ကြၽန္ေတာ္သည္ "တခ်ဳိ႕သီခ်င္းေတြက ဖြင့္ထားတဲ့ အခ်ိန္အရသာ ခံရတာ မဟုတ္ဘူး။ ၿပီးသြားတဲ့အခ်ိန္ ဒါမွမဟုတ္ ပိတ္လိုက္တဲ့အခ်ိန္ကို အရသာခံရတာ" ဟူသည့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦး၏ ဂီတဆုိင္ရာ ခံစားေတြ႕ရွိခ်က္ တစ္ရပ္ကို သတိရလိုက္ မိပါေသးသည္။

နားထဲ၌ ေအးျမခ်မ္းေျမ့သြားေသာေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္သည္ အေတြးမ်ားအား ဆက္လက္ရြက္လႊင့္ရန္ ျပင္ဆင္လိုက္ပါသည္။ အသက္ရွင္သန္လိုေသာ စိတ္ဆႏၵႏွင့္ အသက္ရွင္သန္လိုမႈႏွင့္ မသက္ဆုိင္ေသာ စိတ္ဆႏၵမ်ားအေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ္ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ၾကည့္လိုစိတ္ ေပၚေပါက္လာပါသည္။

သုိ႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္၏ မ်က္လံုးမ်ားသည္ ကြၽန္ေတာ္ မပတ္ခ်င္ဘဲ ပတ္ထားရေသာ လက္ပတ္နာရီေပၚသုိ႔ မေတာ္တဆ က်ေရာက္သြားပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ထူးအိမ္သင္၊ ႐ိႈပင္ေဟာင္း၀ါးႏွင့္ အျခားအရာမ်ားကို အသာထားၿပီး လက္ဖက္ရည္ေသာက္ မုန္႔ကိုစားကာ ေန႔စဥ္အလုပ္ရွိရာသုိ႔ ထြက္လာခဲ့ရပါေတာ့သည္။

Eleven Media Group