အညာက ပါရီကေဖး

ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္ - 2/24/2014 05:50:00 PM


Written by  ဉာဏ္မ်ဳိးေအာင္

ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာ၊ ပန္းခ်ီ ဆရာ၊ ဒႆနဆရာေတြ ဆုံေတြ႕ေလ့ရွိေသာ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံ ပါရီၿမဳိ႕က ေဖးေတြလို ေနရာေလးတစ္ခု ျမန္မာႏိုင္ငံ အလယ္ပိုင္းတြင္ ရွိပါသည္ဆိုလွ်င္ မိတ္ေဆြ ယုံၾကည္ႏိုင္မည္ေလာ။ မယုံမရွိပါႏွင့္၊ အမွန္တကယ္ ရွိပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ အလယ္ပိုင္းရွိ မေကြးၿမဳိ႕ႏွင့္ မင္းဘူးၿမဳိ႕ကို ပိုင္းျခား ျဖတ္စီးေနေသာ ဧရာဝတီျမစ္၏ အလယ္၌ သဲေသာင္ ထြန္းေနသည့္ ေျမႏုကြၽန္းေလးမွာ အညာေဒသ၏ ပါရီကေဖးလိုပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤကြၽန္းကေလးတြင္ အညာေဒသမွ အႏုပညာရွင္မ်ား ႏွစ္စဥ္ ဆုံေတြ႕ေလ့ ရွိပါသည္။

ယင္းကြၽန္းကေလး၏ ဝန္းက်င္မွာလည္း အႏုပညာ ဆန္လွသည္။ ျပည္သူ႔ အခ်စ္ေတာ္ ျမစ္ဧရာ သယ္ပို႔ထားေသာ ေျမဆီေျမဥမ်ား စုေနသည့္ ကြၽန္းကေလးေပၚတြင္ အညာေနမင္းႏွင့္ အၿပဳိင္ ထိန္လင္းေနေသာ ေနၾကာပြင့္မ်ား၊ ဆံၿမိတ္ဖားဖားႀကီး မ်ားၾကားတြင္ ေခါင္းထိုးဝင္ေနသည့္ ေျပာင္းဖူးမ်ား၊ ျမစ္ေလညင္းတြင္ အညာရနံ႔သင္းသင္း စြက္ေပးတတ္ေသာ ဆီးေတာ္သီးမ်ား၊ ျမစိမ္းေရာင္ရင့္ရင့္ ပဲပင္အုပ္မ်ားကား အႏုပညာရွင္မ်ား ဆုံစည္းႏိုင္ရန္အတြက္ သဘာဝ အခမ္းအနားေလး တစ္ခုကို ဖန္တီးေပးထားသည္။

အႏုပညာရွင္မ်ား ေတြ႕ဆုံမည့္ ကိုင္းပင္ေျခာက္ မိုးတဲငယ္ေလးကိုမူ စိမ္းႏုေရာင္ဖားဖား အ႐ြက္မ်ားရွိေသာ ဘူးႏြယ္မ်ားက ေနေျပာက္ မထိုးသာေအာင္ အုပ္မိုး ေပးထားသည္။ တဲဝန္းက်င္တြင္မူ အျဖဴေရာင္၊ ပန္းႏုေရာင္၊ အနီရင့္ေရာင္ ပန္းပြင့္ငယ္မ်ားက ဝိုင္းႀကီးပတ္ခ်ာလည္ ေစာင့္ၾကပ္ေနရွာသည္။ ဤဝတႎသာ တဲငယ္တြင္းမွာပင္ ယခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၂၆ ရက္ေန႔၌ မႏၲေလး၊ ပခုကၠဴ၊ ေခ်ာက္၊ ေတာင္တြင္း၊ မင္းဘူး၊ မေကြး၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း စေသာၿမဳိ႕မ်ားမွ အႏုပညာရွင္မ်ား ပါဝင္သည့္ အႏုပညာ ေတြ႕ဆုံပြဲေလးကို ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။ ယင္းေတြ႕ဆုံပြဲကို ကြၽန္းမႀကီး အႏုပညာ ေတြ႕ဆုံပြဲဟု အမ်ားသေဘာတူ အမည္မွည့္ထားေလသည္။

ေခတ္ေၾကးမုံ

သမိုင္းေခတ္တစ္ခုကို ေလ့လာရာတြင္ ေန႔စဥ္ ျဖစ္ပ်က္သမွ် အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေထာက္လွမ္း ေရးသားထားသည့္ သတင္းစာႏွင့္ ဂ်ာနယ္မ်ားသာမက ကဗ်ာ၊ ဝတၳဳစေသာ အႏုရသစာေပ မ်ားကိုလည္း ေလ့လာမွသာ သက္ဆိုင္ရာ ေခတ္သမိုင္းကို အနီးစပ္ဆုံး ေကာက္ခ်က္ ဆြဲႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ မင္းတုန္းမင္းေခတ္ကို ေလ့လာလိုပါက ရတနာပုံ သတင္းစာပါ အခ်က္အလက္မ်ား၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ မွတ္တမ္း မွတ္ရာမ်ားသာမက အႏုစာေပ စာရင္းဝင္ေသာ ဦးပုည၏ ျပဇာတ္မ်ား၊ ဗန္းေမာ္ ဆရာေတာ္၏ သေရာ္စာ မ်ားကိုလည္း မျဖစ္မေန ဖတ္႐ႈ့ရမည္ ျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ အႏုစာေပ မ်ားသည္လည္း ေခတ္သမိုင္းကို ထင္ဟပ္ႏိုင္စြမ္းေသာ ေခတ္ေၾကးမုံမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္းမႀကီး အႏုပညာ ေတြ႕ဆုံပြဲတြင္ အသီးသီး ႐ြတ္ဖတ္သြားေသာ ကဗ်ာမ်ားသည္လည္း လက္ရွိ အစိုးရ၏ ေခတ္စနစ္ကို ထင္ဟပ္ ထားေပသည္။

ယေန႔ေခတ္တြင္ တပ္ပိုင္ေျမသိမ္းမႈႏွင့္ စီမံကိန္းႀကီးမ်ားအတြက္ ေျမသိမ္းမႈမ်ား တစ္ႏိုင္ငံလုံးတြင္ ျဖစ္ပြားလ်က္ ရွိသည္။ တပ္မေတာ္ တပ္ရင္းတပ္ဖြဲ႕ တိုးခ်ဲ႕ေရးအတြက္ဟုဆိုကာ တပ္မေတာ္က သိမ္းယူေသာ ေျမယာသိမ္းမႈမ်ား၊ စီးပြားေရး စီမံကိန္းႀကီး မ်ားအတြက္ဟုဆိုကာ ေျမယာသိမ္းမႈမ်ား စေသာ ေျမသိမ္း ယာသိမ္း ျပႆနာမ်ားကို ထင္ဟပ္ေသာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ကဗ်ာဆရာ တစ္ဦးက ႐ြတ္ဆိုသြားေလသည္။
“အက်အ႐ႈံးမ်ားနဲ႔
ဘဝဆုံး မသြားခ်င္တာ
ငါတို႔ ေက်ာက္တိုင္ပဲ။
ဂဠဳန္ဆရာစံ မဟုတ္ေပမယ့္
ဂဠဳန္ဆရာစံ စိတ္ေတာ့ ရွိရမွာပဲ။
တို႔ေျမေတြကို ျပန္ေပးၾက။
ဘာမသိညာမသိ သဘာပတိေတြနဲ႔၊
ဘာမရွိ ညာမရွိ ဗလာကတိေတြနဲ႔
မရွင္သန္လိုၾက။
တို႔ေျမေတြကို ျပန္ေပးၾက” ဟုဆိုကာ ကဗ်ာဆရာက ေျမသိမ္းခံ ျပည္သူမ်ားဘက္က ရပ္တည္ၿပီး ေျမယာမ်ား ျပန္လည္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုသြား ေလသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ လူဦးေရ၏ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ျဖစ္ေသာ ေတာင္သူ လယ္သမားမ်ားမွာ ေျမယာလက္မဲ့ ျဖစ္ရျခင္း၊ သီးႏွံ အ႐ႈံးေပၚျခင္း၊ သီးႏွံပ်က္စီးျခင္းႏွင့္ အရင္းအႏွီးအတြက္ အတိုးႏႈန္းျမင့္မားစြာ ေခ်းယူထားေသာ အေႂကြးေငြမ်ားကို ျပန္လည္ မေပးဆပ္ႏိုင္ျခင္းစေသာ ျပႆနာ အေထြေထြကို ႀကံဳေတြ႕ေနရသည္။ လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္းျမင့္ကမူ လယ္သမားမ်ား အေနႏွင့္ အေႂကြးဆပ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ထမင္းတစ္နပ္ ေလွ်ာ့စား သင့္သည္ဆိုေသာ တာဝန္မဲ့ေသာ စကားကို ေျပာလိုက္သည္။ ဝန္ႀကီး၏ စကားကို မေက်မခ်မ္း ျဖစ္ေနဟန္တူေသာ ကဗ်ာဆရာက ကဗ်ာျဖင့္ ျပန္လည္ ေခ်ပထားသည္။
“တို႔စားေနတဲ့ထမင္းကို
ဘာေၾကာင့္ ေလွ်ာ့စားရမလဲဆိုေတာ့
တို႔ကိုစားေနတဲ့ လူေတြ ရွိေသးလို႔ပဲ . . .
ထမင္းတစ္နပ္ ေလွ်ာ့စားပါတဲ့။
အေျခခံ အစားအစာတို႔ ထမင္းပဲ၊
ဆီဦးေထာပတ္ မပါဘူး။
ငါတို႔ဟာ
ပြဲစားေတြရဲ႕ ပါးစပ္ေပါက္ထဲမွာ
ေနေနရတယ္။
ငါတို႔ဟာ
ပြဲစားေတြရဲ႕ ပါးစပ္ေပါက္ထဲမွာ
အိမ္ရာျပဳ ေနထိုင္ေနရတယ္” တဲ့။

ဧရာဝတီ

ယခုႏွစ္အတြင္း ဧရာဝတီျမစ္ ေရႀကီးမႈေၾကာင့္ မႏၲေလး၊ မေကြး၊ မင္းဘူး စေသာၿမဳိ႕ႀကီးမ်ားရွိ ဧရာဝတီျမစ္႐ိုး တစ္ေလွ်ာက္တြင္ တည္ထားေသာ ေက်း႐ြာမ်ား၊ ရပ္ကြက္မ်ား ေရနစ္ျမဳပ္ခဲ့ရသည္။ ကြၽန္းေပၚတြင္ တည္ထားေသာ ႐ြာငယ္ေလးမွာလည္း ႐ြာလုံးကြၽတ္ နစ္ျမဳပ္ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ရသည္။ ျမစ္ကမ္းပါး တစ္ေလွ်ာက္တြင္ စိုက္ထားေသာ သစ္ပင္မ်ားကို ခုတ္လွဲမႈ အပါအဝင္ လက္ရွိ အစိုးရအေနႏွင့္ ျမစ္ေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းေရးကို ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္ေဆာင္ျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ ဧရာဝတီ ျမစ္ေရလမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းလဲျခင္းတို႔ႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရေလသည္။ သို႔အတြက္ ေရႀကီးနစ္ျမဳပ္ျခင္း အက်ဳိးဆက္ကို ခံစားရေသာ ဒုကၡသည္မ်ားဘက္က ရပ္တည္ၿပီး ကဗ်ာဆရာ သားေဖက . . .
“ျမန္မာျပည္ ေျမပုံထဲက
ဧရာဝတီကို ေဖ်ာက္ၾကည့္လိုက္၊
ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ မိုးႀကီးေရျမဳပ္
အိမ္ငုတ္တုတ္ေတြက
ဧရာဝတီရဲ႕ ဒဏ္ခတ္ျခင္းေပလား။
မင္း စိတ္နာသြားၿပီလား ဧရာဝတီ” ဟု ဧရာဝတီျမစ္ႏွင့္ စကားေျပာဟန္ျဖင့္ ႐ြတ္ဆိုျပသည္။

“မင္းရဲ႕ေသြးေၾကာေတြကို
အဖာအစပ္မ်ားစြာနဲ႔ မလုံၿခံဳပိတ္ဆို႔။
မင္းရဲ႕သန္႔စင္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ကို
အပိုင္းပိုင္း အတစ္တစ္ ဖဲ့ခ်ဳိးလို႔။
မင္းရဲ႕တန္ဖိုးရွိတဲ့ ေသြးေၾကာေတြအႏွံ႔
ျပဒါးဆန္တဲ့အဆိပ္ေတြ
ႀကဲပက္ခဲ့သူက
ငါတို႔ မဟုတ္ဘူး … ငါတို႔ မဟုတ္ဘူး” ဟု ကဗ်ာဆရာက ေဆြးေဆြးျမည့္ျမည့္ ဝမ္းနည္းအက္ကဲြေသာ ေလသံျဖင့္ ဧရာဝတီျမစ္ကို ရွင္းျပေလသည္။

သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိးမ်ား မ်ားစြာ သက္ေရာက္ႏိုင္ေျခရွိေသာ ဧရာဝတီျမစ္ဆုံ စီမံကိန္းႀကီးမွာလည္း သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ လက္ထက္တြင္သာ ရပ္ဆိုင္းထားျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ ယင္းစီမံကိန္းကို ျပန္လည္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္အတြက္ တ႐ုတ္ကုမၸဏီမွာ ႀကဳိးပမ္းေနဆဲ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ျမစ္ဆုံ စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ကဗ်ာဆရာတခ်ဳိ႕မွာ စိတ္မေအးႏိုင္အားေပ။

“ကြၽန္းပြဲတိုင္းမွာ ဧရာဝတီကဗ်ာပဲ ႐ြတ္ေတာ့မယ္လို႔ သႏၷိ႒ာန္ ခ်ထားတယ္” ဟု ရင္ဖြင့္သြားေသာ ကဗ်ာဆရာ ေမာ္ကြန္းက အျခားေသာ ကဗ်ာဆရာ မ်ားကိုလည္း ဧရာဝတီႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ကဗ်ာမ်ားကို ဆက္လက္ ေရးသားၾကပါရန္ တိုက္တြန္းသြားသည္။
“ကမ္း႐ိုးတန္းကအစ
ကုန္းတြင္းပိုင္းအလယ္
ဟိုး…ေျမျပန္႔လြင္ျပင္အဆုံး၊
ေငြ အာဏာ ရမၼက္ ခုတုံးလုပ္ၿပီး
ပဥၥလက္ ကစားကြက္ထဲမွာ
ဧရာဝတီကို ဓားစာခံအျဖစ္
အသုံးခ်ၾကဦးမွာလား” ဟု ကဗ်ာဆရာ ေမာ္ကြန္းက ေမးခြန္း ထုတ္သြားေလသည္။ ဧရာဝတီျမစ္ က်န္းမာေရးႏွင့္ ဧရာဝတီျမစ္ဆုံ စီမံကိန္း၏ အနာဂတ္ကိုမူ ၂၀၁၅ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ေနာက္ပိုင္း အသစ္တက္လာမည့္ အစိုးရအဖြဲ႕၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ေစာင့္ၾကည့္ရမည္ ျဖစ္သည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး

လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖြဲ႕အားလုံးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လက္မွတ္ ေရးထိုးႏိုင္ရန္ ေႂကြးေၾကာ္ထားေသာ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရမွာ ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ရွမ္းျပည္နယ္ႏွင့္ ကရင္ျပည္နယ္ရွိ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ တိုက္ပြဲမ်ား ျပန္လည္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ေကအိုင္ေအႏွင့္ တိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားေနေသာ တပ္မေတာ္ကို ထိုးစစ္မဆင္ႏႊဲရန္ သမၼတက ညႊန္ၾကားထားေသာ္လည္း ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က ေလေၾကာင္းသုံး တိုက္ခိုက္မႈမ်ားပင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ရာ သမၼတ၏ တပ္မေတာ္အေပၚ ၾသဇာ သက္ေရာက္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္တြင္းျပည္ပ မီဒီယာမ်ားက ေဝဖန္ ေရးသားခဲ့ၾကသည္။

ယင္းကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေကအိုင္ေအ တပ္ဖြဲ႕ကို ရည္ညႊန္းကာ၊ “ေရႊလက္နဲ႔ ေခၚတုန္းလာ၊ ဘူးလက္နဲ႔ေခၚမွ မလာခ်င္နဲ႔” ဟု ႀကံ့ခိုင္ဖြံ႕ၿဖဳိးေရးပါတီ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးလွေဆြက လႊတ္ေတာ္တြင္း၌ ႏိုင္ငံေက်ာ္ စကားျဖင့္ ေဆြးေႏြး ေျပာၾကား ခဲ့ေလသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကဗ်ာဆရာ ေဆးခါးက . . .
“အခုေတာ့ ေခတ္က
ပိုၿပီး လြတ္လပ္ပြင့္လင္းလာ ပါၿပီဗ်ာ။
ဘာလဲ ခင္ဗ်ားတို႔
တခိုးခိုး တခစ္ခစ္ ရယ္ေနတာ
မယုံလို႔လား။
ေရႊလက္နဲ႔ ေခၚတုန္းလာ၊
ဘူးလက္နဲ႔ေခၚမွ မလာခ်င္နဲ႔ေျပာတာ
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ရွိလာတာ
မဟုတ္ဘူးလား။
စစ္ေလယာဥ္ေတြ ဝယ္ထားတာ
အလွျပဖို႔ မဟုတ္ဘူး။
စစ္ျဖစ္ရင္ သုံးဖို႔ေျပာတာ
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ရွိလာတာ
မဟုတ္ဘူးလား” ဟု အစိုးရကို သေရာ္ေထ့ေငါ့ကာ ကဗ်ာစပ္ဆိုသြားသည္။

စစ္မက္ျဖစ္ပြားရာ ေဒသမ်ားမွာ ဒုကၡသည္ အမ်ဳိးသမီးတခ်ဳိ႕မွာ သတို႔သမီး ဆာေလာင္ေနေသာ အိမ္နီးခ်င္း တ႐ုတ္ျပည္အတြက္ ကုန္ပစၥည္းတစ္မယ္ ျဖစ္သြားရရွာသည္။ တ႐ုတ္ျပည္တြင္ ေယာက်္ားေလး ဦးေရက မ်ားျပားၿပီး မိန္းကေလး ဦးေရက နည္းပါးလ်က္ရွိရာ တ႐ုတ္ အမ်ဳိးသားမ်ားသည္ ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို အခေၾကးေငြေပး ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ ခိုင္းသည္မ်ား ရွိလာသည္။ ေနာက္ထပ္ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံတစ္ခု ျဖစ္ေသာ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္လည္း ျပည့္တန္ဆာ လုပ္ငန္းျဖင့္ ေငြေၾကး ရွာေဖြေနရေသာ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ား ရွိသည္။

ျပည္တြင္းရွိ ရန္ကုန္ ကဲ့သို႔ေသာ ၿမဳိ႕ႀကီးမ်ားႏွင့္ နယ္စပ္ၿမဳိ႕မ်ားတြင္ အမ်ဳိးသမီးငယ္ တခ်ဳိ႕မွာ ျပည့္တန္ဆာ လုပ္ငန္းျဖင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ေနရရွာသည္။ ဤျဖစ္ရပ္မ်ားမွာ စီးပြားေရး တိုးတက္ေအာင္၊ ၿငိမ္းခ်မ္း တည္ၿငိမ္ေအာင္ မလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေသးေသာ အစိုးရ မူဝါဒမ်ား၏ အက်ဳိးအဆက္မ်ား ျဖစ္သည္ဟု ကဗ်ာဆရာ ေနေဇာ္ခ်စ္က ေကာက္ခ်က္ ဆြဲပုံရသည္။
“ပီျပင္တဲ့ ေစ်းကြက္ စီးပြားေရးစနစ္ဟာ
သူမရဲ႕ ကိုယ္ခႏၶာပဲ . . .
လွ်ပ္စီးလွ်ပ္သလို
ထင္းခနဲလင္းခနဲ
သူမရဲ႕အတြင္းသားဟာ
လြတ္လပ္ခြင့္ အျပည့္ရွိတဲ့ မီဒီယာ. . .
ေရႊရည္စိမ္ သရဖူနဲ႔ မက္လုံးေပး
ေထာင္ေခ်ာက္ဆင္ထားတဲ့
စကားလုံးေတြ ထုတ္ျပန္၊
ဝိတ္တာတစ္ေယာက္နဲ႔
ေၾကးညႇိေနရဆဲ
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ
အယားေျပ႐ုံ သက္သက္ထက္ မပိုဘူး”

ျပည့္တန္ဆာ တစ္ဦး၏ ပုံသဏၭာန္ႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ကာ လက္ရွိေခတ္ စီးပြားေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနကို ကဗ်ာဆရာ ေနေဇာ္ခ်စ္က ဖြဲ႕ဆိုျပသည္။ ‘ႏိုင္ငံေရးတြင္ မုန္းသူမရွိ၊ ခ်စ္သူသာရွိ’၊ ‘ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ရန္သူကို မိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရတဲ့ အႏုပညာ’ စေသာ အယူအဆမ်ားကို ေရးသားခဲ့ေသာ ဆရာဒဂုန္တာရာကို ဂုဏ္ျပဳရင္း စစ္ပြဲမ်ား ရပ္ဆိုင္းေစလိုေသာ ကဗ်ာဆရာတစ္ဦးကမူ . . .
“ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္
စစ္ကို သယ္လာသူဟာ
အလွတရားကို ဖ်က္ဆီးသူပဲ…
ေတာပန္း၊ ေတာင္ပန္း၊ ခ်ယ္ရီပန္း
ေက်ာက္သား ႏွင္းဆီပန္းမ်ားပြင့္တာ
သဘာဝရဲ႕ သစၥာတရားေလ။
ႏွင္းလႊာ႐ုံေအာက္မွာ
ထာဝရရွင္သန္ဖို႔
စစ္ကင္းပခ်ိန္ကို ျမင္လို ျဖစ္လို မိုးလို။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေခၚေဆာင္လာတဲ့ပန္းပြင့္
ေတာင္တန္းမ်ားေပၚမွာ ေမႊးျမသင္း၏။ မေႂကြေစခ်င္လိုက္တာ” ဟု စသီကံုးေလသည္။

ေငြရတု

ကဗ်ာ႐ြတ္ဆိုပြဲ ၿပီးေသာအခါ အႏုပညာရွင္မ်ားအားလုံး စုေပါင္းကာ ေန႔လယ္စာ စားၾကသည္။ ဟင္းမွာ ၾကက္သားဘူးခ်ဳိ ဟင္းရည္က်ဲႏွင့္ င႐ုတ္သီးေၾကာ္ ျဖစ္သည္။ အားလုံး စားေသာက္ၿပီးေနာက္ ကိုယ္ပိုင္ ေတးစီးရီးေခြ ထုတ္ေတာ့မည့္ မေကြးၿမဳိ႕မွ ဂီတပညာရွင္ လူငယ္က သီခ်င္းျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖေပးသည္။ ပန္းခ်ီဆရာ ဦးမ်ဳိးညြန္႔ကမူ ပုံတူပန္းခ်ီ ဆြဲေပးေလသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ အႏုပညာရွင္မ်ား ေတြ႕ဆုံပြဲကို ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ကတိုင္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ရာ ေနာင္သုံးႏွစ္တြင္ ေငြရတု တိုင္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ေငြရတုႏွစ္တြင္ ပိုမိုခမ္းနားေအာင္ လုပ္ရမည္ဟု အခ်င္းခ်င္းေဆာ္ၾသ ထားၾကသည္။

အႏုပညာ ေတြ႕ဆုံၿပီးေသာအခါ အငွားေလွသမား ႏွစ္ဦးက ဧည့္ပရိသတ္မ်ားကို အစုလိုက္ အစုလိုက္ခြဲကာ ေလွငယ္ေလးျဖင့္ ေလွာ္ခတ္ပို႔ေပးသည္။ ကြၽန္းမႀကီး ကမ္းစပ္မွ ဧရာဝတီျမစ္ကို ျဖတ္ေလွာ္ကာ မင္းဘူးၿမဳိ႕ကမ္းစပ္သို႔ ကပ္ရသည္။ မင္းဘူးကမ္းကို ေရာက္မွသာ ဧည့္သည္မ်ားမွာ မိမိ ၿမိဳ႕၊ မိမိေဒသကို ခရီးဆက္ရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အဖြဲ႕ကို တင္ေဆာင္လာေသာ ေလွငယ္ေလး မင္းဘူးကမ္းစပ္ ကပ္ေလေသာအခါ ကြၽန္းမႀကီး ကမ္းစပ္ကို ျပန္ေငးမိသည္။ ကြၽန္းကေလးမွာ စိမ္းစိမ္းစိုစို က်န္ရစ္ခဲ့ေလၿပီ။ ၂၀၁၅ မွ ျပန္ဆုံၾကဦးမည္၊ ခ်စ္လွစြာေသာ အညာကပါရီ။

thevoicemyanmar