႐ုပ္ရွင္ကားေကာင္းမ်ားကုိ ပရိသတ္မ်ားေစာင့္ေနသည္
ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္
- 2/05/2014 08:34:00 PM
ေရးသားသူ- ေအးသူစံ၊ ဥကၠာကုိကို
စစ္အစုိးရလက္ထက္ ဆယ္စုႏွစ္ႏွစ္ခုေက်ာ္ကာလအတြင္း ဆင္ဆာစနစ္ကုိ လက္ညႇဳိးထုိးရင္း တျဖည္းျဖည္းက်ဆင္းလာခဲ့သည့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကသည္ ဆင္ဆာေျဖေလွ်ာ့မႈမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီးသည့္တုိင္ ျမန္မာပရိသတ္မ်ားအတြက္ အရည္အေသြးမီဇာတ္ကားမ်ား ထြက္မလာႏုိင္ေသးသည့္အေပၚ မည္သူ႔တြင္တာ၀န္ရွိသနည္းဟု ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္လာပါၿပီ။
ဆင္ဆာရွိစဥ္ကာလက ဆင္ဆာကိုလက္ညိႇဳးထုိးခဲ့ၾကသည္။ ဆင္ဆာကင္းလြတ္သည့္ကာလတြင္ ပရိသတ္အႀကဳိက္ေၾကာင့္ဟု လက္ညႇိဳးထုိးၾကျပန္၏။ ထုတ္လုပ္သူမ်ားႏွင့္ ေစ်းကြက္ကုိလည္း လက္ညႇဳိးထုိးၾကဆဲျဖစ္သည္။ အခ်င္းခ်င္းလွည့္ပတ္လက္ညႇဳိးထုိးၾကရင္းပင္ အရည္အေသြးမမီသည့္ ဇာတ္ကားမ်ားစြာထုတ္လုပ္ရင္း သံသရာလည္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အဆင့္အတန္းျမင့္မားေရးအတြက္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း အစုိးရသစ္လက္ထက္တြင္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားအမ်ားစု မၾကာခဏေျပာခဲ့ၾကသည္။မည္သုိ႔ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျမင္ေတြ႕ရမည္နည္းဟု ေစာင့္စားေနသူမ်ားအတြက္မူ အခ်ိန္ေတြသာၾကာလာခဲ့ၿပီး ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းကို မေတြ႕ရေပ။
ထပ္ေနသည့္ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ၫႊန္း၊ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားႏွင့္သာ ထူးမျခားနားဇာတ္ကားမ်ား ထြက္ေပၚလာေနဆဲျဖစ္သည္။ ေဒသတြင္းႏုိင္ငံမ်ားကုိမဆုိထားႏွင့္
ကုိယ့္ျပည္တြင္း၌ပင္ ယက္ကန္ယက္ကန္႐ုန္းေနရေသာ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္သည္ တုိးတက္မႈႏႈန္းေႏွးေကြးလြန္းေနေၾကာင္း ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ုံးဥကၠ႒ဦးလူမင္းကုိယ္တိုင္၀န္ခံခဲ့သည္။
“ေရြ႕လ်ားမႈေတြ ေႏွးေကြးေနပါေသးတယ္။ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖုိ႔ အမ်ားႀကီးလုိအပ္ေနပါေသးတယ္ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္၀န္ခံပါတယ္”ဟု ဦးလူမင္းက အကယ္ဒမီေပးပြဲတြင္ ေျပာခဲ့သည္။
စက္ပစၥည္း၊ နည္းပညာ၊ ေငြေၾကးစုိက္ထုတ္မႈတုိ႔ မျပည့္စုံျခင္းကလည္း အရည္အေသြးမီဇာတ္ကားေကာင္းမ်ား ေပၚထြက္မလာရသည့္အေၾကာင္းရင္းဟု ဒါ႐ုိက္တာတခ်ဳိ႕က ကာကြယ္ေျပာဆုိၾကသည္။ ဆင္ဆာထိန္းခ်ဳပ္မႈေလ်ာ့သြားေသာ္လည္း ယိမ္းယုိင္ေနသည့္ေစ်းကြက္ေၾကာင့္ ထုတ္လုပ္သူမ်ားက လုိအပ္ခ်က္မ်ားကိုျဖည့္ဆည္းရန္ လက္တြန္႔ေနၾကဆဲျဖစ္သည္။
ဇာတ္ကားတစ္ကား၏အသက္သည္ ဇာတ္လမ္းျဖစ္ၿပီး ဇာတ္လမ္းေပၚမူတည္၍ ဇာတ္ကားျဖစ္ေပၚေစရန္ ဇာတ္ၫႊန္းကို ေရးဖြဲ႕ရျခင္းျဖစ္သည္။သို႔ေသာ္ ယေန႔ေခတ္တြင္ ႐ုိက္ကြင္းေပၚေရာက္မွ မင္းသား၊ မင္းသမီးအေပၚမူတည္၍ သင့္ေလ်ာ္မည့္ဇာတ္ၫႊန္းကို လက္ပူတုိက္ေရးသား၊ ျဖည့္စြက္၊ ညိႇႏႈိင္း၍ မင္းသား၊ မင္းသမီး အလုိေတာ္က်ျပဳလုပ္လာၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ မင္းသား၊ မင္းသမီးတုိ႔ ႐ုိက္ကူးလုိသည့္အခန္းမ်ားကို ထပ္ျဖည့္ႏုိင္ရန္အတြက္ ႐ုိက္ၫႊန္းဟူ၍ ထပ္တုိးေရးသားေနၾကသည့္ အေလ့အထက ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကအတြင္း ႀကီးမားစြာအျမစ္တြယ္ေနဆဲ။
“ပရိသတ္ကို ႐ုပ္ရွင္သမားေတြက အရမ္းေလွ်ာ့တြက္တယ္။ ကမၻာမွာ ႐ုပ္ရွင္ဆုိတာ တုိင္းျပည္နဲ႔လူမ်ဳိးရဲ႕မ်က္ႏွာကုိၾကည့္ၿပီး ဖန္တီးတာ။ ဒီမွာကေတာ့ နာမည္ေက်ာ္ၾကားမႈနဲ႔ ေငြေၾကးရလုိမႈေနာက္ကိုလုိက္တာ”ဟု စာေရးဆရာ ဇာတ္ၫႊန္းေရးဆရာခ်စ္ဦးညဳိကေျပာသည္။
ေငြရလြယ္၍ ဇာတ္ၫႊန္းကို ၿပီးစလြယ္ေရးသား႐ုိက္ကူးေသာ္လည္း ေစ်းကြက္ပ်က္ေနသည့္ ယေန႔ကာလတြင္ နာမည္ႀကီးမင္းသား၊ မင္းသမီး သုံးေလးလက္ေပၚမူတည္၍ ဇာတ္အိမ္ဖြဲ႕ကာ ေဆးၿမီးတုိနည္းျဖင့္႐ုိက္ကူးသည့္ ဇာတ္ကားမ်ားလည္းမတုိးသာပါ။
“ေငြေနာက္လုိက္လုိ႔ ေငြျပန္ေပၚမယ့္ကားေတြ ႐ုိက္ေပမယ့္လည္း ေစ်းကြက္က ပ်က္စီးသေလာက္ျဖစ္ေနတဲ့အျပင္ ပရိသတ္ကလည္း ျမန္မာကားေတြကို စိတ္ပ်က္ေနတာၾကာၿပီ။ဒီေတာ့ ဒီကားေတြလည္း ထင္သေလာက္ ေငြျပန္မရေတာ့ဘူး”ဟု ဆာတုိရီ႐ုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္ေရးမွ ဒါ႐ုိက္တာရီေဇာ္ကဆုိသည္။
ေငြျပန္မေပၚေသာ္လည္း ဆက္လက္႐ုိက္ကူးေနၾကသည့္ အေၾကာင္းရင္းမွာ ယခင္လုိ အျမတ္အစြန္းမရေတာ့ေသာ္လည္း အနည္းငယ္ေတာ့ ျပန္ရေနေသးေသာေၾကာင့္ပင္။
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာက မတုိးတက္ေသးသည့္ အေၾကာင္းတစ္ခုမွာ ဖန္တီးတင္ဆက္ခဲ့သူမ်ားက ပရိသတ္အႀကဳိက္ဟုဆုိကာ ေပၚပင္ဇာတ္ကားမ်ားကိုသာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ႐ုိက္ကူးလာခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ မဲျပာပုဆုိးဇာတ္ကားမ်ားအၾကား အသားက်ေနသည့္ အေျခခံလူတန္းစားတုိ႔အဖုိ႔ ထုိ႔ထက္ပိုမိုသည့္ ဇာတ္ကားမ်ားႏွင့္ ေ၀းကြာလာခဲ့ပါသည္။ပရိသတ္အႀကဳိက္သာလုိက္၍႐ုိက္ကူးမွ ေငြျပန္ရမည္ဟူသည့္ အေတြးအေခၚႏွင့္ ဆန္းသစ္တီထြင္လွ်င္ အက်ဳိးအျမတ္နည္းမည္ကို ေတြးပူသည့္အတြက္ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့မဖန္တီးခဲ့ၾကေပ။ အဓိကအေရးႀကီးသည့္ ေငြေၾကးစုိက္ထုတ္မႈကိုလည္း ထုတ္လုပ္သူမ်ားက မရင္းရဲၾကေပ။ ထုိသုိ႔ျဖင့္ ျမန္မာဗီဒီယုိဇာတ္လမ္းမ်ားသည္ ဟာသႏွင့္ သရဲတေစၧ၀ဲဂယက္အတြင္းမွာပင္ နစ္ျမဳပ္လ်က္ရွိပါသည္။
“႐ုပ္ရွင္ေလာက တကယ္တုိးတက္ေကာင္းမြန္ၿပီး အဆင့္မီေစခ်င္ရင္ ေျပာေနၾကတဲ့ ပရိသတ္အျမင္ဆုိတာကိုလည္း တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေျပာင္းလဲေပးဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ စီးပြားေရးသမားေတြကလည္း ပူးေပါင္းလာဖို႔လိုတယ္။ အႏုပညာရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ လုပ္ေပးဖုိ႔လိုပါတယ္”ဟု လူငယ္အမ်ဳိးသမီး မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ုိက္တာတစ္ဦးျဖစ္သည့္ ရွင္ေဒ၀ီကေျပာသည္။
႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ညႊန္းမ်ား ေရးသားေလ့ရွိသည့္ စာေရးဆရာသင္းရီကလည္း “႐ုပ္ရွင္ေလာက မေျပာင္းလဲတာက မူစနစ္ေတြကုိ တကယ္မျပင္လုိ႔။ ငါးပြက္ရာငါးစာခ်တဲ့ကားေတြပဲ ႐ုိက္ေနလုိ႔။ ဇာတ္အိမ္မခုိင္၊ ၀တၳဳေကာင္း၊ ဇာတ္ၫႊန္းေကာင္းမရွိမွေတာ့ ဒီကားေတြ ဘယ္လုိမွမေကာင္းႏုိင္ဘူး။ လုပ္ယူရတာေတြမ်ားလာတဲ့အခါမွာ ႐ုပ္ရွင္အရသာပ်က္စီးသြားေတာ့တာပဲ”ဟု သုံးသပ္သည္။
႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားဖန္တီးမႈမ်ား တုိးတက္မလာသလုိ အကယ္ဒမီဆုေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႕၏ ေရြးခ်ယ္မႈမ်ားအေပၚတြင္လည္း ေမးခြန္းထုတ္စရာမ်ားရွိလာၿပီဟု ေ၀ဖန္သူတုိ႔ကေျပာၾကသည္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြက္ အကယ္ဒမီဆုေရြးခ်ယ္ေရးဘုတ္အဖြဲ႕ကို ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီဌာန၊ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ုံးတုိ႔ ညိႇႏႈိင္းေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။ ျပန္ၾကားေရး၏ စြက္ဖက္မႈမ်ားမပါ၀င္ဟု ေၾကညာခဲ့ေသာ္လည္း ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ ႐ုပ္ေသး႐ုပ္ျဖစ္သည့္ အႏုပညာရွင္ႀကီးမ်ားကိုသာ ျပန္လည္အသုံးျပဳခဲ့သည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ထုိသုိ႔ ျပင္ပမွ ပညာရွင္ပါ၀င္မႈ နည္းပါးခဲ့သည့္အေပၚ အစည္းအ႐ုံးထံသုိ႔ အႏုပညာရွင္မ်ားက တုိက္႐ုိက္ကန္႔ကြက္မႈမ်ားရွိခဲ့သည္။
သုိ႔ေသာ္ အခ်ိန္ေပးလုပ္ကိုင္ႏုိင္သူရွားပါးသည့္အတြက္ ယခင္ကလူေဟာင္းမ်ားကိုသာ ထည့္သြင္းေနရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ုံး၏ ျပန္ၾကားေရးတာ၀န္ခံ ဦးေအးၾကဴေလးကတုံ႔ျပန္သည္။
“လက္ရွိလုပ္ေနတဲ့သူေတြ ထည့္ရင္လည္း သူတုိ႔႐ုိက္ထားတဲဲ့ကားေတြပါေနတဲ့အတြက္ ထည့္လုိ႔မရဘူး။ အခ်ိန္ေပးၿပီးလုပ္မယ့္သူကလည္းရွားတယ္။ ဒါေတာင္ ဒီႏွစ္ဘုတ္အဖြဲ႕ထဲမွာ ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္အသစ္ေတြ ထည့္ထားပါတယ္။ ဆုမရတဲ့သူကလည္း သူမရရင္ေျပာမွာေပါ့။ အကယ္ဒမီကေတာ့ ဘယ္သူတက္တက္၊ ဘယ္သူေရြးေရြး ေျပာေနၾကဦးမွာပဲ။ ေက်နပ္တယ္ဆုိတာမရွိဘူး”ဟု ဦးေအးၾကဴေလးကဆုိသည္။
အကယ္ဒမီဆုအတြက္ အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းကလည္း ဒုိင္၁၇ ဦး၏ အမွတ္ေပးမႈအေပၚတြင္သာ လုံး၀မူတည္ေနၿပီး မည္သည့္ဒုိင္က အမွတ္မည္မွ်ေပးသည္ဟု ထုတ္ေဖာ္ျပသႏုိင္ျခင္းမရွိမႈက အားနည္းခ်က္ႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း လြတ္လပ္ျခင္းအႏုပညာပြဲေတာ္ကုိ ဦးစီးက်င္းပခဲ့သည့္ ဦးဇာဂနာကေ၀ဖန္သည္။
ဆုတစ္ဆုအတြက္ ၉ မဲႏွင့္အထက္မရရွိပါက ဆုေပး၍မရဟု သတ္မွတ္ထားခဲ့ရာ သတ္မွတ္သည့္မဲမရသျဖင့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြက္ ဇာတ္ကားဆု၊ ဇာတ္ၫႊန္းဆုႏွင့္ အမ်ဳိးသားဇာတ္ပုိ႔ဆုတုိ႔ နစ္နာခဲ့ရသည္။ အထူးသျဖင့္ ေမာ္ကင္းဥဒါန္းဇာတ္ကားတြင္ အပိုအလုိမရွိ ကြက္တိသ႐ုပ္ေဆာင္သြားေသာ အမ်ဳိးသားဇာတ္ပုိ႔ဆုႏွင့္ ထုိက္တန္သည့္ ၫြန္႔၀င္း၊ မေလးရွား႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္တြင္ ဂ်ဴရီလူႀကီးမင္းမ်ား အႀကဳိက္ဆုံးဇာတ္ကားဆုရရွိခဲ့ေသာ ကယန္းအလွ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္သစ္မ်ား၏ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈ၊ လစ္ဟာမႈအခ်ဳိ႕ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီၿပီး ပညာရွင္မ်ားကပင္ ခ်ီးက်ဴးခဲ့ရသည့္ ကယန္းအလွ၏ဇာတ္ၫႊန္းတုိ႔မွာ အံ့အားသင့္ဖြယ္ရာပင္ ဆုႏွင့္လြဲေခ်ာ္သြားခဲ့ၾကသည္။
“အကယ္ဒမီဆုေရြးခ်ယ္မႈအဖြဲ႕က ဓမၼဓိ႒ာန္က်က်ေရြးခ်ယ္ရင္ ခုလုိအျငင္းပြားမႈေတြျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး။ ၿပီးေတာ့ အကယ္ဒမီဆုိတာ အႏုပညာရွင္မွ ေရြးခ်ယ္တတ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ အျပင္က ႐ုပ္ရွင္ကုိတကယ္ခံစားတတ္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ပရိသတ္ကၽြမ္းက်င္သူေတြကိုလည္း ယွဥ္တြဲေရြးခ်ယ္ခြင့္ေပးသင့္တယ္”ဟု ေမာ္လၿမဳိင္တကၠသိုလ္ ဒုတိယပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဒါက္တာေအာင္ျမတ္ေက်ာ္စိန္က အႀကံျပဳသည္။
ဆင္ဆာေျဖေလွ်ာ့ၿပီးေနာက္ပုိင္း ဒုတိယေျမာက္လုိက္ေလ်ာမႈအျဖစ္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနက အကယ္ဒမီေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႕တြင္ ႐ုပ္ရွင္ႏွင့္တုိက္႐ုိက္သက္ဆုိင္မႈမရွိသည့္ ၀န္ႀကီးဌာန၀န္ထမ္းမ်ားကို ဘုတ္အဖြဲ႕ထဲမထည့္ေတာ့သည့္ ေျပာင္းလဲမႈတစ္ခုကိုသာ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့သည္။
ယခင္ႏွစ္ကအထိ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္မ်ားက ဘုတ္အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ေနရာကိုယူထားၿပီး ယခုႏွစ္တြင္ ဒါ႐ုိက္တာၾကည္စုိးထြန္း၊ ဒါ႐ုိက္တာေမာင္ႏွင္းမုိးတုိ႔ကို ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ထားရွိခဲ့ေသာ္လည္း ၎တုိ႔မွာ ျပန္ၾကားေရး၏ လက္ကုိင္တုတ္မ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္း ေ၀ဖန္ခဲ့ၾကျပန္သည္။
“ကၽြန္ေတာ္တို႔ကုိ လက္ကုိင္တုတ္လုိ႔ စြပ္စြဲခ်င္စြပ္စြဲမွာပဲ။ ႐ုပ္ရွင္ေလာကမွာ တကယ့္ပညာရွင္က ရွားတယ္ေလ။ ေနာက္ပုိင္းမ်ဳိးဆက္သစ္ေတြ ထြက္လာရင္ေတာ့လည္း ဘုတ္အဖြဲ႕ထဲပါခ်င္ပါမွာေပါ့”ဟု ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးဦးသိန္းထြန္းေအာင္ကေျပာသည္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြက္ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲတြင္ ေ၀ဖန္မႈအမ်ားဆုံးႀကဳံရသည့္ ဒါ႐ုိက္တာဆုအတြက္ ဒုိင္အဖြဲ႕၏အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ေပါင္းမ်ားစြာကုိ ႏုိင္ႏုိင္နင္းနင္းကိုင္ကြယ္သြားႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ထူးခၽြန္ဆုေပးရပါသည္ဟုဆုိၾကသည္။
ဒါ႐ုိက္တာေမာင္သူရ(ဇာဂနာ)ကေတာ့ “ဒီအခ်က္ကုိ ေတာ္ေတာ္အံ့ၾသပါတယ္။ ဒီလုိသာဆုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ႐ုပ္ရွင္႐ုိက္ေနတာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ကေလးထိန္းေက်ာင္းဖြင့္ထားတာနဲ႔ မတူဘူးလား။ လူအမ်ားႀကီးကုိ ဇာတ္ခုံေပၚတင္ၿပီး တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္စကားေျပာခုိင္းတာ။ ရန္ျဖစ္ေအာ္ဟစ္ေနတာကို ပရိသတ္ကိုၾကည့္္ခုိင္းတာက ႐ုပ္ရွင္မဟုတ္ဘူး။ ျပဇာတ္ပါ”ဟူ၍ ေ၀ဖန္လုိက္သည္။
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ ဗီဒီယုိေလာကတြင္ လူအင္အားမ်ားစြာသုံးၿပီး တစ္ေယာာက္တစ္ေပါက္ ဆူညံေအာ္ဟစ္ျပသည့္ ကလိထုိးရယ္ခုိင္းေသာ ဟာသဇာတ္ကားမ်ားႏွင့္ ပီျပင္စြာမ႐ုိက္ကူးႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ဟာသကားသဖြယ္ျဖစ္ေနၾကသည့္ သရဲဇာတ္လမ္းမ်ားက က်ယ္ျပန္႔စြာေနရာယူထားခဲ့သည္။ ထုတ္လုပ္သူမ်ားကလည္း အျမတ္နည္းနည္းျပန္ရႏုိင္သည့္ ဖန္စီဇာတ္ကားမ်ားကိုသာ ထုတ္လုပ္ရန္ဆႏၵရွိေနၾကသည္။
“ထုတ္လုပ္ေရးဘက္မွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေငြေၾကးနည္းတဲ့အတြက္ အႏုပညာရွင္ေတြဘက္မွာ လုပ္ႏုိင္တဲ့အင္အားနည္းသြားတယ္။ အႏုပညာ၀မ္းစာ ဘယ္ေလာက္ျပည့္ျပည့္ ဒီေငြေၾကးေဘာင္ထဲမွာပဲ အေျပာင္ေျမာက္ဆုံးျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးေနရတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ လြတ္လပ္လာတယ္ေျပာေျပာ ေငြစုိက္ထုတ္ႏုိင္မႈအင္အား နည္းပါးေနေသးတယ္”ဟု ဒါ႐ုိက္တာ၀င္းထြန္းထြန္းကေျပာသည္။
႐ုပ္ရွင္ေလာကတုိးတက္ေရးကို တြင္က်ယ္စြာေအာ္ဟစ္ေနၾကသည့္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားမ်ားထံမွလည္း တုိးတက္သည့္ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ကားမ်ား ေျပာပေလာက္ေအာင္ ထြက္ရွိမလာေသးပါ။ ႐ုပ္ရွင္တုိးတက္ေရးအတြက္ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး လက္ညႇဳိးထုိးရင္းသာ ဂ်ာေအးသူ႔အေမ႐ုိက္ဆဲျဖစ္သည္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွတြင္ ႐ုပ္ရွင္အဆင့္အတန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမန္မာ၏ေနာက္တြင္ လာအုိ၊ ႐ုပ္ရွင္မထြက္သည့္ ဘ႐ူႏုိင္းႏွင့္ အေရွ႕တီေမာေလာက္သာ က်န္ပါေတာ့သည္။
“ဆင္ဆာအရမ္းတင္းက်ပ္တဲ့ ႏုိင္ငံေတြမွာေတာင္ အရည္အေသြးေကာင္းတဲ့႐ုပ္ရွင္ေတြ ထြက္လာခဲ့ဖူးတာပဲ။ အဓိကက ဇာတ္ကားေကာင္းဖုိ႔ပဲလုိတယ္။ ပရိသတ္ကေတာ့ ျပရင္လက္ခံမွာပဲ။ အခုက ဒါမ်ဳိးေတြပဲၾကည့္ရေတာ့ ဒီသံသရာထဲမွာပဲလည္ေနတယ္”ဟု ၀ႆန္႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္ျဖစ္ေျမာက္ေရးမန္ေနဂ်ာ ေဒၚသူသူရွိန္ကသုံးသပ္သည္။
ယခုႏွစ္အပိုင္းအျခားတြင္ လူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ ပိုမုိဖန္တီး၊ ေလ့လာမႈအားေကာင္းလာၿပီး တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ သိသာစြာအရည္အခ်င္းတုိးတက္လာမႈက ၀မ္းသာစရာျဖစ္ေၾကာင္း ေဒၚသူသူရွိန္ကဆက္ေျပာသည္။
ႏုိင္ငံတကာမွပညာရွင္မ်ား လာေရာက္၍ ဇာတ္ၫႊန္းေရးသားနည္း ရက္တုိသင္တန္းေပးမႈမ်ား စိပ္ေနသျဖင့္ လူငယ္ပညာရွင္ မ်ားမ်ားေပၚထြက္လာႏိုင္ဖြယ္လည္း ရွိေနသည္။
“ဇာတ္ၫႊန္းက အဓိကက်တဲ့ေနရာပါ။ အဆင့္မီေတြးေတာေရးသားႏုိင္မယ့္ လူငယ္ေတြလုိပါတယ္။ ကူးခ်တာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ကုိယ္ပုိင္ေတြးေခၚဖန္တီးႏုိင္ဖို႔ အထူးလုိအပ္ေနပါတယ္”ဟု လူငယ္အမ်ဳိးသမီးဒါ႐ုိက္တာရွင္ေဒ၀ီကဆုိသည္။
အရာအားလုံးေျပာင္းလဲပစ္ဖို႔ လိုအပ္ေနသည့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကသည္ တုိးတက္ေရးကို ပါးစပ္ႏွင့္ေအာ္ေန႐ုံျဖင့္မရပါ။ အလုပ္ႏွင့္ တကယ္သက္ေသျပရန္ လိုအပ္ပါသည္။ မဲျပာပုဆုိးဇာတ္လမ္းထဲမွ ႐ုန္းထြက္၍ အရည္အေသြးမီမီ ေတြးေတာဖန္တီးေရးသားႏုိင္သည့္ ဇာတ္ၫႊန္းေရးဆရာမ်ား လုိအပ္ေနသည္။ မိမိအႏုပညာကို ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ခ်ျပရဲသည့္ သတၱိရွိေသာဒါ႐ုိက္တာမ်ား လုိအပ္ေနသည္။ မ်ဳိးဆက္သစ္ပညာရွင္မ်ားစြာ ေမြးထုတ္ပံ့ပုိးေပးႏုိင္ရန္ လုိအပ္ေနပါသည္။ ပစၥည္းႏွင့္ေငြေၾကးေထာက္ပံ့ႏုိင္မည့္ တကယ္ေစတနာရွိေသာ ထုတ္လုပ္သူမ်ား အဓိကလုိအပ္ေနပါသည္။
အႏုပညာအရည္အေသြးျမင့္မားမႈကိုအေျခခံ၍ အခ်ိန္ယူ႐ုိက္ကူးထုတ္လုပ္လာမည့္ ဇာတ္ကားေကာင္းမ်ားကို ပရိသတ္က ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါၿပီ။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ႐ုပ္ရွင္ပညာရွင္မ်ား မညံ့ၾကပါ။ ပရိသတ္ကို အထင္မေသးဖုိ႔လုိပါသည္။
ဓာတ္ပုံ- ေဂ်ေမာင္ေမာင္ (အမရပူရ)
7 Days News