အက်ဥ္းက်ရာမွ စြန္႔ပစ္ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ပန္းခ်ီကားမ်ား ဖန္တီးတတ္လာသူ

ပုိ႔စ္တင္ခ်ိန္ - 7/08/2013 11:37:00 AM


ႏုိင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈတြင္ ပါဝင္ခဲ့မႈေၾကာင့္ ေထာင္ဒဏ္ ၃၆ ႏွစ္ ခ်မွတ္ခံခဲ့ရၿပီး အက်ဥ္းေထာင္သံုးခု တြင္ ၁၂ ႏွစ္ေက်ာ္ ေနထိုင္ခဲ့ရသူ၊ အက်ဥ္းက်ခံေနရေသာ စိတ္ခံစားမႈ ေျပေပ်ာက္ေစရန္အတြက္ ေထာင္ထဲတြင္ တစ္ဆင့္ခံ သင္ယူခဲ့ရေသာ ပန္းခ်ီပညာျဖင့္ စြန္႔ပစ္ထားေသာ ေကာ္ဖီမစ္ အိတ္ခြံမ်ားကို သံုး၍ ပန္းခ်ီကားမ်ား ဖန္တီးခဲ့သူ၊ ေထာင္မွလြတ္လာေသာ အခါတြင္လည္း ေထာင္ထဲတြင္ ေရးဆြဲခဲ့ေသာ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ျပပြဲတြင္ ႏွစ္ႀကိမ္ ျပသခဲ့သူ၊ Recycle Art Gallery တစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ႀကိဳးစားရန္ ရည္ရြယ္ထားၿပီး စြန္႔ပစ္ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ပန္းခ်ီကားမ်ား ဆက္လက္ ေရးဆြဲေနသူ၊ ထိုသူမွာ ကိုစန္းေဇာ္ေထြး ျဖစ္သည္။

ဇာတိမွ ရန္ကုန္သို႔
သူ႔ကိုေမြးဖြားခဲ့တာက ေရးၿမိဳ႕။ ေမြးခ်င္းေမာင္ႏွမ ေျခာက္ေယာက္တြင္ သူထားဝယ္ၿမိဳ႕သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ကာ ေနထိုင္ခဲ့ရသည္။ ဖခင္ျဖစ္သူက ခဲမျဖဴ၊ သေဘၤာတြင္ အလုပ္လုပ္သူ။ သူငယ္တန္းမွ ေလးတန္းအထိ ထားဝယ္ၿမိဳ႕တြင္သာ ပညာသင္ၾကားခဲ့ရၿပီး ငယ္စဥ္ကတည္းကပင္ ကေလးငယ္မ်ားကို ပဲ့ျပင္ပ်ဳိးေထာင္ ေပးႏိုင္သည့္ ေက်ာင္းဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခ်င္ေၾကာင္းသူက ေျပာျပသည္။

“အဲဒီအခ်ိန္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ေနတဲ့ မိေက်ာင္းအိုင္ရြာမွာက မေအးခ်မ္းဘူး။ ဗမာစစ္တပ္၊ ကရင္နဲ႔ မြန္ လက္နက္ကိုင္တပ္ေတြက ရပ္ရြာလူထုကို ေကာင္းက်ဳိးျပဳသလို ဆိုးက်ဳိးလည္း ေပးၾကတယ္။ အသက္ ၁၅ ႏွစ္၊ ၁၆ ႏွစ္အရြယ္ ေယာက်္ားေလးေတြဆို ရြာမွာမေနဘဲ ယိုးဒယားဘက္သြားၿပီး အလုပ္လုပ္ၾက တယ္။ ရြာမွာေနရင္ ေပၚတာဆြဲခံရတယ္။ နယ္ေျမက မေအးခ်မ္းေတာ့ မိန္းကေလးေတြျဖစ္တဲ့ အစ္မေတြကို မိဘေတြက စိတ္မခ်တဲ့အတြက္ ရန္ကုန္ပို႔လိုက္တာ”
ဟု ေဒသတြင္ လံုၿခံဳမႈမရွိသည့္ အေၾကာင္းကို သူကေျပာျပသည္။

စက္ခ်ဳပ္ပညာ သြားေရာက္သင္ယူေနေသာ အစ္မအႀကီးဆံုး ျဖစ္သူက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ အိမ္ေထာင္ က်သြားသည့္ အတြက္ေရာ နယ္ေျမေဒသ မေအးခ်မ္းေတာ့သည့္ အတြက္ပါ သူေလးတန္း ေအာင္ေသာအခါ ရြာရွိ ပိုင္ဆိုင္သမွ် ပစၥည္းမ်ားကို ေရာင္းခ်ၿပီး ရန္ကုန္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ၾကသည္။

ေငြစကၠဴ ျပႆနာ
ရန္ကုန္သို႔ ေရာက္ေသာအခါတြင္ သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္ အ.ထ.က (၃) ၌ ပဥၥမတန္း တက္ေရာက္ခဲ့သည္။ ၈၈ အေရးအခင္းကာလ မတိုင္ခင္ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားေၾကာင့္ ေက်ာင္းမွာလည္း ပိတ္လိုက္ ဖြင့္လိုက္ ျဖစ္ခဲ့သည္။

သူေျခာက္တန္းႏွစ္အေရာက္ ေငြစကၠဴမ်ားကို တရားမဝင္ေၾကာင္း ေၾကညာၿပီး ျပည္သူပိုင္ သိမ္းခဲ့ရာ ယင္းျဖစ္ရပ္သည္ မိသားစု၏ ဘဝရပ္တည္မႈအေပၚ ႐ိုက္ခတ္ခဲ့သည္။ ရြာရွိ ပိုင္ဆိုင္သမွ်ကို ေရာင္းခ်ခဲ့ရာမွ ရရွိလာေသာ ေငြစကၠဴမ်ားမွာသံုး၍ မရေတာ့ေသာေၾကာင့္ သူတို႔မိသားစု အခက္အခဲမ်ားစြာႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္။ မိသားစု စားဝတ္ေနေရးအတြက္ မိဘမ်ားက ထမင္းေၾကာ္ ထြက္ေရာင္းခဲ့ရသလို အစ္မမ်ားက စက္ခ်ဳပ္ခဲ့ရၿပီး သူကိုယ္တိုင္မွာလည္း ထိုးမုန္႔ ေရာင္းျခင္း၊ လမ္းေဘးတြင္ ပုဆိုးေရာင္းျခင္းတို႔ကို လုပ္ကိုင္ခဲ့ရသည္ဟု ဆိုသည္။

ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး၏ သမိုင္းဝင္ ျဖစ္ရပ္တစ္ခု ျဖစ္သည့္ ၈၈ အေရးအခင္းသည္ သူခုနစ္တန္းႏွစ္တြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ယင္းကာလတြင္ တျခားသူမ်ားက ဂိုေဒါင္မ်ားေဖာက္ၿပီး ယူထားေသာ ဆပ္ျပာမ်ားကို ဝယ္ယူၿပီး ေစ်းတြင္ ျပန္လည္ေရာင္းခ်ေသာ အလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ကာ မိသားစု စားဝတ္ေနေရးအတြက္ သူတတ္ႏိုင္သည့္ဘက္မွ ပံ့ပိုးေပးခဲ့သည္။

၉၆ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ
၈၈ အေရးအခင္းကာလ ၿပီးဆံုးၿပီးေနာက္ ေက်ာင္းမ်ား ျပန္ဖြင့္ေသာအခါ သူပညာဆက္လက္သင္ ၾကားခဲ့ၿပီး ၁၉၉၄ ခုႏွစ္တြင္ ဆယ္တန္းေအာင္ခဲ့သည္။ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္တြင္ သမိုင္းအဓိက ဘာသာရပ္ျဖင့္ ဗိုလ္တေထာင္ တကၠသိုလ္တြင္ သူတက္ေရာက္ခဲ့သည္။ တကၠသိုလ္ တက္ေရာက္ၿပီး ႏွစ္လအၾကာ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ား ခိုက္ရန္ ျဖစ္ပြားရာမွ စတင္ၿပီး အေရးအခင္းတစ္ခု ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ခိုက္ရန္ ျဖစ္ပြားရာတြင္ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ားကို အေရးမယူဘဲ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုသာ အေရးယူလိုက္သည့္အတြက္ ေက်ာင္းသားထု တစ္ရပ္လံုးက မေက်မနပ္ ျဖစ္ခဲ့ၾကၿပီး ဖမ္းဆီးခံ ေက်ာင္းသားမ်ား ေစလႊတ္ေပးရန္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ဖြဲ႕စည္းခြင့္ေပး ရန္တို႔ကို ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည္။

အဆိုပါ အေရးအခင္းေၾကာင့္ တကၠသိုလ္မ်ားကို ပိတ္ခဲ့ၿပီး ၂ ႏွစ္အၾကာ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားထံသို႔ မိမိတို႔ ေနထိုင္ရာၿမိဳ႕နယ္ အသီးသီးတြင္ စာေမးပြဲ ေျဖဆိုရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကားခဲ့ကာ စာေမးပြဲရက္မ်ားကို ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ထိုကာလတြင္ NLD မွေန၍ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ကို အတည္ျပဳၿပီး ၾသဂုတ္လ ၂၁ ရက္ေန႔ ေနာက္ဆံုးထားၿပီး လႊတ္ေတာ္ ေခၚေပးရန္ အစိုးရသို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့ေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္ ေခၚမေပးခဲ့ေပ။ NLD ၏ လႊတ္ေတာ္ ေခၚေပးရန္ ေတာင္းဆိုမႈကို ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားထု တစ္ရပ္လံုးက ေထာက္ခံေၾကာင္း ျပသည့္အေနျဖင့္ စာေမးပြဲ ေနာက္ဆံုးေန႔၊ ၾသဂုတ္လ ၂၄ ရက္ေန႔တြင္ လွည္းတန္း၌ ဆႏၵျပၾကေသာအခါ သူပါဝင္ခဲ့သည္။ ယင္းေန႔ညတြင္းခ်င္းပင္ ဆႏၵျပပြဲတြင္ ပါဝင္ခဲ့သည့္ အဓိက ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို စတင္ဖမ္းဆီးခဲ့ရာ သူႏွင့္အတူပါဝင္ခဲ့ေသာ သူငယ္ခ်င္းအမ်ားစု အဖမ္းခံရေသာ္လည္း သူလြတ္ေျမာက္ခဲ့သည္။

ထိုအခ်ိန္မွစ၍ အာဏာပိုင္မ်ားက သူေနထိုင္ရာ လမ္းထိပ္တြင္ ေစာင့္ၾကည့္ျခင္း၊ ေနအိမ္သို႔ အၿမဲတေစ လာေရာက္ ေမးျမန္းေနျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အိမ္တြင္ေနလို႔ မရေတာ့ဘဲ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအိမ္တြင္ လွည့္ပတ္ အိပ္ေနခဲ့ရသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ သူရန္ကုန္၌ ေနလို႔မရေတာ့ဘဲ နယ္သို႔ ထြက္ခြာသြားခဲ့ရသည္။ သူလာေရာက္ ေရွာင္တိမ္းေနသည္ကို အျခားသူမ်ား သံသယ မျဖစ္ေစရန္အတြက္ ရန္ကုန္မွ ငါးေျခာက္မ်ားကို ဝယ္ယူၿပီး ထိုေဒသရွိေစ်းတြင္ ေရာင္းခ်ခဲ့သည္။

သတင္းေပးေၾကာင့္ အဖမ္းခံရ
၁၉၉၉ ခုႏွစ္အတြင္း ၉ ဂဏန္းေလးလံုး ဆံုေသာေန႔တြင္ ၈၈ အေရးအခင္းကဲ့သို႔ လူထုလႈပ္ရွားမႈတစ္ခု ျဖစ္လာေအာင္ ပဲခူးရွိ ႏိုင္ငံေရးတက္ႂကြ လႈပ္ရွားသူမ်ားက ႀကံရြယ္ႀကိဳးပမ္းၾကသည္ဟု သူကဆိုသည္။ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္ ဆႏၵျပလႈပ္ရွားမႈတြင္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးသမား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အဖမ္းခံခဲ့ရသည့္အတြက္ (၉) ေလးလံုး အေရးအခင္းသည္ အားေကာင္းေသာ လူထုလႈပ္ရွားမႈတစ္ခု မျဖစ္ႏိုင္ဟု ယူဆသည့္အတြက္ သူမပါဝင္ခဲ့ေပ။ အစိုးရဘက္ကလည္း (၉) ေလးလံုး အေရးအခင္းကို ၈၈ ခုႏွစ္ အေရးအခင္းကဲ့သို႔ ျဖစ္မည္စိုးသည့္အတြက္ ႀကိဳတင္ကာကြယ္သည့္ အေနႏွင့္ ယခင္လႊတ္ထားေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကို လိုက္လံဖမ္းဆီးျခင္း၊ လက္က်န္ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုလည္း ပိုက္စိပ္တိုက္ ရွာေဖြဖမ္းဆီးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ဟု သူကေျပာျပသည္။

သူ႔ကိုလည္း အေရးအခင္း ျဖစ္ေပၚေစရန္ ႀကံရြယ္ထားသည့္ ၉ ေလးလံုး ဆံုေသာေန႔တြင္ အာဏာပိုင္ မ်ားက ဖမ္းဆီးရန္ အိမ္သို႔ေရာက္လာခဲ့သည္။ အိမ္ေအာက္ထပ္တြင္ အာဏာပိုင္မ်ားက ၉၈ ခုႏွစ္ ဆႏၵ ျပပြဲတြင္ သံုးစြဲခဲ့ေသာ သူ၏နာမည္ကို ေမးျမန္းသံ ၾကားေသာအခါ အိမ္ေနာက္ဘက္မွ ဆင္းေျပးခဲ့သည့္အတြက္ သူလြတ္ေျမာက္ခဲ့သည္။

အိမ္မွ ႐ုတ္တရက္ ထြက္ေျပးလာေသာေၾကာင့္ သံုးစရာပိုက္ဆံ ပါမလာသည့္အတြက္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ထံတြင္ ကြန္ပ်ဴတာ E word ေဖာက္သည့္ စက္ဝယ္ရန္ အပ္ႏွံထားေသာ ေငြသံုးေသာင္းကို ျပန္ယူရန္အတြက္ သြားေရာက္ခဲ့သည္။ အာဏာပိုင္က လိုက္လံဖမ္းဆီးေနသည့္ အေၾကာင္းကိုလည္း ထိုသူငယ္ခ်င္းကို သူေျပာျပခဲ့သည္။

“သူက Informer ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္မသိခဲ့ဘူး။ သူနဲ႔သိခဲ့တာကလည္း ၾကားလူတစ္ေယာက္က ဆက္သြယ္ေပးလို႔ သိခဲ့ရတာပါ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အမ်ဳိးသား မိုက္ကယ္အဲရစ္ဆံုးေတာ့ ေဒၚစုက ကဗ်ာေတြ ဘာေတြေရးတယ္။ အဲဒီကဗ်ာေတြကိုသူက စာေတြ ဘာေတြ ႐ိုက္ေပးဖူးေတာ့ စိတ္ခ်ရတယ္ဆိုၿပီး ဆက္သြယ္ခဲ့တာေပါ့။ သူခ်ိန္းတဲ့ ေနရာကို ပိုက္ဆံသြား ယူတဲ့အခ်ိန္မွာ အဖမ္းခံခဲ့ရတာပါ”
ဟု သူကေျပာျပသည္။

ၾကာသပေတးသားမို႔ စိတ္ႀကီးတယ္
သူ႔ကိုဖမ္းဆီးခဲ့ေသာ အခ်ိန္တြင္ ဖ်ားေနသည့္အတြက္ အာဏာပိုင္မ်ားက ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ႐ိုက္ႏွက္ စစ္ေမးျခင္းမ်ဳိး မျပဳလုပ္ခဲ့ဘဲ ထိုင္ခံုတစ္ခံုတြင္ လက္ထိပ္တစ္ဖက္ပဲ ခတ္ထားခဲ့သည္။ ထိုစဥ္ အာဏာပိုင္မ်ားေျပာေသာ စကားတစ္ခြန္းကို ၾကားလိုက္ေသာေၾကာင့္ သူစိုးရိမ္စိတ္ ဝင္လာခဲ့သည္။ “သူတို႔ေျပာတာက ဒီေကာင္ေတြကို ႏွစ္နည္းနည္း ခ်လိုက္ရင္ ျပန္ဖမ္းေနရတာပဲ။ ႏွစ္ႀကီးႀကီး ခ်လိုက္မွ ေအးမယ္ဆိုတဲ့ စကားကို ၾကားလိုက္ေတာ့ လူကစိုးရိမ္လာတယ္။ စာရြက္တစ္ရြက္ကို မိရင္ေတာင္ သူတို႔က ၂၈ ႏွစ္ေလာက္ ျဖစ္ေအာင္လုပ္လို႔ရတာဆိုေတာ့ ငါ့ဘဝကို ေထာင္ထဲမွာ ၂၈ ႏွစ္ေတာင္ အကုန္မခံႏိုင္ဘူးဆိုၿပီး လက္ထိပ္ခတ္တဲ့ခံုကို ကိုက္ျဖတ္ၿပီး ေျပးမယ္လုပ္တာ။ ျပတ္ဖို႔ လက္သံုးလံုးေလာက္ လိုေတာ့တဲ့ အခ်ိန္မွာမိသြားတယ္။ သူတို႔ကဘာလို႔ ကိုက္တာလဲ ေမးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က ၾကာသပေတးသားမို႔ ငယ္ငယ္တည္းက စိတ္လႈပ္ရွားရင္ ေပတံေတြ၊ ခဲတံေတြ ကိုက္ေလ့ရွိတယ္။ အခုအဖမ္းခံရတဲ့ အခ်ိန္မွာ စိတ္လႈပ္ရွားေနလို႔ စိတ္ၿငိမ္ေအာင္ ဒီခံုကို ကိုက္လိုက္တာလို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ သူတို႔က ေအးစိတ္ၿငိမ္ေအာင္ ကိုက္စရာႀကီးႀကီး ေပးမယ္ဆိုၿပီး ထိပ္တံုးႀကီးနဲ႔ ခတ္ထားလိုက္တယ္” ဟု သူကေျပာျပသည္။

ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္တြင္ ေထာက္လွမ္းေရး ၂၆ မွ ေအာင္သေျပ စစ္ေၾကာေရးစခန္းသို႔ သူ႔ကို ပို႔ေဆာင္ခဲ့သည္။ အာဏာပိုင္မ်ားက သူ႔ကိုေရလံုးဝ မတိုက္ေတာ့သလို ထမင္းလည္း လံုးဝမေကြၽးေတာ့ဘဲ တစ္ခ်ိန္လံုး မတ္တတ္ရပ္ခိုင္းခဲ့သည္။ စိတ္ေခ်ာက္ခ်ားေအာင္၊ စိတ္ထိခိုက္ နာက်င္ေစမည့္ စကားမ်ား လာေရာက္ေျပာဆိုျခင္း၊ တံခါးကို တဂ်ိမ္းဂ်ိမ္းလုပ္ျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ဟု သူကေျပာျပသည္။

ထိုမွတစ္ဆင့္ အင္းစိန္ေထာင္သို႔ ပို႔ေဆာင္ခဲ့ၿပီး ဆႏၵျပမႈတြင္ ပါဝင္ခဲ့ေသာ သူအပါအဝင္ အမႈတြဲ ကိုးေယာက္ကို အမိန္႔ခ်မွတ္ခဲ့ရာ သူေထာင္ဒဏ္ ၃၆ ႏွစ္ ခ်မွတ္ခံခဲ့ရသည္။ အင္းစိန္ သီးသန္႔ေထာင္တြင္ သူ ႏွစ္လၾကာ ေနထိုင္ခဲ့ရသည္။ ကိုယ့္ရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ားႏွင့္အတူ ျပစ္ဒဏ္ က်ခံခဲ့ရသည့္အတြက္ ထိုကာလမ်ားတြင္ စိတ္ထဲမွာ သိပ္မခံစားရဘဲ ေနာက္ေနာက္ေျပာင္ေျပာင္ ေနခဲ့ၾကသည္ဟု သူကေျပာျပသည္။ ထိုစဥ္က အင္းစိန္ သီးသန္႔ေထာင္တြင္ သူႏွင့္အတူ ျပစ္ဒဏ္ခံေနရေသာ ကဗ်ာဆရာ ေအာင္ပြင့္ႏွင့္ ၿငိမ္းသစ္တို႔က အက်ဥ္းက်ခံ ေနရသည့္ စိတ္ဖိစီးမႈ သက္သာေအာင္ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ေရး ကဗ်ာမ်ားကို ရြတ္ဆိုျပသလို အျခားသူမ်ားက ကဗ်ာရြတ္ခ်င္စိတ္ ေပါက္လာေအာင္၊ ကဗ်ာေရးလာေအာင္ အားေပးလံႈ႔ေဆာ္ခဲ့သည့္အတြက္ အျပင္မွာ ေနထိုင္စဥ္ကတည္းက ကဗ်ာဝါသနာပါေသာသူက ကဗ်ာမ်ားေရးရင္း ထိုကာလမ်ားကို ျဖတ္သန္းခဲ့သည္။

ေတာင္ငူေထာင္မွာ
အင္းစိန္ေထာင္မွေန၍ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ ေတာင္ငူေထာင္သို႔ ေျပာင္းခဲ့ရသည္။ ႏွစ္အႀကီးဆံုး ၁၄ ႏွစ္မွသည္ ရွစ္ႏွစ္၊ ငါးႏွစ္စသည္ျဖင့္ ေတာင္ငူေထာင္တြင္ ကာလရွည္ ေနထိုင္ေနၾကသူမ်ားကို ေတြ႕လာရေသာအခါ သူကိုယ္တိုင္လည္း လြယ္လြယ္ႏွင့္ မလြတ္ႏိုင္သည္ကို ေတြးမိလာၿပီး သူက်ခံရ ည့္ ၃၆ ႏွစ္ဆိုေသာ ျပစ္ဒဏ္က သူ႔ရဲ႕စိတ္ကို Depression ရလာေစခဲ့သည္ဟု သူကေျပာျပသည္။ ႏွစ္ကာလ အၾကာႀကီး ေထာင္ထဲတြင္ ဘယ္လိုေနထိုင္ရမည္ကို ေတြးေတာႀကံဆရင္း သူတရားထိုင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေထာင္ထဲသို႔ ရွားရွားပါးပါး ေရာက္ရွိလာေသာ စာအုပ္မ်ားကို အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ဖတ္သလို ကဗ်ာေတြ ေရးရင္းလည္း အခ်ိန္ေတြကို ကုန္ဆံုးေစခဲ့သည္။

ထိုစဥ္က ေတာင္ငူေထာင္တိုက္ (၂) တြင္ ျပစ္ဒဏ္က်ခံေနေသာ ပန္းခ်ီဆရာ ထြန္းဝင္းၿငိမ္းက သူေနထိုင္ရာ တိုက္ (၄) ရွိ ေနဦးေမာင္ေမာင္ဆိုေသာ ကေလးကို အေျခခံ ပန္းခ်ီပညာ သင္ၾကားေပးခဲ့သည္။ သူကေနဦးေမာင္ေမာင္ ထံမွတစ္ဆင့္ ပန္းခ်ီဆရာ ထြန္းဝင္းၿငိမ္း သင္ၾကားေပးခဲ့ေသာ စာအုပ္ကို ျပန္ယူ ၾကည့္ၿပီး ပန္းခ်ီအေျခခံ သေဘာတရားမ်ားကို ေလ့လာ ခဲ့သည္။ ပန္းခ်ီ အေျခခံပညာကို တတ္ေျမာက္လာေသာအခါ ပန္းခ်ီဆြဲခ်င္စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ္လည္း ေထာင္ထဲတြင္ စကၠဴရရန္ ခက္ခဲခဲ့သည္ဟု သူကေျပာျပသည္။

ေတာင္ငူေထာင္တြင္ ေထာင္ပိုင္ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ေပၚလာၿပီးေနာက္ ယခင္ကကဲ့သို႔ ေထာင္ဝင္စာ လာေတြ႕ေသာ မိသားစုဝင္မ်ားႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ ေတြ႕ခြင့္မရေတာ့သလို အစားအေသာက္မွာလည္း ညံ့ဖ်င္းလာခဲ့သည္။ အေနအထိုင္ က်ပ္တည္းလာ၍ လူတိုင္းမွာ စိတ္မြန္းက်ပ္လာၿပီး ရန္ပြဲမ်ား ျဖစ္လာၾကသည္။ ထို႔အတြက္ အာဏာပိုင္မ်ားက တိုက္ေလးတိုက္စလံုးကို တိုက္ပိတ္လိုက္သည္။ ေတာင္ငူေထာင္တြင္ တိုက္သံုးတိုက္မွာ ေန႔အခါ ေနေရာင္ သိပ္မခံရေသာ္လည္း သူေနထိုင္ရာ တိုက္ေလးမွာ တစ္ေန႔လံုး ေနေရာင္ထိုးေနသည့္အတြက္ တိုက္ပိတ္ခံရသူမ်ားမွာ က်န္းမာေရး ခ်ဳိ႕ယြင္းလာၿပီး သတိေမ့လဲက်ျခင္းတို႔ ျဖစ္ေပၚလာသည့္အတြက္ အာဏာပိုင္မ်ားကို တိုက္ျပန္ဖြင့္ေပးရန္၊ မဖြင့္ေပးႏိုင္ပါက အရိပ္ရေအာင္ လုပ္ေပးရန္ တိုက္ဝင္းကို ခ်ဲ႕ေပးရန္ စသည့္အခ်က္မ်ားကို ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည္။

ေထာင္တာဝန္ရွိသူမ်ား ဘက္က အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ေပးမႈ မရွိသည့္အတြက္ သူတို႔အစာငတ္ခံ ဆႏၵျပခဲ့ၾကသည္။ သံုးရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ဆႏၵျပမႈ ရပ္ဆိုင္းရန္ လာေရာက္ ေျပာဆုိခဲ့ၾကေသာ္လည္း ဆႏၵျပမႈ မရပ္သည့္အတြက္ ေလးရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ သူတုိ႔ကို ေရျဖတ္လုိက္သည္။ ဆႏၵျပမႈ ငါးရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ တာဝန္ရွိသူမ်ား ေရာက္လာၿပီး ညတြင္းခ်င္းပင္ တိုက္ဝင္းကို တုိးခ်ဲ႕ေပးမည္ဟု ေျပာၾကားလာၿပီး လက္ရွိလည္း ေဖာင္ေဒးရွင္းမ်ားကို ျပဳျပင္ ေနပါသည္ဟု ေျပာသည့္အတြက္ အားလံုးကိုယ္စား သူကိုယ္တုိင္ လုိက္ၾကည့္ၿပီးမွ ယံုႏုိင္မည္ဟု ျပန္ေျပာခဲ့ၿပီး လုိက္လံၾကည့္႐ႈေသာအခါ တကယ္ျပဳျပင္ေနေၾကာင္း သိရွိရသည့္အတြက္ ဆႏၵျပမႈကုိ သူတုိ႔ ရပ္ဆုိုင္းခဲ့သည္။

ဆႏၵျပမႈ ျဖစ္ပြားၿပီး တစ္လၾကာေသာအခါ သူႏွင့္အျခား အက်ဥ္းသားတစ္ဦးကို ေတာင္ႀကီးေထာင္သို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းခဲ့ေစသည္။

ေထာင္ထဲမွာ ေနေပ်ာ္ဖုိ႔ ပန္းခ်ီဆြဲခဲ့တယ္
ေတာင္ငူေထာင္မွ ေထာင္မွဴးက ဆႏၵျပမႈ ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ မွတ္ခ်က္တြင္ ေရးေပးလုိက္သည့္ အတြက္ ေတာင္ႀကီးေထာင္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ႏွိပ္စက္ခံခဲ့ရသည္ဟု သူကဆုိသည္။ “ေတာင္ငူေထာင္မွာ တုန္းက ေထာင္တိုက္ဝင္းကို ခ်ဲ႕ဖုိ႔အတြက္ ေထာင္ပိုင္ေတြကို ေျပာဆုိခဲ့တာေတြ၊ သူတုိ႔ ေထာင္တုိက္ဝင္းကို တကယ္ခ်ဲ႕ မခ်ဲ႕ လုိက္ၾကည့္ခဲ့တာေတြကို ၾကည့္ၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ကို ေခါင္းေဆာင္လုိ သတ္မွတ္သလားမသိပါဘူး။ ေတာင္ႀကီးေထာင္ ေရာက္ေရာက္ခ်င္းပဲ မင္းကအစာငတ္ခံ ဆႏၵျပတဲ့ ေခါင္းေဆာင္လားဆုိၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ကိုေရာ၊ ေနာက္တစ္ဦးကိုပါ ဆုိးဆုိးဝါးဝါး ႏွိပ္ကြပ္ခဲ့တယ္။ ႏွစ္လေက်ာ္ေက်ာ္ ေျခခ်င္းမျဖဳတ္ဘဲ ထားခဲ့တယ္” ဟု သူက ေျပာျပသည္။

ေတာင္ႀကီးေထာင္တြင္ အေနၾကာလာေသာအခါ ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေဖ်ာ္ေျဖဖုိ႔၊ ေထာင္ထဲတြင္ ေနေပ်ာ္ ဖုိ႔အတြက္ ကုိယ္စိတ္ဝင္စားစရာ အလုပ္တစ္ခုခုျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ဆံုးႏုိင္ဖို႔ စဥ္းစားေသာအခါ ပန္းခ်ီဆြဲဖို႔ စိတ္ကူးရခဲ့သည္ဟု သူကဆုိသည္။ ပန္းခ်ီဆြဲဖို႔အိမ္က ပံုဆြဲစကၠဴမ်ားႏွင့္ ေဆးမ်ား ပို႔ေပးခဲ့ေသာ္လည္း သူမရခဲ့ေပ။ ထုိ႔အတြက္ ပန္းခ်ီဆြဲဖို႔ပစၥည္း ရွာေသာအခါ ေထာင္ထဲတြင္ ဖတ္ခဲ့ရေသာ သတင္းတစ္ပုဒ္တြင္ ပန္းခ်ီထိန္လင္းက စြန္႔ပစ္ပစၥည္းမ်ားကို သံုးၿပီး Recycle Art Show ဆုိၿပီး ပန္းခ်ီျပပြဲတစ္ခု ျပဳလုပ္ခဲ့တာကို သူဖတ္ခဲ့ရသလုိ၊ စားၿပီးသား မုန္႔ထုပ္ခြံမ်ားေပၚက အေရာင္မ်ားကိုေတြ႕ၿပီး စြန္႔ပစ္ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ပန္းခ်ီကားမ်ား ဖန္တီးရန္ စိတ္ကူးမိခဲ့ေၾကာင္းကို ေအာက္ပါအတုိင္း ေျပာျပသည္။

“ကိုထိန္လင္းကေတာ့ သံုးၿပီးသားစကၠဴေတြကို ေပ်ာ့ဖတ္ဆယ္တယ္။ Canvas လုပ္တယ္။ အဲဒီအေပၚ မွာ ပန္းခ်ီဆဲြတယ္ဆုိတာကို ဖတ္ခဲ့ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ အတြက္ကေတာ့ ေထာင္ထဲမွာ ေတာင္ယာခုတ္တဲ့အခါ ေကာ္ဖီမစ္ခြံေတြရဲ႕ဆုိးက်ဳိးကို ေတြ႕ေနရတယ္။ ဒီအခြံေတြက ေပါက္တူးနဲ႔ ေပါက္ရင္ေတာင္ ေပါက္ရခက္တယ္။ အရမ္းႏုတဲ့ ေရေသာက္ျမစ္ေတြဆုိ သူတုိ႔ကို မတိုးႏုိင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ စိုက္တဲ့ မုန္လာဥေတြဆုိ ပုပ္ကုန္တယ္။ ဒီဟာေတြနဲ႔ Recycle Art လုပ္ရင္ေကာင္းမွာပဲ ဆုိၿပီး အေရာင္ေတြ ကပ္ျဖစ္တယ္။ စၿပီးကပ္တာကေတာ့ A4 စကၠဴေလး တစ္ရြက္ေပၚမွာေပါ့။ ေထာင္ထဲမွာက ပံုတူဆြဲ အရမ္းေတာ္တဲ့ ကိုေက်ာ္ေအာင္က ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ပံုတူကို ေအာက္လုိင္း ဆြဲေပးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က အေရာင္ေတြကပ္တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေဒါင္း႐ုပ္ေတြ၊ ပန္းပြင့္ပံုေတြ၊ ေတာင္ပံုေတြ၊ ႐ိုးရာအိမ္ပံုေတြကို ကိုယ္တုိင္ဆြဲၿပီး အေရာင္ေတြ ကပ္ခဲ့တယ္။ ေတာင္ႀကီးေထာင္မွာ ပန္းခ်ီကား တစ္ရာေက်ာ္ေလာက္ ဆြဲျဖစ္ခဲ့တယ္”


အင္းစိန္ေထာင္၊ ေတာင္ငူေထာင္ႏွင့္ ေတာင္ႀကီးေထာင္ စုစုေပါင္း ေထာင္သံုးခုတြင္ ၁၂ ႏွစ္ ေျခာက္လတိတိ သူျပစ္ဒဏ္က်ခံခဲ့ရၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားကို လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးသည့္အထဲတြင္ သူပါဝင္ခဲ့သည္။

အနာဂတ္ကို ပန္းခ်ီနဲ႔ ပံုေဖာ္မယ္
ေထာင္မွထြက္လာေသာအခါ မိဘမ်ားႏွင့္ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ားက ဂ႐ုတစိုက္ ရွိခဲ့ၾကသလို သူ႔အိတ္ ထဲတြင္ ပိုက္ဆံမျပတ္ ထည့္ေပးခဲ့ၾကသည့္အတြက္ အဆင္ေျပခဲ့ေသာ္လည္း ေလးလေလာက္ ၾကာေသာအခါ ၎တုိ႔ကိုယ္တုိင္က ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ျဖစ္လာသည့္အတြက္ တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္ေနသလုိ ခံစားရၿပီး စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာအရ ထိခိုက္မႈမ်ား ရွိခဲ့သည္ဟု သူကဆုိသည္။

သူေထာင္ထဲတြင္ ဆြဲလာခဲ့ေသာ ပန္းခ်ီကားမ်ားထဲမွ အခ်ဳိ႕ကို ေလာကနတ္ ပန္းခ်ီခန္းမတြင္ ျပပြဲတင္ဖုိ႔ စီစဥ္ရာမွတစ္ဆင့္ ပန္းခ်ီေလာကသားမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးခင္မင္လာၿပီး သူတို႔၏ အားေပးကူညီမႈမ်ားေၾကာင့္ ပန္းခ်ီကားမ်ား ဆက္ဆြဲျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း သူကဆိုသည္။ ပန္းဆုိးတန္း ပန္းခ်ီျပခန္းတြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ ပန္းခ်ီျပပြဲ ျပဳလုပ္ေသာအခါ ျပပြဲသို႔ လာေရာက္ၾကည့္႐ႈေသာ International School တစ္ခုမွ ဆရာမ်ားက သူတို႔ေက်ာင္းတြင္ ကေလးမ်ားကို ပန္းခ်ီသင္ေပးရန္ ကမ္းလွမ္းသည့္အတြက္ သြားသင္ေပးျဖစ္ေနသည္ဟု သူက ဆိုသည္။

ဘဝရပ္တည္မႈအတြက္ ထိုေက်ာင္းတြင္ အခေၾကးေငြယူ၍ ပန္းခ်ီပညာ သင္ၾကားေပးေနသလုိ သုခ ရိပ္ၿမံဳတြင္ မိဘမဲ့ကေလးမ်ားကို ပန္းခ်ီပညာ အခမဲ့ သင္ၾကားေပးလ်က္ ရွိသည္ဟု သူကေျပာျပသည္။

ဆက္လက္ရွင္သန္ရမည့္ သူဘဝ၏ အခ်ိန္မ်ားကို ပန္းခ်ီႏွင့္ ပံုေဖာ္မည္ဟု သူကဆုိသည္။ “ပန္းခ်ီကားေတြ ဆက္ဆြဲမယ္။ Recycle Art Gallery တစ္ခုျဖစ္လာေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္” ဟု သူ၏အနာဂတ္ စိတ္ကူးကို ဖြင့္ဟသည္။

ကိုယ္စားမျပဳႏိုင္ပါ
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ က်င္းပခြင့္ ရရွိခဲ့ေသာ လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာ၊ ႏုိင္ငံတကာ ႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္၌ သူ႔အေၾကာင္းကို ဒါ႐ိုက္တာ ရည္နန္းသိုက္ ႐ိုက္ကူးသည့္ ‘အက်ဥ္းစံ’ မွတ္တမ္း ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆုကို ရရွိခဲ့သည္။ ထုိကဲ့သို႔ ဆုရရွိခဲ့သူအေပၚ သူ၏ခံစားမႈကို ေအာက္ပါအတုိင္း ဖြင့္ဟသည္။

“ကြၽန္ေတာ့္အေၾကာင္း႐ိုက္တဲ့ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္က ဆုရလုိ႔ ေပ်ာ္တာတစ္ပိုင္း၊ စိတ္ထဲမွာ အားမလုိ အားမရ ျဖစ္တာကတစ္ပိုင္း ခံစားရတယ္။ ဒီ႐ုပ္ရွင္ထဲမွာ ျပခဲ့တဲ့ ျပကြက္ေတြက ကြၽန္ေတာ့္ထက္ ဆုိးဆုိးဝါးဝါး ႀကံဳခဲ့ရတဲ့သူေတြကို ကိုယ္စားမျပဳႏုိင္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ခံခဲ့ရသေလာက္ကိုေတာင္မွ ပီပီျပင္ျပင္ မေဖာ္ျပႏုိင္ခဲ့ဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ျပသခြင့္ မရမွာစိုးလုိ႔။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ထက္ ဆုိးဆုိးဝါးဝါး ႀကံဳခဲ့ရတဲ့သူေတြကို ဒီမွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္က ကိုယ္စားမျပဳေပးႏုိင္တဲ့အတြက္ အားမရဘူး”။