တ႐ုတ္တန္းက စစ္ကိုင္းလမ္း
ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္
- 2/06/2014 10:21:00 PM
------------------
ေရးသားသူ- သီဟ
လမ္းထဲသို႔ ခ်ဳိး၀င္လုိက္သည္ႏွင့္ အကင္ေညႇာ္နံ႔မ်ားက ႏွာသီး၀ကိုလာေရာက္က်ီစယ္သည္။ ကားတစ္စီးလြတ္႐ုံလမ္းေလးထဲ ခင္းက်င္းထားသည့္ စားပဲြ၀ိုင္းမ်ားကို ေရွာင္တိမ္းရင္း ထုိင္စရာစားပဲြတစ္ခုရရန္ မနည္းရွာရသည္။ က်ဥ္းက်ဥ္းက်ပ္က်ပ္ လူ႐ႈပ္႐ႈပ္ႏွင့္ ညအလွကပင္ လမ္းရဲ႕ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခု ျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီး ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္မ်ား၊ ျဖဴနီျပာ၀ါေရာင္စုံမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားသည့္ ဒီလမ္းေလးရဲ႕ညေနပုိင္းသည္ အၿမဲတေစ ႐ႈပ္ေထြးစည္ကားေနတတ္ၿပီး ယခုကဲ့သို႔ တ႐ုတ္ႏွစ္သစ္ကူးအခါသမယတြင္ ပိုလို႔ပင္ စည္ကားေနေသးေတာ့သည္။
“ထုိးထြက္မယ့္ မနက္ေနေရာင္ျဖာထြန္းရင္ စစ္ကိုင္းလမ္းက ေစာင့္ေနမယ္သူမွာလို႔ ...” အစခ်ီတဲ့ စတီရီယိုအဆိုေက်ာ္ခုိင္ထူး၏ ေတးသြားက ေဟာ္လုိဂစ္တာႏွင့္ လုိက္ဖက္ညီစြာ ပ်ံ႕လြင့္လာကာ ေလထုထဲရွိ အကင္ေညႇာ္နံ႔မ်ားႏွင့္ ေရာေထြးသြားခဲ့သည္။ အျဖဴေရာင္အက်ႌလက္ရွည္ႏွင့္ ပေလကပ္ပုဆိုးအစိမ္းေရာင္ အဆင္႐ုိး႐ုိးကို ၀တ္ဆင္ထားသည့္ လူတစ္ေယာက္။ စား၀ိုင္းေသာက္၀ိုင္းေတြၾကား ဂစ္တာကို အားရပါးရတီးခတ္ကာ လည္ပင္းေက်ာမ်ားေထာင္သည္အထိ ခိုင္ထူး၏သီခ်င္းကို မာန္ပါပါတီးခတ္ေနသည္။ သူ႔သီခ်င္းသံေၾကာင့္ စားေသာက္ေနသူမ်ား အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ပုံမရ။
သူကေတာ့ ရန္ကုန္ညေတြရဲ႕ အဓိပတိ တ႐ုတ္တန္း(၁၉ လမ္း)ရွိ စားေသာက္ဆုိင္တန္းေတြၾကား ၁၉ လမ္း ခိုင္ထူးဟု လူသိမ်ားသည့္ ကိုထြန္းေရႊပင္ျဖစ္သည္။ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခုေက်ာ္ကာလအထိ ၁၉ လမ္းတြင္ ညစဥ္ညတုိင္း ဂစ္တာတစ္လက္ျဖင့္ စားေသာက္သူမ်ားအား လာေရာက္ေဖ်ာ္ေျဖသူတစ္ဦး။ အဆုိေတာ္ခုိင္ထူးႏွင့္ ႐ုပ္ခ်င္းအနည္းငယ္ဆင္တူၿပီး အားႏွင့္မာန္ႏွင့္ သီခ်င္းဆိုလုိက္လွ်င္ ခိုင္ထူး၏ ဆုိဟန္ဆိုေပါက္ႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္ပင္။
ခုိင္ထူး၏ နာမည္ႀကီးသီခ်င္းမ်ားျဖစ္သည့္ ေရႊလည္တုိင္၊ စစ္ကိုင္းလမ္း၊ သိလား၊ အၪၨလီ အစရွိသည့္သီခ်င္းမ်ားကို အဆိုမ်ားသလို ကိုယ္တုိင္ကလည္း ခိုင္ထူးကို အသည္းစဲြ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သူတစ္ဦးဟု ၀န္ခံသည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ပတ္၀န္းက်င္ကာလမ်ားဆီက မိသားစုစား၀တ္ေနေရးေၾကာင့္ တတ္ထားသည့္ဂစ္တာပညာျဖင့္ အသက္ေမြးမည္ဟု စဥ္းစားရင္း ၁၉ လမ္းတြင္ လာေရာက္ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ရာ ယေန႔တုိင္ပင္ျဖစ္သည္။
“ကၽြန္ေတာ္စဆိုျဖစ္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က အႀကံေပးတာနဲ႔ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေစ်းမွာစဆိုတယ္။ ဆုိခါစကေတာ့ နည္းနည္းအခက္အခဲရွိတယ္။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ အဆင္ေျပသြားပါတယ္”ဟု ၁၉ လမ္း ခိုင္ထူးေခၚ ကိုထြန္းေရႊကေျပာသည္။
ဒီအလုပ္ေၾကာင့္ သူ႔တြင္ သိမ္ငယ္စိတ္လုံး၀မရွိဟုလည္း အခုိင္အမာေျပာသည္။ ေန႔စဥ္ ညေန ၆ နာရီစြန္းစြန္းအခ်ိန္မ်ားတြင္ ၁၉ လမ္း၏ ညမ်ားႏွင့္အတူ စီးေမ်ာရန္ ေရာက္ရွိလာခဲ့ကာ ည ၁၀ နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ခန္႔မွ ျပန္ေလ့ရွိသည္။
စားေသာက္၀ိုင္းမ်ားက ဖိတ္ေခၚလွ်င္ လာေရာက္သီဆိုတတ္သလို သူစိတ္ပါလွ်င္လည္း စားေသာက္၀ိုင္း တစ္ခုခုနားတြင္ ဆုိေနေလ့ရွိ၏။ ဘယ္ေရြ႕ဘယ္မွ်ရေစဟု သေဘာမထားဘဲ ေစတနာေၾကးျဖင့္ သီဆုိတတ္သည့္ သူက အသံအဆင္မေျပလွ်င္ အဲဒီညအတြက္ ဆက္မဆိုဟု ေျပာသည္။
“ပရိသတ္ကို မလိမ္ခ်င္ဘူး။ အသံက ဆိုလို႔အဆင္မေျပေတာ့ရင္ အဲဒီညလွည့္ျပန္သြားတာပဲ”ဟု ၎ကေျပာသည္။ နာမည္ႀကီးအဆိုေတာ္တစ္ဦးမဟုတ္ေသာ္လည္း အသံကိုအားျပဳ၍ ၀မ္းေက်ာင္းေနသူတစ္ဦးျဖစ္ျဖင့္ အသံႏွင့္ပတ္သက္၍ ဂ႐ုတစုိက္ထားပုံကိုလည္း “အသံပ်က္ေစမယ့္ အရက္တို႔ ဘီယာတို႔ လုံး၀မေသာက္ေတာ့ဘူး။ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ဆိုးခဲ့၊ မိုက္ခ့ဲတာေတာ့ ရွိတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့ ဒါေတြ ဘာမွမလုပ္ေတာ့ဘူး။ အစားအစာကိုလည္း ဂ႐ုစိုက္တယ္။ အသံကို ထိခုိက္ေစမယ့္ဟာကိုေရွာင္တယ္”ဟု သူကေျပာသည္။
ညစဥ္သီခ်င္းဆိုေနရသူတစ္ဦးျဖစ္သျဖင့္ အသံမ၀င္ေစရန္ သံပရာသီးကိုလည္း တစ္ေန႔လွ်င္ ႏွစ္လုံး၊ သုံးလုံးခန္႔ စားထားရေသးသည္။ သီခ်င္းစဆုိစဥ္အခ်ိန္မ်ားက ၀ိုင္းမ်ားထံမွ ေစတနာေၾကးအေနျဖင့္ တစ္ညလွ်င္ ေလးရာ့ငါးဆယ္ ငါးရာခန္႔သာ ရရွိခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါ တစ္ညလွ်င္ ႏွစ္ေသာင္းခဲြ သုံးေသာင္းအထိရတတ္ၿပီး တစ္ခါတစ္ရံ ငါးေသာင္းအထိပင္ ရေလ့ရွိသည္။
သူလာဆိုေနသျဖင့္ စားေသာက္သူမ်ားႏွင့္ ဆုိင္ကို အေႏွာင့္အယွက္မျဖစ္ေၾကာင္း ၁၉ လမ္းရွိ စားေသာက္ဆုိင္တစ္ဆုိင္မွ မန္ေနဂ်ာကေျပာသည္။ သူ႔အေနျဖင့္ စားေသာက္သူမ်ားကို အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစေလာက္သည့္အျပဳအမူမ်ဳိး ဘယ္ေသာအခါမွမလုပ္ဟုဆုိသည္။
“ကၽြန္ေတာ္၀ိုင္းတစ္၀ိုင္းနားမွာဆုိရင္ ႏွစ္ပုဒ္အမ်ားဆုံးပဲဆိုတယ္။ ေနာက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္က ေအာ္ခ်င္ရာေအာ္တာလည္းမဟုတ္ေတာ့ စားေသာက္သူေတြ အေႏွာင့္အယွက္မျဖစ္ပါဘူး”ဟု သူကေျပာသည္။
စားေသာက္၀ိုင္းမ်ားတြင္ လူစုံလာေရာက္ေလ့ရွိသျဖင့္ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ႏုိင္ငံျခားသုံးေငြေၾကးမ်ားလည္း ရတတ္သည္ဟု သူကဆုိသည္။ ခုိင္ထူးသီခ်င္းမ်ားကို အဆိုမ်ားေသာ္လည္း တစ္ခါတစ္ရံ ဖုိးခ်ဳိ၊ စိုးလြင္လြင္၊ ထူးအိမ္သင္၊ စိုင္းထီးဆုိင္တုိ႔၏သီခ်င္းမ်ားလည္း ဆိုတတ္သည္ဟုဆုိသည္။
“ပရိသတ္ေတာင္းဆုိရင္ ေတာင္းဆိုသလိုေပါ့။ ဆုိေပးရတာေတြလည္း ရွိတယ္။ ကိုယ္တုိင္ကေတာ့ ခုိင္ထူးသီခ်င္းပဲ အဆုိမ်ားပါတယ္”ဟု သီခ်င္းမ်ားကို ႏုတ္စ္ျဖင့္တီးခတ္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အၾကားျဖင့္ ျပန္လည္တီးခတ္တတ္သည့္ သူကဆုိသည္။
ခုိင္ထူး၊ စိုးလြင္လြင္၊ ဖိုးခ်ဳိတုိ႔၏ သီခ်င္းမ်ားကို အဆုိမ်ားသူ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သူက ယေန႔ေခတ္ေပၚသီခ်င္းမ်ား မရဟုဆုိသည္။ သို႔ေသာ္ မည္မွ်ပင္စိမ္းသည့္သီခ်င္းျဖစ္ပါေစ။ ဆယ့္ငါးမိနစ္ခန္႔ နားေထာင္လုိက္လွ်င္ ျပန္တီးႏုိင္သည္ဟုဆုိသည္။
“ႏုတ္စ္သမားမဟုတ္ေပမယ့္ Earining သမားလည္း သူ႔အားသာခ်က္နဲ႔ သူေပါ့ဗ်ာ”ဟု (၁၃)ႏွစ္သားအရြယ္ကပင္ ဂစ္တာတီးတတ္ခဲ့သည့္ ကိုထြန္းေရႊကဆုိသည္။ ညစဥ္ သီခ်င္းေတြႏွင့္ေဖ်ာ္ေျဖေနသူက သီခ်င္းသီဆိုေဖ်ာ္ေျဖခြင့္မရေတာ့လွ်င္ အိမ္ဆုိင္ေလးဖြင့္ကာ ဘ၀ကိုျဖတ္သန္းသြားမည္ဟု ေရွ႕ေရးအတြက္ သူ႔အေတြးကိုေျပာျပသည္။
သို႔ေသာ္ ၁၉ လမ္းသည္ သူ၏အေသြးအသားထဲတြင္ ခုိင္ၿမဲစြာတြယ္ကပ္၀င္ေရာက္ေနခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ လက္ရွိအလုပ္ကို သူတန္ဖိုးအလြန္ထားၿပီး ေသလွ်င္ပင္လွ်င္ ၁၉ လမ္းတြင္ ေသခ်င္သည္ဟု သူကဆုိသည္။
“ကၽြန္ေတာ္ ဒီ ၁၉ လမ္းမွာ သီခ်င္းဆိုရင္းနဲ႔ပဲ ေသသြားခ်င္ပါတယ္။ ေရႊမန္းတင္ေမာင္လုိေပါ့။ ေဖ်ာ္ေျဖေနရင္း ေသသြားတာမ်ဳိး”ဟု သူကေျပာသည္။
“အသည္းရင္လႈိင္းခတ္သံ အတူဆုံခ်ိန္အၿပံဳးေတြ ႏႈတ္ဆက္မယ္ေလ တုိ႔ဘ၀အတြက္ ခဏတာ ဒီအခ်ိန္ေလးအတြင္းမွာ အခ်စ္ခြန္အား ရင္ဆုိင္ထား ....”
ညဥ့္က တျဖည္းျဖည္းရင့္လာခဲ့ေလၿပီ။ စားေသာက္၀ိုင္းမ်ားလည္း က်ဲပါးလာခဲ့ေလၿပီ။ သီခ်င္းကိုခ်စ္တဲ့ ခြန္အားေတြနဲ႔ ၁၉ လမ္း ခိုင္ထူးရဲ႕ ေတးသံသည္လည္း မၾကာမီ တစ္ညတာအတြက္ ႏႈတ္ဆက္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
“ကၽြန္ေတာ္ေသရင္လည္း ၁၉ လမ္းမွာပဲ ေသခ်င္ပါတယ္”ဆိုတဲ့ သူ႔ရဲ႕စကားသံကေတာ့ ၁၉ လမ္းကို မည္သည့္အခါမွ ႏႈတ္ဆက္သြားမည္မဟုတ္ဟု အေသအခ်ာေျပာဆိုေနသလိုပင္။
ဓာတ္ပုံ- ေဂ်ေမာင္ေမာင္ (အမရပူရ)
7Day News Journal