ပင္လုံစာခ်ဳပ္မတုိင္မီ (ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ ျပည္ေထာင္စုေန႔အေၾကာင္း)
ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္
- 2/12/2014 02:21:00 PM
ပင္လံုစာခ်ဳပ္တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လက္မွတ္ေရးထုိးေန |
ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ရခိုင္ျပည္နယ္၊ စစ္ေတြခရီးစဥ္ |
ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ကခ်င္ျပည္နယ္ ျမစ္ႀကီးနားခရီးစဥ္ |
၁၉၄၃ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁ရက္ေန႔တြင္ ဂ်ပန္ တို႔က ျမန္မာႏိုင္ငံကို လြတ္လပ္ ေရးေၾကညာေပးခဲ့သည္။ လြတ္ လပ္ေရးက အတုျဖစ္သည္။ ဒါ ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္က သိသည္။ ဗမာ ျပည္လြတ္လပ္ေရးရဖို႔ ဂ်ပန္က စစ္ပညာကိုသင္သည္။ အဂၤလိပ္ ကိုခ်သည္။ အဂၤလိပ္ေျပးေတာ့ ဂ်ပန္က ျပန္မထြက္ခ်င္၊ ဆက္ ၿပီး အုပ္စီးခ်င္သည္။ သို႔ႏွင့္ အတုအေယာင္
လြတ္လပ္ေရး ေၾကညာပြဲလုပ္သည္။ ဒါကို သိ ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ဂ်ပန္ကိုျပန္ခ် ဖို႔ စီစဥ္ရျပန္သည္။ ဂ်ပန္ကို ျပန္ေမာင္းထုတ္ဖို႔ ဆိုလွ်င္ အားရွိမွျဖစ္မည္။ အားသည္ လက္နက္အားမဟုတ္၊ တိုင္းရင္းသားတို႔၏ စည္းလုံးညီ ၫြတ္ျခင္း အင္အား၊ သည္အားကို သူယုံသည္။ အထူးသျဖင့္ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ သည့္ ကရင္-ဗမာကိစၥကို
သူ႔ စိတ္ထဲတြင္ သင္ပုန္းေခ်လိုသည္။ ကရင္တို႔ႏွင့္ ခ်စ္ၾကည္လိုသည္။
ဂ်ပန္လြတ္လပ္ေရးေၾက ညာအၿပီး သုံးလခန္႔အၾကာတြင္ ကရင္ေခါင္းေဆာင္ ေစာစံဖိုး သင္တစ္ေယာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ စစ္႐ုံးခ်ဳပ္ (ယခု-အ.ထ.က(၂)စမ္းေခ်ာင္း)
သို႔ေရာက္လာသည္။ စစ္႐ုံးခ်ဳပ္တြင္ အလုပ္႐ႈပ္ ေနေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ စားပြဲ ေရွ႕၌ ေစာစံဖိုးသင္လာရပ္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က အတန္ၾကာမွ ေမာ့ ၾကည့္ကာ..
ဗိုလ္ခ်ဳပ္- ခင္ဗ်ား ဘယ္သူလဲ။
ေစာစံဖုိးသင္- က်ဳပ္ခင္ဗ်ားရဲ႕ ရန္သူပဲ၊ ေစာစံဖိုးသင္ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္ပဲ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ခဏစိုက္ၾကည့္ ၿပီး အတန္ငယ္ၿပဳံးလာၿပီး လာ ၍ ႏႈတ္ဆက္သည္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္- သတၱိရွိတဲ့ရန္သူဟာ အေကာင္းဆုံးမိတ္ေဆြပဲ။ ထိုင္ ဗ်ာ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္က လက္ဖက္ရည္ ၾကမ္းတစ္ခြက္ငွဲ႕ၿပီး ေစာစံဖိုးသင္ကို ကမ္းေပးသည္။
ေစာစံဖိုးသင္- ဘယ္ႏွယ့္လဲဗ်၊ ခင္ဗ်ားေခၚလာတဲ့သူေတြတယ္ ဆိုးပါလား။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္- ဒီငပုေတြကို ခ်ရေတာ့မယ္။
တစ္ခ်ိန္ကရန္သူ၊ယခု မိတ္ေဆြ၊ ယခုမွမိတ္ေဆြစျဖစ္သူကိုပင္ ဂ်ပန္(ငပု)ကို ျပန္ခ်ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ခုေတြ႕ခုေျပာလိုက္သည့္ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏တိုင္းရင္း သားမ်ားအေပၚ ယုံၾကည္မႈကို ခန႔္မွန္းၾကည့္ႏိုင္သည္။
သို႔ႏွင့္ ကရင္-ဗမာခ်စ္ၾကည္ ေရးလမ္းေဖာက္သည္။ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလတြင္ ျမစ္ဝ ကြၽန္းေပၚ၌ ကရင္အမ်ဳိးသား ညီလာခံ က်င္းပသည္။ ဗိုလ္ ခ်ဳပ္ကို
ဖိတ္ၾကားသည္။ လႊဲ ဖယ္မရေသာအေၾကာင္း ကိစၥ တစ္ရပ္ေၾကာင့္ သူ႔ကိုယ္စား ဗိုလ္လက်္ာႏွင့္ ေစာၾကာဒိုးကို လႊတ္လိုက္သည္။ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၉ရက္တြင္ သဝဏ္လႊာတစ္
ေစာင္ေပးလိုက္သည္။ သဝဏ္ လႊာတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က သူထားရွိ ေသာ တိုင္းရင္းသားစည္း လုံး ညီၫြတ္ေရးႏွင့္ လူမ်ဳိးေရးတရား (သူ႔အယူအဆ)ကို ယခုလို ေဖာ္ ျပထားသည္။
" ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူမ်ဳိးမ်ားတစ္စည္းတစ္႐ုံးတည္းျဖစ္မႈကိုလည္းေကာင္း၊ျမန္မာႏိုင္ငံ လူမ်ဳိးမ်ားသည္ မွန္ကန္ေသာ လူမ်ဳိးေရးတရား လက္ကိုင္ထား၍ ကမၻာသူကမၻာသားတို႔ႏွင့္ အက်ဳိးတူေဆာင္ရြက္မႈကိုလည္း ေကာင္း ကြၽႏု္ပ္သည္ေရွးယခင္ ကစ၍ ယုံၾကည္ခဲ့ပါသည္။ ထို ယုံၾကည္သည့္အတိုင္း ကြၽႏု္ပ္ တတ္ႏိုင္သမွ် ႀကိဳးစားေဆာင္ ရြက္ခဲ့ပါသည္။ ဆက္လက္၍ လည္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽႏု္ပ္၏ ဤစိတ္ ထားမွာ ယခုစစ္အေျခအေန တြင္ ခါေတာ္မီဝါဒသေဘာ မဟုတ္သည္ကို တိတိလင္းလင္း နားလည္ေစလိုပါသည္။ ကြၽႏု္ပ္ ၏ ေစတနာသည္ ကရင္အမ်ဳိး သားမ်ားအေပၚသာမက ျမန္မာ ႏိုင္ငံလူမ်ဳိးမ်ားအားလုံးအေပၚ တြင္
ထားပါသည္။ ဤေစတနာ ဤစိတ္ထားသည္ တစ္ေန႔ေန႔ လက္ငင္းအားျဖင့္လက္ေတြ႕ ကြၽႏု္ပ္ျပႏိုင္သည့္အခါတြင္ ထင္ ထင္ရွားရွားျမင္ေတြ႕ရပါလိမ့္မည္" ဟု
သဝဏ္လႊာတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ တိုင္းရင္းသားတု႔ိ အေပၚထားရွိသည့္ သေဘာထားကို သဝဏ္လႊာတြင္ ယခုလို ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါ ေသးသည္။
" လူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကြၽႏု္ပ္၏သေဘာထားကို အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေဖာ္ျပရေသာ္ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါ သည္။
(၁) မည္သူမဆို ဘာသာ၊ သာသနာ၊ တရားအေရးတြင္ လြတ္ လပ္စြာ မိမိတို႔ ကိုးကြယ္လိုရာ ဘာသာကို ကိုးကြယ္ခြင့္ရွိရ မည္။ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရသည္ ဘာသာေရးတြင္ၾကားေနရမည္။
(၂) လူမ်ဳိးကြဲျပားမႈကိုလည္း ေကာင္း၊ ဘာသာကြဲျပားမႈကို လည္းေကာင္း၊ေယာက္်ား၊ မိန္းမ ကြဲျပားမႈကိုလည္းေကာင္း၊ အေျခ ျပဳကာ ႏိုင္ငံေတာ္တြင္ ရာထူး ဌာနႏၲရ၊
အလုပ္အကိုင္ မ်ားရရွိ ေရးတြင္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမ်ားမရွိ ေစရ။
(၃) အလုပ္သမားသည္လည္း ေကာင္း၊ လယ္သမားမ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ အင္းသားမ်ား သည္လည္းေကာင္း၊ လူမ်ဳိးဘာ သာမေရြးအခြင့္ အေရးတန္းတူ ရွိရမည္။
အလုပ္သမားမ်ား သည္ က်န္းမာေရးႏွင့္ညီညြတ္ ေသာ အလုပ္ခ်ိန္ကိုသာ လုပ္ရ ၍ နားခြင့္ရက္မ်ား၊ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္းလုံေလာက္ေသာ အခေၾကးေငြမ်ားစသည္တ္ို႔
ရရ မည္။ လူမ်ဳိးဘာသာကြဲျပားသူ မ်ားအတြက္ေန႔ ထူးေန႔ျမတ္မ်ား ကို အစိုးရက႐ုံးပိတ္ရက္မ်ား အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳရမည္။ လယ္သမား၊ အင္းသမားမ်ား အတြက္လည္း
သီးစားခေပးျခင္း ကိစၥ၊ ႏြားစားက်က္ေနရာမ်ား အခမဲ့သုံးစြဲခြင့္ကိစၥ၊ အိမ္သုံး ထင္းဝါးအိမ္သာ ေဆာက္လုပ္ ရန္ သစ္ဝါးမ်ားအခမဲ့ ရရွိခြင့္ ကိစၥ၊ အိမ္သုံးစားရန္ သားငါး
ဖမ္းဆီးႏိုင္ခြင့္ ကိစၥတို႔အတြက္ ဆင္းရဲသား၊ လယ္သမား၊ အင္း သမားမ်ားသည္ လူမ်ဳိးမေရြးရရွိ ရမည္။
(၄) ပညာမ်ားကိုလူမ်ဳိးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး၊ က်ားမမေရြး သင္ၾကားႏုိင္ခြင့္ရွိရမည္။
(၅) လူမ်ဳိးကြဲျပားသူမ်ားသည္ မိမိတို႔ သီးသန္႔ယဥ္ေက်းူမႈကို ပိုင္ခြင့္ရွိရမည္။ ဥပမာ-ကရင္ လူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ ကရင္ေက်ာင္း မ်ား၊ ရွမ္းမ်ားအတြက္ ရွမ္းေန႔ မ်ား၊
ကရင္မ်ားအတြက္ ကရင္ ဘာသာကိုအစိုးရ႐ုံးသုံး၊ ေက်ာင္း သုံးဘာသာအျဖစ္ အသိအမွတ္ ျပဳျခင္း၊ ကရင္အမ်ဳိးသားအဝတ္၊ ကရင္စ႐ိုက္ဓေလ့ထုံးစံကို အသိ အမွတ္ျပဳျခင္း၊ ကရင္စာေပယဥ္ ေက်းမႈကို အသိအမွတ္ျပဳျခင္း အစ ရွိသည္ကို ပင္ျဖစ္ပါသည္။
(၆) လူမ်ဳိးမ်ား၏ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈဆက္ဆံေရး (social)ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အခြင့္အေရးမ်ားကို တတ္ႏိုင္သမွ် အသိအမွတ္ျပဳရမည္။
(၇)ဗမာမ်ားထက္အဆင့္အတန္း နိမ့္ေသာ လူမ်ဳိးမ်ား၏ အဆင့္အတန္းမ်ားကို ျမႇင့္တင္ရန္အထူးႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ေပး ၿပီးလွ်င္ ဗမာမ်ားႏွင့္အတူ ကမၻာ႔ အဆင့္အတန္း(World Level) သို႔ အျမန္ႏႈန္းျဖင့္တက္လွမ္းႏိုင္ရ မည္။ လူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း ႏွိမ့္ခ် သည့္ အသုံးအႏႈန္း၊ အေခၚ အေဝၚ၊ စာေပအမွတ္အသား၊ အထိမ္းအမွတ္အလံ စသည္တုိ႔
ကို အစိုးရက ဥပေဒျဖင့္ တား ျမစ္ ေပးရမည္။ လူမ်ဳိးမ်ားညီ ညြတ္မႈကိုသာေရွး႐ႈေသာ အမွတ္ အသား၊ အထိမ္းအမွတ္စာေပမ်ားကိုသာ သုံးရသည္။
အထက္ပါ အခ်က္တို႔ကား ကြၽႏု္ပ္၏ သေဘာထားပုံကို သိ သာေစရန္ ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါ သည္။ ဤသေဘာထားအတိုင္း အထေျမာက္ရန္ ကြၽႏု္ပ္သည္ အစဥ္အလိုက္ ႀကိဳးပမ္းသြား မည္ကို ရဲေဘာ္တို႔အားစကား လက္ေဆာင္ပါး လိုက္ပါသည္" ဟူ၍ေဖာ္ျပထားသည္။ ဤမွ်ဆုိလွ်င္ပင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ တိုင္းရင္းသားမ်ားအေပၚ ထားရွိသည့္သေဘာထား ကို ေဝဖန္သုံးသပ္ႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။
၁၉၄၄ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၂၉ ရက္(ေသာၾကာေန႔)က ဗိုလ္ ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ျပည္သူ႔ တပ္မေတာ္သားမ်ားလိုက္ နာ က်င့္ႀကံရမည့္ စည္းကမ္းခ်က္ မ်ားကိုယခုလိုခ်မွတ္ခဲ့ပါသည္။
(၁) ျပည္သူအေပါင္းတုိ႔အား အရာရွိ၊အရာမဲ့၊လူႀကီး၊လူငယ္၊ ေယာက္်ား၊ မိန္းမ၊ လူမ်ဳိးမေရြး၊ ဘာသာမေရြးဆက္ဆံတတ္ပါ ေစ။ ေဖာ္ေရြၾကပါ။ ယဥ္ေက်း ၾကပါ။
ကိုယ့္အမွားမရွိပါေစႏွင့္။ တရားမွ်တၾကပါ။ ၾကင္နာၾကပါ။ ေလးစားၾကပါ။
(၂)ကိုယ္ႏွင့္မဆိုင္ေသာ အျခားသူတို႔၏အလုပ္မ်ားကို အေႏွာင့္အယွက္ မျပဳပါႏွင့္။ သို႔ေသာ္ ကိုယ့္ဝတၱရား အခိ်န္အခါတြင္ မည္သူ႔ကိုမဆို အထူးသျဖင့္ လူအို၊ ကေလး၊ မိန္းမ၊ ဆင္းရဲ သားတို႔ကို ကူညီႏိုင္သမွ် ကူညီပါ။ ကူညီရာတြင္ တရားနည္းလမ္းက်ပါေစ။
(၃) ဗမာမဟုတ္ေသာ ႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ လူမ်ဳိးစုမ်ားကို ငါတို႔ တပ္တြင္း ေသာ္လည္းေကာင္၊ ျပင္ပေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဆြ မ်ဳိးရင္းျခာကဲ့သို႔ သေဘာထား ပါ။ ၄င္းတို႔အား အစ္ကိုႀကီးမ်ား က ညီငယ္မ်ားကိုအလို လိုက္ သကဲ့သို႔ အလိုလုိက္ၾကပါ။ ၄င္း တု႔ိကပင္ ဆုိးေစကာမူ သည္းခံ ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါ။ ၄င္း တို႔၏ ဘာသာစကားအေလ့
အထ အယူဝါဒ၊ ထုံးစံမ်ားကို ႐ိုေသေလးစားပါ။ ၄င္းတို႔၏ အေလ့အထဘာသာအတိုင္း ကိုးကြယ္ျခင္း၊ေျပာဆိုျခင္း၊ဝတ္ စားျခင္း၊ ေနထိုင္ျခင္း အစရွိ ျခင္းမ်ားကိုမကဲ့ရဲ႕ပါႏွင့္။ မေျပာင္ ေလွာင္ပါႏွင့္။ မေႏွာင့္ယွက္ပါ ႏွင့္။၄င္းတို႔မခံခ်င္သည့္ အေျပာ အဆို၊အသုံးအႏႈန္းမ်ဳိးကို ေရွာင္ ပါ။ ၄င္းတို႔ကို ကူညီႏုိင္လွ်င္ ကူ ညီပါ။
(၄) ရဲေဘာ္စိတ္အခ်င္းခ်င္းထား ၾကပါ။ တပ္မွဴးက တပ္သားမ်ား ကို ေလးစားပါ။ ခ်စ္ခင္ပါ။ ေစာင့္ေရွာက္ပါ။ တပ္မွဴးထက္ အသက္ႀကီးေသာ တပ္သားမ်ား ကို ေလးစားစြာေခၚပါ။ တာဝန္ အျပင္အပတြင္ ရဲေဘာ္ခ်င္း ဆက္ဆံသကဲ့သို႔ ဆက္ဆံပါ။ အခ်င္းခ်င္းလည္း တစ္ဦးကို တစ္ဦးပဲ့ျပင္ပါ။ကူညီပါ။ မတတ္ သူကိုတတ္သူကကူညီပါ။
အလုပ္ မၿပီးသူကို ၿပီးသူက ကူညီပါ။ အက်င့္မေကာင္းသူကို ေကာင္း သူကကူညီပါ။ ရဲေဘာ္မတရား ဒုကၡေရာက္လွ်င္ ကူညီပါ။ ရဲ ေဘာ္ဖ်ားနာလွ်င္ကူပါ။ အားမဲ့ ေနေသာ ရဲေဘာ္ကို ပစ္မထား ပါႏွင့္။ ရဲေဘာ္အခ်င္းခ်င္း ၿမိဳ႕သား၊ ေတာသား၊ ပညာတတ္၊ မတတ္၊ အစရွိသျဖင့္ အထင္ မေသးပါႏွင့္။ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ကူညီပါ။တစ္ဦးထံမွတစ္ဦး သင္ ယူၾကပါ။ ရွက္စရာမရွိ။ တပ္ မွဴးထံမွာလည္း တပ္သားမ်ားက သင္ရမည္။ တပ္သားမ်ားထံမွ တပ္မွဴးမ်ားက သင္ရမည္။ တစ္ ဦးႏွင့္တစ္ဦးအရာရာမွာ အေပး အယူရွိရမည္။
(၅) အက်င့္စာရိတၱေကာင္း ၾကပါ။ အရက္ေသစာေသာက္ စားမူးယစ္၍ လူျမင္ကြင္းတြင္ တပ္မေတာ္မွ နာမည္ပ်က္စရာ အလုပ္မ်ား မလုပ္ပါႏွင့္။ မိန္းမ လိုက္စား၊ သုံးမရသည့္ တပ္မ ေတာ္မျဖစ္ပါေစႏွင့္။ မိန္းမျမင္ လွ်င္ ထိန္းမရသိမ္းမရ ရမ္း ကားေသာ တပ္မေတာ္မျဖစ္ပါ ေစႏွင့္။ သူတစ္ပါးပစၥည္းမ်ားကို လုယက္ခိုးယူျခင္းမျပဳပါႏွင့္။
လူမ်ားအေပၚ မတရားအာဏာ မျပပါႏွင့္။
(၆) ဆႏၵအားႀကီးေအာင္ ႀကိဳး စားၾကပါ။ အစာခံႏိုင္ေအာင္၊ အပင္ပန္းခံႏိုင္ေအာင္၊ အငတ္ ခံႏိုင္ေအာင္၊ အဆင္းရဲခံႏိုင္ ေအာင္၊အႏိုင္မခံရေအာင္၊အ႐ႈံး မေပးရေအာင္ဆႏၵမ်ားထားၾက ပါ။ တတ္ႏိုင္သမွ် ႐ိုး႐ိုးေန၊ ႐ိုး႐ိုးက်င့္၊ ျမင့္ျမင့္ႀကံၾကပါ။ အရက္၊ ေဆးလိပ္၊ မိန္းမ၊ စည္း စိမ္မ်ား ေရွာင္ႏိုင္လ်င္ ေရွာင္ ပါ။
မေရွာင္ႏိုင္သည့္အခါ စိတ္ ကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ပါေစ။ ကိုယ္ ႏႈတ္ကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ပါေစ။
သံေယာဇဥ္မွန္သမွ် ျဖတ္ ေတာက္ႏိုင္ရမည္။ ငါတုိ႔သည္ သားမယား၊ ေဆြမ်ဳိး၊ မိဘမ်ား ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရန္ ႀကိဳးပမ္းမည္။ ၄င္းတို႔အား ခ်စ္ခင္ ေလးစား ျခင္းမွာလည္း နည္းမွန္ပင္ျဖစ္ သည္။ သို႔ေသာ္ ၄င္းတို႔အား တြယ္တာမႈေၾကာင့္ ငါတို႔အလုပ္ တာဝန္ႀကီးကို မထိခိုက္ပါေစ ႏွင့္။ ၄င္းတို႔အား ရက္စက္စြန္႔ ခြာရမည့္ အခါမ်ဳိးတြင္ စြန္႔ခြာ၍ တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ရန္ အသင့္ရွိရမည္။ (ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္သားတိုင္း လိုက္နာက်င့္သုံးရန္ ျဖစ္သည္)
ထိုစည္းကမ္းခ်က္မ်ားကို ထုတ္ ျပန္သည့္ကာလကဆိုလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဂ်ပန္လက္ ေအာက္က်ေရာက္ေနခ်ိန္၊ ဂ်ပန္တု႔ိေပးသည့္ ေရႊရည္စိမ္လြတ္
လပ္ေရးတစ္ႏွစ္ျပည့္ၿပီး ကာလလည္းျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္ကပင္ စစ္ဗိုလ္၊ စစ္သားတို႔က တိုင္းရင္းသားတို႔ အေပၚထားရွိဆက္ဆံရမည့္ က်င့္ ဝတ္၊ စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ တာဝန္ဝတၱ
ရားတို႔ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္က စည္းကမ္း ခ်က္အမွတ္ (၃)တြင္ အေသအခ်ာျပဆိုသတ္မွတ္ၿပီးျဖစ္ သည္ ကိုလည္းစာဖတ္သူတို႔ အထင္း သားေတြ႕ရွိရမည္ျဖစ္ပါသည္။ လြန္ခ့ဲေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၇ဝ က ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ တိုင္းရင္းသားမ်ားအေပၚ သေဘာထားျဖစ္သည္။
၁၉၄၆ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၂ဝ ရက္ေရႊတိဂုံအလယ္ပစၥယာဖဆပ လ ျပည္လုံးကြၽတ္ညီလာခံအၿပီးတြင္ မူလရည္ မွန္းခ်က္ျဖစ္သည့္ တိုင္းရင္းသား စည္းလုံးညီညြတ္ ေရးအတြက္ စည္း႐ုံးေရးခရီး အျဖစ္ မတ္လ ၄ရက္မွ ၂၄ရက္ အထိစစ္ေတြ၊မင္းျပား၊ ေျမပုံစသည့္ ရခိုင္ေဒသကိုခရီးထြက္ခဲ့သည္။ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၂၈ ရက္မွ ၃ဝရက္အတြင္း ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ျမစ္ႀကီးနားသို႔ ခရီးထြက္ခါကခ်င္ေခါင္းေဆာင္ မ်ား၊ ကခ်င္တိုင္းရင္းသားမ်ား တို႔ကို စည္း႐ုံးခဲ့သည္။ ၁၉၄၆ခု ဒီဇင္ဘာလ ၁၈ရက္မွ ၂၆ ရက္ အတြင္း သံျဖဴဇရပ္၊မုဒုံ၊ေမာ္လ ၿမိဳင္၊ဘားအံ၊ လႈိင္းဘြဲ႕၊ကပၸလီရြာ ႏွင့္သထုံစသည့္မြန္ႏွင့္ကရင္ ေဒသကို စည္း႐ုံးေရးခရီးထြက္သည္။
ယင္းသို႔စည္း႐ုံးႏိုင္ခဲ့ျခင္း ေၾကာင့္လည္း ေအာင္ျမင္မႈမ်ား ရရွိခဲ့သည္။ ဒါကို အဂၤလိပ္က ေသြးတိုးစမ္းသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ၿဗိတိန္ခရီးစဥ္တြင္ တိုင္းရင္းသား မ်ားႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏
ဖဆပလတို႔ တစ္သေဘာတည္းရွိေၾကာင္း ျပ ဆိုရန္ ေအာင္ဆန္း-အက္တလီ စာခ်ဳပ္မွာပင္ ထည့္သြင္းေတာင္း ဆိုခဲ့သည္။ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၂ရက္ မွ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂ရက္ထိ ၿဗိတိန္ ခရီးစဥ္အၿပီး ေဖေဖာ္ဝါရီ ၈ရက္ မွ ၁၂ရက္အထိ ရွမ္းျပည္နယ္သို႔ ခရီးႏွင္ကာ ျပည္ေထာင္စုညီညြတ္မႈ သက္ေသ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ ကို ခ်ဳပ္ဆိုျပသႏိုင္ခဲ့သည္။ကရင္အမ်ဳိးသားညီလာခံ သို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေပးပု႔ိခဲ့သည့္ သဝဏ္လႊာပါ ေဖာ္ျပခ်က္တြင္ " ကြၽႏု္ပ္၏ ဤစိတ္ထားမွာ ယခုစစ္ အေျခအေနတြင္ ခါေတာ္မီဝါဒ သေဘာမဟုတ္သည္ကို တိတိလင္းလင္း နားလည္ေစလုိ ပါသည္။ ကြၽႏု္ပ္၏ ေစတနာသည္ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားအေပၚ သာ မက ျမန္မာႏိုင္ငံ လူမ်ဳိးမ်ားအားလုံး အေပၚ တြင္
ထားပါသည္။
ဤေစတနာ ဤစိတ္ထား သည္တစ္ေန႔ေန႔ လက္ ငင္းအားျဖင့္ လက္ေတြ႕ ကြၽႏု္ပ္ျပသႏိုင္သည့္ အခါ တြင္ ထင္ထင္ရွားရွား ျဖင့္ ေတြ႕ရပါလိမ့္မည္" ဟု ဆိုခဲ့သည့္အတိုင္းပင္ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ျဖင့္ သက္ ေသျပႏိုင္ခဲ့သည္ကေတာ့ အထင္အရွားပင္ ျဖစ္ပါသတည္း။
သိန္းေအး
ရည္ညႊန္း-
(၁) အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း (၁၉၅၅-၁၉၄၇)
(၂) ကိုယ္ပိုင္မွတ္စုမ်ား
Popular Journal